10 ההמבורגרים הטובים בארץ

יש לו קעקוע של המאכל ומאות מרצ'נדייז בצורה שלו - כן, אין ספק שגל זהבי הוא לגמרי האדם לקבל ממנו המלצות על המבורגריות • אז איזה הכי מושחת, איפה הכי מנחם לאכול ומהו הסמאש המושלם? לרגל היום הבינלאומי - זאת העשירייה הפותחת שלו

מומחה להמבורגר. צילום: גל זהבי

"בהמבורגר יש פחמימה, חלבון וירקות - יש בו הכל. תמיד אני אומר שאם אתקע פעם באי בודד ואוכל לבחור לאכול רק דבר אחד - זה יהיה המבורגר", אומר גל זהבי - בלוגר האוכל, יוצר התוכן ומגיש תוכניות הבישול.

אצל זהבי, שמחזיק בלמעלה מ-150 אלף עוקבים בחשבון האינסטגרם, האהבה למאכל התחילה בעיקר מהיום שבו התחיל לצלם אוכל לפני כתשע שנים. "אז, בפעם הראשונה נחשפתי לכל השכבות שהמבורגר צריך כדי להיות מושלם. היום יש לי כבר מאות מרצ'נדייז בדמות המאכל, קעקוע של המבורגר (וגם פיצה שהתווספה בהמשך). יש לי שלט ניאון ענק בבית של המבורגר, וזה מזוהה איתי. אני גם נראה קצת כמו המבורגר באיזשהו מקום - עגול עם כל מיני שכבות", הוא אומר בחיוך.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Gal Zahavi - גל זהבי‎‏ (@‏‎galzahavi‎‏)‎‏

מה לדעתך הופך המבורגר למושלם?

"אני חושב שהכל מתחיל ונגמר בסוף בלחמנייה, בכמה שהיא קריספית או 'סטיקית' (נדבקת). הלחמנייה מייצרת את הטעם העשיר, ה'שומשומי' או המעושן אם היא קיבלה חריכה לפני כן. כל הרטבים נספגים אליה והיא מעבירה הרבה מאוד טעמים. אחריה מי שמקבלת את הפוקוס זאת הקציצה, שבה האיזון צריך להיות בן אווריריות מסוימת, מה שהופך אותה לנגיסה ולא ללעיסה, לבין רמת השומניות שלה. ההמבורגר האידיאלי יקבל את הצריבה הראשונה בגריל ואז סגירה בפלנצ'ה. אגב, סמאשבורגר זאת תורה בפני עצמה. השלב השלישי, שמחבר את הכל יחד, הן לא בהכרח התוספות אלא מבחן הביס".

אז לרגל יום ההמבורגר הבינלאומי שחל מחר (שלישי), הוצאנו מהמומחה הגדול את רשימת ההמבורגריות שמדורגות לדעתו כטובות ביותר בישראל.

מה הופך המבורגר למושלם?,

ההמבורגריות המומלצות בישראל על פי גל זהבי

מקום 1 - המתקדם

"אני יודע שזה יעקם גבה להרבה אנשים, אבל הבחירה שלי היא "ויטרינה". המקום היה בן הראשונים שחרטו על דגלם את לחמניית הבריוש. אני חושב שיש שם את הקציצה האוורירית והאוממית ביותר שאכלתי. היא נצרבת על גריל פחמים. יש להם צ'יפס מושלם עם גרידת לימון וקטשופ סלק שאסור לפספס. אני גם מאוד אוהב שהם החליפו את כל הירקות ברוקולה (עלים). זה ההמבורגר המתקדם הטוב ביותר מבחינתי ואני זוקף את אחת מההתאהבויות הגדולות שלי בהמבורגר לזכותם".

אבן גבירול 36, תל אביב-יפו

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎VITRINA BURGER JOINT‎‏ (@‏‎vitrinush‎‏)‎‏

מקום 2 - טעמי ילדות

"אני יודע שזה הולך לעשות פה בלגן, אבל אני הולך להגיד 'מקדונלד'ס' ויש לי גם הסבר. גילוי נאות, הייתי בעבר שגריר שלהם, אבל אני אומר את זה באופן הכי אישי וכנה - בחרתי בו מכיוון שהוא ההמבורגר הכי מנחם, הכי מדויק וזה שהכי מזכיר לי את הילדות. ההמבורגר של מקדונלד'ס מזכיר לי את גל הקטן. הטכניקה שלי כשאני שם היא להזמין רק את ההמבורגרים הקטנים: מיני רויאל או דאבל מיני רויאל, להוסיף את כל הירקות ותודו לי אחר כך כשזה מגיע עם קולה זירו".

ארוחה במקדונלד'ס, צילום: דן פרץ

מקום 3 - הכי טוב בדרום

"זה" באשדוד. "מדובר בהמבורגר המיושן הטוב ביותר שאכלתי בארץ. אני אשדודי ומכיר את כל הגלגולים של הקציצות במקום. היום בוודאות אפשר להכתיר אותו 'ההמבורגר הכי טוב בדרום'. ממליץ על הרוטב המטמטם לאוהבי אלף האיים 'אנימלס סטייל' שנלקח מ'אין אנד אאוט'. הוא מורכב מלחמניית בריוש שעשויה עם שמן זית, מאוד אוורירית ודווקא גם קצת 'סטיקית' כזאת שנדבקת מאחורי השיניים - אני מת על זה. השחיתות כאן היא מוגזמת. במקום הזה גם הכרתי את השילוב הכשר הכי לא קונבנציונלי - תוספת חמאת בוטנים וריבת בצל שהתאהבתי בה בקטע קשה. יש להם המבורגר מפורסם בשם "חלום אמריקאי" והוא הפייבוריט שלי".

מפקורה 1, אשדוד

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Gal Zahavi - גל זהבי‎‏ (@‏‎galzahavi‎‏)‎‏

מקום 4 - הבשרני

"בחרתי ב-GDB. אני מאוד אוהב את לחמניית השום השחור שלהם, את הצ'יפס השמן והבשרני. זה ההמבורגר היחיד שאכלתי קר ונהניתי ממנו. יש להם קציצה מבשר מיושן שלדעתי, לא מתובל בכלל, וזה מחזק את טעמי הבשר. צריך לציין שגם הלחמנייה במקום היא 'שוס'".

אבן גבירול 22, תל אביב-יפו

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎🍔 George's dry aged burger 🍔‎‏ (@‏‎gdburger‎‏)‎‏

מקום 5 - הסמאש

"'לוקאל בורגר' הוא בעיני הסמאש בורגר הכי טוב בישראל. הוא מוגש בלחמניית אנג'ל אמריקה קטנה, שאלה בעצם הלחמניות שמשתמשים בהן גם במקדונלד'ס. הוא המבורגר קטן עם שתי קציצות ומעלה, אבל מרגיש נורא כבד ביד. זה הכי מושחת שיש עם אוממי מיושן מובהק. הוא מזכיר את רשת 'עד העצם' בתחילת דרכה, אבל אז מתעלה על זה, ויש להם גם קריספי צ'יקן שהוא לא פחות מאגדי".

אחד העם 30, תל אביב-יפו

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎LoKal Burger‎‏ (@‏‎lokaltlv‎‏)‎‏

מקום 6 - מחייב עצירה

"כביש 90" הוא המבורגר, שמה שנקרא, שווה לנסוע בשבילו או לעצור בדרך באופן יזום. במבחן הביס הוא מאוד נכון. סביר להניח שאם המקום היה נמצא מתחת לבית שלי, לא הייתי אוכל בו כל יום, אבל זה ביס שתמיד כיף לחזור אליו עם בירה בצד. בקציצה יש טעמים של בשר טלה. למנה יש טעם מאוד 'גחלי', טעמי ברביקיו וכל הארוחה מאופיינת בטעמים מעושנים מעולמות האסאדו".

מתחם צומת מחניים מרכז מסחרי

כביש 90, צילום: גיל אליהו - ג'יני

מקום 7 - הכי מושחת

"'הפרוזדור' הוא המבורגר הדיינר הקלאסי, לא בנראות אלא דווקא בטעם. זה המקום להרגיש בו שאתה הכי מושחת שיש. מידת העשייה במקום צריכה להיות מדיום וול וזה כנראה מעיד על אחוזי שומן גבוהים בקציצה. יש שם מנת המבורגר שנקראת 'קסטרו אל פרזידנטה' והיא מאוד מומלצת בעיני".

מנדלי מוכר ספרים 6, תל אביב-יפו

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט ששותף על ידי @‏‎prozdor_burger‎‏‎‏

מקום 8 - להכנה בבית

"את ההמבורגר מ'פורט 19' אני אוכל בצורה שונה. מעולם לא אכלתי במקום, אבל אני והחברים שלי מגיעים אליו באופן קבוע, לוקחים משם קציצות ולחמניות, ועושים ערבי בורגרים בבית. אחרי שנכוותי מהרבה מקומות, אני יכול להגיד בפה מלא שההמבורגר שלהם הוא המצטיין לזה. מדובר בבשר מיושן עם טעמים חזקים שיכולים להזכיר גבינה כחולה או 'אגוזיות' מסוימת".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Port 19 Meat Shack פורט 19‎‏ (@‏‎port19.il‎‏)‎‏

מקום 9 - פשטות מנצחת

"'פאט קאו' זה המבורגר שהוא פשוט מדויק. קציצה גדולה מתובלת באופן הכי בסיסי שיש עם מיצוי הטעמים הכי טוב שיש. טעם מאוד בשרי, הם לא שמים ירקות בלחמנייה ואני אוהב את האידיאולוגיה הזאת. הבשר בקציצה הוא מגידול מקומי והיא פשוט טובה - לא נופלים בפאט קאו. בקיצור, פשטות וחומרי גלם טובים מנצחים - לא קלישאה".

דיזנגוף 265, תל אביב-יפו

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎FAT COW | פאט קאו‎‏ (@‏‎fatcowtlv‎‏)‎‏

מקום 10 - הוותיק

"כאן בחרתי ב'בורגר סאלון'. הם ותיקים מאוד ולא סתם מחזיקים הרבה מאוד שנים. יש להם לחמניית שומשום הכי טובה בארץ, שמכינים במקום בכל יום מחדש. גם שם הקציצה עשויה מבקר ישראלי. אני אוהב את רוטב הפלפלת שלהם, וצריך לומר, הם באמת שומרים על אחידות רוב השנים. מנת 'וויילד בורגר' היא הפייבוריטית שלי במקום.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎בורגר סאלון - Burger Saloon‎‏ (@‏‎burger_saloon_il‎‏)‎‏

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר