"שטיפת מוח מגיל צעיר": המאפייה יצרה עוגת מחבל חמאס לילד יום ההולדת

משטרת הפדרציה פתחה בחקירה נגד הבייקרי בסידני לאחר שפרסם בגאווה ברשתות החברתיות את המאפה שהכין ברוח ארגון הטרור הרצחני חמאס • הקינוחים נועדו למסיבת יום הולדת של בן ארבע • כצפוי, הדבר עורר זעם בקרב ארגונים יהודיים: "התעללות בילדים ואיום על כל האזרחים באוסטרליה"

ברוח ארגון הטרור. צילום: מתוך אינסטגרם

משטרת אוסטרליה פתחה בחקירה נגד בייקרי בסידני לאחר שזה פרסם בגאווה ברשתות החברתיות תמונות של מאפים שיצר ברוח ארגון הטרור הרצחני חמאס. הקינוחים הוכנו עבור מסיבת יום הולדת של ילד בן ארבע. המסיבה כולה נערכה סביב הנושא.

בתמונות, שפורסמו ביום שלישי האחרון בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם של מאפיית Oven Bakery by Fufu (והוסרו לאחר הסערה שנוצרה ברשת), נראה הילד בן הארבע כשהוא עומד לצד עוגה גדולה מעוטרת בסמלי חמאס. הסמלים כללו דגלים ותמונה של אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, כשהוא עוטה כאפייה ובנדנה ירוקה המזוהה עם חמאס וזוקף את אצבעו בגאווה.

למרבה החלחלה, הילד - כאמור בן ארבע בלבד, תועד עומד בסמוך לעוגה ולאסופת קאפקייקס שעוטרו אף הן ברוח סמלי ארגון הטרור כשהוא לבוש במדים צבאיים, עוטה כאפייה דומה ומחקה את תנועת האצבע של עובדייה.

התמונות הפכו במהרה לוויראליות וכצפוי עוררו זעם רב בקרב ארגונים יהודיים, מה שאילץ את בעלי המאפייה להפוך את החשבונות החברתיים שלהם לפרטיים והביא כאמור גם לפתיחת חקירה נגד המקום.

"להלביש ילד כטרוריסט כולל מה שנראה כבנדנה של החמאס הוא דבר הראוי לגינוי והתעללות בילדים", אמר מנכ"ל האגודה היהודית האוסטרלית, רוברט גרגורי, בראיון ל"דיילי טלגרף האוסטרלי". "הקיצוניות האיסלמיסטית והרדיקליזציה של הנוער היא לא רק בעיה של הקהילה היהודית", הוסיף ואמר. "זה איום על כל האזרחים באוסטרליה. שטיפת המול מתחילה בגיל צעיר והיא דומה למה שרואים ברחבי המזרח התיכון", הזהיר.

"מדובר בתמונות מחרידות", הוסיף כריס מינס ,ראש ממשלת ניו סאות' וויילס. "חמאס הוא ארגון טרור מרושע", אמר והוסיף כי מסיבות ילדים צריכות להיות תמימות ומהנות ולא מלאות שנאה. "כל מי שמהלל ארגוני טרור בצורה כזו סובל מסוג נדיר של פסיכוזה", אמר אלכס ריווצ'ין, מנכ"ל משותף של הוועדה המנהלת של קהילות יהודי אוסטרליה. "זה מהלך נדיר של פסיכוזה לרצות ללמד ילדים רכים שצריך להאדיר ולחקות את המחבלים הטרוריסטים של החמאס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר