לאחרונה העלנו כתבה שעונה על השאלה, מי רשת המזון המהיר הכי גדולה בעולם (לפי כמות סניפים)?
התשובה הייתה מפתיעה במיוחד, רשת מזון סינית, לא מאוד מוכרת, בשם "מישווי" שמוכרת גלידות ותה. אמנם הרשת פותחת את רוב הסניפים שלה באסיה ובעיקר בסין, אבל נכון להיות יש להם מעל 45 אלף סניפים, מה שהופך אותם לרשת עם הכי הרבה סניפים בעולם.
מקדונלד'ס עומדת על קצת מעל 44 אלף סניפים, ונכון שהרווחים שלה גדולים בהרבה מהרשת המתחרה הסינית המתפתחת, אבל עדיין הם נשארים מאחור בתחום של כמות הסניפים.
מישווי התחילה כדוכן קרח קטן, סוג של קינוח שמבוסס על קרח שכותשים אותו דק דק ומוסיפים לו סירופים וכל מה שטעים, שפתח הסטודנט ג׳אנג הונגצ׳או ב־1997 בעיר ג׳נג׳ואו שבסין, וממנה צמחה חברת ענק של משקאות וקינוחים קפואים.
מישווי התמקדה קודם כל בערים קטנות ובינוניות בסין, במקומות בהם המותגים המערביים היו הרבה פחות נוכחים. משם התפשטה לדרום־מזרח אסיה, אוסטרליה ואזורים נוספים.
הסוד הגדול הוא המחיר: הקונוס המפורסם התחיל היסטורית ב־1 יואן בלבד, וכיום רוב המוצרים ברשת מתומחרים סביב 2-8 יואן, כשמשקאות רבים נעים סביב 6-8 יואן, כלומר פחות מדולר אחד, מה שממצב את הרשת כאופציה "סופר זולה" לסטודנטים ולצעירים.
יחד עם זאת, למישווי יש עוד כמה כללים שהפכו אותה לרשת הגדולה ביותר בעולם, ועל כך אנחנו מספרים בכתבת הוידאו שנמצאת למעלה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו