בסכום של כ-8.1 מיליארד דולר: "וולט" נמכרת לענקית משלוחים אמריקנית

"דורדאש" הודיעה כי ביצוע הרכישה עצמה של חברת משלוחי המזון העולמית יתקיים במחצית השנייה של 2022 • זהו מהלך שלה כדי להגדיל את פעילותה ברחבי העולם, שכן "וולט" פועלת ב-23 מדינות ולה כ-4,000 עובדים

שליח בתל אביב (למצולם אין קשר לכתבה), צילום: יהושע יוסף

חברת משלוחי המזון העולמית "וולט" תימכר ב-8.1 מיליארד דולר לחברת משלוחי המזון הגדולה ביותר בארה"ב, "דורדאש", כך החליטה אמש (שלישי) "וולט". הרכישה עצמה צפויה להתקיים במחצית השנייה של השנה הבאה.

הרכישה היא חלק ממהלך של "דורדאש" שבו היא מתכננת להרחיב את הפעילות שלה אל שאר העולם. ב"וולט", שמקורה בפינלנד, יש כ-4,000 עובדים ב-23 מדינות, ולפי נתונים שמסרה בחודש ינואר האחרון, יש לה יותר מ-10 מיליון לקוחות.

שליח של וולט, ב-2020, צילום: גדעון מרקוביץ'

 

מאז פרסום ההחלטה, מניית "דורדאש", שכחלק מההסכם תנוהל על ידי מייסד "וולט" מיקי קוסי, עלתה ביותר מ-11% בבורסה. החברה דיווחה כי היא הפסידה 101 מיליון דולרים, סכום גבוה הרבה יותר מ-43 מיליון הדולרים שעליהם דיווחה כי הפסידה באותו הרבעון בשנת 2020.

כחברות משלוחים רבות, מאז פרצה מגפת הקורונה בעולם, "דורדאש" הרוויחה רבות מהסגרים ומהמעבר להישארות רבה בבית, בכך שמספר ההזמנות שבוצעו דרכה עלה משמעותית. עם זאת, החברה מסרה כי מספר הלקוחות החדשים שנרשמו אצלה ברבעון האחרון נמוך מהשיאים שנרשמו ברבעון המקביל של השנה שעברה, אך כי המספרים עדיין גבוהים יותר מאלה של 2019 ושל שנים קודמות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר