המהפכה הבאה: משלוחי מזון שיתופיים

רשת צרכנות אמריקנית השיקה קונספט צרכני המציג כוח קניה מרוכז בין שכנים וחברים שהתגלה כמשתלם לשני הצדדים • כעת, המודל הניסיוני והמסקרן מגיע לראשונה לישראל

תפוחים בחנות ירקות, צילום: יהושע יוסף

חברת "פרשוק" עומדת להשיק בחודש הקרוב אפליקציה חדשה שבה נמצא, לראשונה בישראל, פיצ'ר שמטרתו לאגד בין שכנים לטובת כוח קניה מרוכז,. אותו פיצ'ר עתיד, אם מתבצע נכון, להוזיל ולייעל את עלות המשלוח עבור הצרכן. זאת בדומה לחברות צרכנות אונליין מניו יורק שהפכו את מודל צרכני זה למנוע צמיחה משמעותי מול הלקוחות שלהם, שמקבלים הוזלה על דמי משלוח.

אז איך זה עובד? החברה, למעשה, תגבה עלות מלאה של דמי המשלוח פעם אחת בלבד לבניין שלם, כאשר מספיקים אפילו שני משלוחים על מנת לאפשר לחלק את אותה עלות. תעריף דמי המשלוח כיום עומד על 25 שקלים לרכישה מתחת ל-300 שקלים ו-15 שקלים אם עוברים את הסכום. אזורי החלוקה הם בין חדרה לגדרה.

בני ווקס, סמנכ"ל תפעול וטכנולוגיה בפרשוק מציין כי השירות יהיה זמין עוד כחודש ."אנחנו יודעים לאתר ביקושים באזורים מסוימים של הזמנות בתדירות גבוהה", אמר. "לדוגמא בניין מגורים באזורי ביקוש של צרכנים לירקות ופירות ישירות מהחקלאי. בכל בניין או שכונה כזו ישנם עשרות לקוחות שלנו ככה שאיחוד המשלוחים ישתלם לשני הצדדים. הלקוח שלנו ירוויח פעמיים: גם לא יישא בעול פערי התיווך בין החקלאי לרשתות השיווק וגם מוזיל לעצמו את עלות המשלוח, מה שיהווה עבורנו מנוע צמיחה לשימור לקוחות".

החברה הצעירה, שהוקמה בזמן הקורונה, מרחיבה את פעילותה ומשיקה במקביל גם חנות מקוונת וגם אפליקציה ייעודית לרכישת תוצרת ממיטב החקלאים מהשדה עד הבית. בנוסף, בצל המחירים הגבוהים של הפירות, נמצא של 10% לכל מי שיבצע רכישות באמצעות האפליקציה החדשה.

להזמנות: https://freshuk.co.il/

כדאי להכירi