משלוחה נגד וולט: "זורים חול בעיני הציבור, ציניות שלא הכרנו בעבר"

בכנס המסעדנות והמזון של ישראל, דניאל רחמים, מנכ"ל ומייסד אפליקציית משלוחה, העלה טענות קשות נגד חברת המשלוחים המתחרה והמובילה • "וולט דאגה בדרכים מניפולטיביות לסגור את השוק לשאר המתחרות ויש קבוצה של מסעדות ששיתפו עם זה פעולה" • וולט: "מדובר בטענות שקריות"

משלוחה מול וולט. צילום: משלוחה - גל איזנר, וולט - אורן בן חקון

במסגרת פאנל 'שוק המשלוחים', שהתקיים היום (ב') בכנס המסעדנות והמזון ה-10 של ישראל, התארחו דניאל רחמים, מנכ"ל ומייסד אפליקציית משלוחה ושף יהונתן בורוביץ׳, יו"ר קבוצת "מסעדנים חזקים ביחד", שדנו במונופוליזם של וולט ושוק המשלוחים בכלל.

במהלך הפאנל ציין דניאל כי "יש קבוצה של מסעדות שבזמן שהציבור כורע בנטל, המדינה במצב של יוקר מחייה ומסעדות בקושי שורדות, הן נותנות יד למונופול של וולט ומקבלות עמלות מופחתות, הבטחות לקמפיינים ובולטות בפלטפורמה, וזאת בזמן שהקולגות שלהם קורסים וסוגרים מסעדות". עוד הוסיף דניאל, כי "וולט דאגה בדרכים מניפולטיביות לסגור את השוק לשאר המתחרות ויש "קבוצה של מסעדות" ששיתפו עם זה פעולה ונתנו יד לזה והסכימו לקבל עמלות מופחתות בזמן שמסעדנים אחרים מקבלים עמלות מופרזות".

השף בורוביץ' הוסיף כי "תפקיד המדינה לבחון האם יש מונופול ואם כן להציב מגבלות, אני קורא למחוקק לקחת אחריות בעובי הקורה בכל מה שקורה בחברת וולט".

"נתקלנו במסעדה אחרי מסעדה שלא מוכנות לעלות לפלטפורמה של משלוחה בגלל שמציעים לה להיות בקרוסלה כזאת או אחרת של וולט, קמפיינים שיווקיים, הטבות כאלה ואחרות ועמלות מיוחדות. עד לרמה שגם מסעדות שכבר השתמשו בפלטפורמה, התנתקו מאיתנו רק בשביל להיות ב"רשימת הבלעדיות" של וולט...", הוסיף דניאל: "אפליקציית וולט קיימת בכ-30 מדינות ובישראל היא לוקחת יותר כבסף מכל מדינה אחרת, גם מהמסעדנים וגם מהצרכנים".

דניאל רחמים ויהונתן בורוביץ' בכנס המסעדנות, צילום: דניאל רחמים ויהונתן בורוביץ' בכנס המסעדנות


עם זאת, מציין דניאל כי: "לאחר המחאה על וולט אנחנו מרגישים עלייה. "הכפלנו את כמות ההורדות בתל אביב ובשאר הארץ ניכרת כמות עלייה של 30-40%. מבחינת המסעדות, אם בדרך כלל היינו סוגרים 60-70 מסעדות בחודש, היום אנחנו מדברים כבר על 200 מסעדות ורשתות בחודש האחרון. אבל זה לא מספיק. נדרשת כאן רוח גבית שוטפת מצד המסעדנים והצרכנים על מנת שהשוק ייפתח ותהיה כאן תחרות הוגנת".

לגבי המנוי החדש של וולט, וולט פלוס, הוסיף דניאל כי "העיתוי שבו הם יצאו עם זה מעיד על חוסר תקשורת וניתוק מהשוק הישראלי. דווקא בשבוע שבו המע"מ עלה ונזקי המלחמה בועטים, וולט זורה חול בעיני ציבור צרכנים במסווה של תוכנית חדשה שלא קיימת ומשתמשת בכוח שלה כמונופול דורסני בכדי לעשוק את המסעדן והצרכן הישראלי באופן ציני שלא היכרנו בעבר".

תגובת וולט: "מדובר בטענות שקריות שכבר הופרכו על ידי ארגוני המסעדות בדיון בכנסת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר