בשקל אחד בלבד: מצאנו את ההמבורגר הכי זול בארץ!

המבורגר שעולה פחות מבקבוק מים: חשבנו שזה בדיחה עד שטעמנו • במסעדת "ויטה פוד" מציעים 120 גרם בשר אנגוס בשקל אחד • הבעלים של המסעדה: "אני רק מפסיד כאן, אבל חשוב לי שיטעמו" • הסיפור שמאחורי המחיר הכי משוגע שמצאנו

המבורגר בשקל אחד בלבד. צילום: ויטה פוד

בעידן שבו מחירי ההמבורגרים בישראל רק מטפסים, ורשתות גדולות לא מהססות לגבות יותר מ-70 שקלים על קציצה בלחמנייה, קשה לדמיין מציאות הפוכה. ובכל זאת, במסגרת סדרת "הכי זול" גילינו בעפולה תופעה שמאתגרת את כללי השוק: המבורגר שלם במחיר של שקל אחד בלבד. לא טעימה, ולא הלצה - מנה מלאה שמחירה נמוך יותר מבקבוק מים מינרליים. פרק שני בסדרת הכתבות "הכי זול"

בשקל אחד בלבד: ההמבורגר הכי זול | גרגורי ירין

המחיר הבלתי נתפס הזה מגיע ממסעדת "ויטה פוד", כשהבעלים, ויטלי, החליט לצאת למאבק ביוקר המחיה בדרך קיצונית במיוחד. במקום לנסות למשוך לקוחות עם מבצעים, הוא פשוט קבע מחיר שאי אפשר להתעלם ממנו. לדבריו, מדובר בנתח של 120 גרם בקר, טחון במקום, שמוגש עם חמוצי הבית ורטבים, ולא ב"טעימה" או פשרה על איכות.

ויש כאן גם הפתעה נוספת: דווקא במקום שבו היינו מצפים למצוא בשר באיכות ירודה, קיבלנו קציצה המבוססת על תערובת בריסקט אנגוס FL, צוואר אנגוס FL ומכסה אנטריקוט אנגוס. חומרי גלם שמאפיינים דווקא המבורגרים הנמכרים בארץ ב־70 שקלים ומעלה. ויטלי מסביר כי "המחיר לא נועד לשדר זול, אלא לגרום לאנשים לטעום ולהבין שיש כאן משהו אחר".

בפחות מבקבוק מים, צילום: ויטה פוד

לשאלה האם מדובר בגימיק שיווקי, הוא משיב כי "לא מדובר במהלך פרסומי. אני נלחם במחירים עד כמה שאפשר, והכי חשוב לי שאנשים יגיעו, יטעמו ויחזרו". גם כשעולה שאלת המודל העסקי, או יותר נכון היעדרו - הוא לא מסתיר דבר: "אני מפסיד על כל מנה, וזה חלק מהחישוב שלי. אני מאמין שאם אנשים יגלו את הטעם, הם יחזרו גם למנות במחיר יותר גבוה".

ומה לגבי החשש לסטיגמה, שמחיר נמוך מדי ירמוז על איכות נמוכה? ויטלי משוכנע שהטעם יפתור את הדילמה: "מי שמבין בבשר ירגיש מיד שמדובר בנתחים איכותיים ובהקפדה אמיתית. המחיר נועד רק לגרום לאנשים לעצור, להיכנס ולגלות את המקום".

לסיכום, אחרי טעימה, השקל הזה הופך כמעט לאנקדוטה. מדובר בהמבורגר עסיסי, מאוזן ומדויק, שמתמודד בקלות עם מסעדות מובילות בז'אנר. המחיר אולי נשמע כמו בדיחה, אבל עבור הבעלים ויטלי הוא בעיקר כלי להזמין את הציבור לגלות מקום קטן עם טעם גדול. כזה שמצליח לחולל מהפך בפה עוד לפני שמתעכל הסיפור על השקל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר