רשת מוזס שופ הופכת לכשרה: “הביקוש בא מהשטח”

הרשת, מקבוצת BBB משנה כיוון ומכשירה בהדרגה את סניפיה ברחבי הארץ, בעקבות עלייה בביקוש מצד לקוחות וזכיינים • מנכ"לית הקבוצה: "מאז המלחמה יש רגישות גדולה יותר לנושא הכשרות, גם בקרב קהל חילוני"

מוזס שופ - המהפך הושלם . צילום: גיל אבירם

רשת מוזס שופ מקבוצת BBB, המונה כיום 16 סניפים ברחבי הארץ, משנה כיוון והופכת בהדרגה לכשרה - למעט סניף אחד בזיכרון יעקב. בשבוע האחרון גם הסניף בסביון קיבל תעודת כשרות, במהלך שמצטרף למגמה רחבה יותר ברשת.

לדברי אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת BBB, המהלך נולד מתוך צורך שעלה מהלקוחות והזכיינים: “נחשפנו לקהל מאוד מגוון ששואל כל הזמן על כשרות הבשר. גם סניפים שפתחנו כלא-כשרים הפכו במהירות לכשרים - במקומות כמו ראשון לציון, מודיעין והרצליה. מתברר שהביקוש הוא לא רק למנות כשרות, אלא לעסק שפועל תחת תעודת כשרות ולא עובד בשבת”.

מוזס שופ, הופכת כשרה, צילום: יח"צ

תורג'מן מסבירה כי הדרישה מגיעה גם מצד הזכיינים עצמם, בעיקר באזורים שבהם יש קהל דתי או מסורתי גדול: “אנחנו רשת ארצית, לא רק תל אביבית. בהרבה אזורים בארץ - גם כאלה שפעם לא נחשבו שווקים כשרים - הציבור מבקש את זה. מאז המלחמה יש עלייה ברגישות לנושא הכשרות, גם מצד קהלים חילוניים יותר”.

לדבריה, אחד הגורמים המשפיעים על קצב ההסבה הוא מחסור בכוח אדם, תופעה שמעסיקה את כל ענף המסעדנות: “מאז הקורונה קשה מאוד למצוא עובדים קבועים. יש תחלופה גבוהה, והעובדה שצעירים רבים לא רוצים לעבוד בשבת רק מחזקת את ההחלטה להכשיר חלק מהסניפים”.

הביקוש הגיע מהשטח, צילום: גיל אבירם

בתוך קבוצת BBB, כבר היום רשת בורגרים כולה פועלת במתכונת כשרה, ואילו ברשת BBB עצמה יש שני סניפים כשרים מתוך 30. “אנחנו בוחנים כל סניף לגופו. זה לא תהליך שעושים בניד עפעף - זה דורש השקעה והתאמות”, אומרת תורג'מן, “אבל אנחנו בהחלט רואים שינוי בתפיסה ובצרכים של הקהל".

רשת מוזס שופ נולדה לפני כחמש שנים כהתפתחות טבעית של רשת מוזס הוותיקה, שנסגרה לאחר תקופה ארוכה של פעילות, כולל הסניף האיקוני ברוטשילד בתל אביב. תורג'מן מסבירה שהמעבר לפורמט חדש וקומפקטי היה מהלך כלכלי והגיוני: “המסעדות הישנות של מוזס היו ענקיות - 400 או 500 מטר - ואין לזה היום הצדקה. רק השכירות וההוצאות הקבועות יצרו מצב בלתי אפשרי. מוזס שופ מביאה את אותה חוויה במתכונת נגישה יותר, שמתאימה למציאות של היום”.

מתכונת נגישה יותר,

ומה לגבי המחירים?

“לא העלינו מחירים. חשוב לנו להישאר נגישים לקהל הרחב, גם בפריפריה. אנחנו רוצים להיות רשת עממית, שווה ונעימה”, היא מדגישה.

למרות התחרות הגבוהה בענף, תורג'מן מאמינה שהרשת שומרת על מקומה כמובילת מגמות: “אנחנו כל הזמן מחדשים, גם בקולינריה וגם בתקשורת. הרבה פעמים אנחנו עושים משהו - ורק אחר כך כולם מחקים, למשל רוטב כמהין להמבורגר, הספק אמר לי שעד שלא התחלנו עם זה, הוא בקושי מכר את זה - מאז כל הזמן מבקשים את זה ממנו, זה אומר שאנחנו בכיוון הנכון”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר