הוא חוזר לתל אביב: שוק הקינוחים שיגרום לכם לוותר על הדיאטה

וגם - בר יין נפתח בחיפה, מסעדה חדשה מביאה את המטבח האסייתי לקדימה צורן, שיתוף פעולה טעים קורה בפיאצה של תל אביב וחודש היין חוזר למטה יהודה • החדשות של הרעבים, הצמאים והפודיז

מקונדיטוריית "אור יוסף" שבעוטף. צילום: גל זהבי

שוק הקינוחים שב לתל אביב

שוק הקינוחים חוזר לשרונה מרקט בתל אביב בימים חמישי ושישי (30-31 במאי) עם עשרות דוכנים של יוצרות ויוצרים מוכשרים מכל רחבי הארץ. באירוע יפתח גם פופ אפ אקלרים של בית הספר "דנון" עם קולקציה בהשראת התבלינים והטעמים של מטבחי העולם השונים. בין המשתתפים בשוק יהיו יעל שרעבי מ"מולאן פטיסרי", צוות האופות של "קפה ריבר" מקיבוץ כנרת, תינה מ"בית המלבי" מעכו העתיקה, מאפיית "סאנפלאואר" החיפאית, "אור יוסף" מעוטף עזה ו"אלין שוקולד" מרמת השרון.

שוק הקינוחים, שרונה מרקט, תל אביב-יפו
30-31 במאי
חמישי 10:00-22:00 שישי 9:00-16:00

מ"פטיש" בחולון, צילום: רונן מלחן

בר יין - מעדנייה חדש בחיפה

לאחר שעבר במטבחים של בר איטליה, מסה וקבוצת R2M, השף דודי קדם (32) פתח לאחרונה עם שותפו, יובל קוינטנ,ר בר יין ומעדנייה בשם "אוליפנט" בחיפה. הוא ממוקם בסמטת אוליפנט הצמודה לציר מוריה שבכרמל. המקום שוכן בלב צמחייה ירוקה ומשלב בין מעדנייה ובית קפה בשעות הבוקר לבין בר תוסס בשעות הערב. בבוקר אפשר ליהנות בו מכריכים טריים ומנות מפנקות כמו פרנץ' טוסט קרואסון חמאה עם ביצה רכה, סלמון מעושן ועירית (58 ₪) ובערב, כשהאורות עמומים ובקבוקי היין נפתחים, ממנות כמו בריוש טרטר טונה, כוסברה, שאלוט וקרם פרש הדרים (58 ₪); פולנטה בטטה לבנה, צ'יפס בטטה לבנה, פרמזן ושמן כמהין לבן (60 ₪); מוסר ים בגלייז מיסו דבש, קונפי תפוח אדמה ומיסו בר בלאן (120 ₪); ושיפוד סינטה טלה, קרם כרישה, דמי גלאס וכרוב ניצנים צלוי (120 ₪).

מוריה 13, חיפה
ראשון עד חמישי 08:00-16:00, 18:00-00:00
שישי 08:00-00:00, שבת 20:00-00:00

אוליפנט, צילום: אסף קרלה

מסעדה אסייתית חדשה בצפון השרון

מסעדת Asian Club, מסעדה אסייתית חדשה, עתידה להיפתח בספטמבר הקרוב בקדימה צורן. מאחוריה עומדות קבוצת המסעדות "איינשטיין" שחברה למסעדת "דלי אסייתי" בהוד השרון. על התפריט אחראי השף מידד סטבינסקי (דלי אסייתי), שחי ועבד בבנגקוק מספר שנים, שם חקר את רזי המטבח המקומי. התפריט ישלב מטבח פיוז'ן עם נגיעות יפניות ומנות אותנטיות מתאילנד.

חקר את המטבח האסיאתי, צילום: אסף קרלה

השת"פ בפיאצה של תל אביב

כיכר גבעון, שדי מתחת לרדאר הפכה למרכז רוחש במרכז תל אביב, מקבלת עכשיו גם חיבור קולינרי שווה. מעתה היושבים בבתי הבירה "לאוטר" ו"שניט", ששוכנים בה, יכולים להזמין מתפריט שבנה במיוחד השף יובל בן נריה ב"קפה טאיזו" שנמצאת בסמוך. שני הברים האלה מסומנים כמקומות לאוהבי בירות ומציעים מבחר של יותר מ-196 בירות שונות - בהם כאלה שאפשר לרכוש רק בהם. מעכשיו לצידן אפשר לנשנש גם מנות כמו אגרול צמחוני עם טופו וכרוב סיני (48 שקלים), צ'יקן נגאטס וצ'יפס (45 ש"ח) או קארי טנדורי עם אורז מאודה (82 ש"ח). ברגע שההזמנה מוכנה, נשלחת ללקוח הודעה לנייד וכל שהוא צריך לעשות כדי לקבל את האוכל, זה לחצות את הכיכר ולאסוף אותו.

השת״פ מתחיל בתאריך 24 במאי ויהיה זמין במהלך כל השבוע בשעות 16:00-22:30 ובשבת בין 17:00-22:30

שניט, צילום: גיא חמוי

חודש היין במטה יהודה

אירוע היין השנתי של מטה יהודה - אזור שידוע ביקבי בוטיק עם יינות מצוינים - מתקיים במשך ארבעה סופי שבוע בחודש יוני הקרוב. הוא יכלול סיורים מקצועיים ביקבים, טעימות של יינות והשקת יינות חדשים, דוכנים עם מאכלים מקומיים, הרצאות וסדנאות. אירוע הפתיחה המסורתי המרכזי שלו יערך בתאריך 30 במאי בשעה 19:30 בגן התנ"כי.

לפרטים המלאים

ביקב צובה, צילום: תיירות צובה

הג׳חנון של חביבה

איזה כיף זה ג'חנון טעים בשבת? כמחווה לילדות עם סבתו חביבה בשכונת עין כרם הירושלמית, השף ינון אלעל משיק בסופ"שים דוכן של ג'חנונים וקובנות בעבודת יד בכניסה למסעדתו "לונל" בפלורנטין שבתל אביב (אפשר להזמין מראש גם סיר). תוכלו למצוא בו גם מבחר פחמימות אחרות שלמד אלעל להכין מסבתא, סלטים, ממרחים במשקל, רסק עגבניות בעבודת יד, סחוג ממכר ועוד. הצצה לתפריט: סחוג וביצה חומה כמיטב המסורת (26 ש"ח), קובנה אוורירית מומלצת ביותר עם רסק סחוג ויוגורט (28 ש"ח), חלנה – חלה ממכרת מבצק קובנה (40 ₪ או 2 ב-70 ש"ח ), סלט ביצים (32₪), סמנה (70 ₪).

כל שישי ושבת, 9:00 ועד שיגמר
אברבנאל 72, תל אביב-יפו

ג'חנון בדוכן של הלונל, צילום: איתמר כהן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר