משבר הפוטטוס: מדוע נעלם המוצר האהוב מהתפריט של מקדונלד'ס?

פלחי תפוחי האדמה הממכרים של הרשת נעלמו מהתפריט • בדקנו מה הסיבה והבאנו גם מתכון כדי שתוכלו להכין בבית

פוטטוס . צילום: גטי אימג'ס

ישראלים רבים, ילדים ומבוגרים כאחד, הבחינו בחודש האחרון כי חל מחסור באחד המוצרים הפופולאריים של מקדונלד'ס - "פוטטוס", פלחי תפוח האדמה הממכרים.

"מצטערים, להיט החודש במחסור זמני", נכתב בחשבון הפייסבוק של הרשת ב-11 באפריל. "מקווים לשובו בהקדם. מאחלים פוטטו בתוך הצ'יפס למי שינחש מאיזו שנה הפרסומת".

מתגעגעים לפוטטו, צילום: צילום מסך

חובבי ההמבורגר של מקדונלד'ס לא היו אדישים למחסור במוצר האהוב וכתבו בין היתר "אין פוטטוס=אין מקדונלד'ס, גמרתם אותנו בלי הפוטטו, איך הייתי אוהבת שהיה מתגנב פוטטו אחד לתוך הצ'יפס".

אז בדקנו, והמחסור ב"פוטטוס" נובע מבעיות ייצור של הספק ההולנדי. ברשת נפוצו שמועות על כך שהפוטטוס נעדר מהתפריט בגלל המתקפות של החות'ים על ספינות בים האדום אך ברשת הכחישו וטענו כי למתיחות במזרח התיכון אין קשר למוצרים המיובאים. על כל פנים, ממקדונלד'ס נמסר כי "המלאי צפוי להתחדש בעוד מספר שבועות''.

אגב, ב-100 גרם של מנת פוטטוס יש 9.5% שומן, מתוכם רק 0.9 גרם שומן רווי. ברשת אומרים כי הסיבה לערכים נמוכים אלו נעוצה בשטח הפנים הגדול של הפוטטוס ובספיגה מועטה של שמן הטיגון במוצר. לשם השוואה ב-100 גרם מנת צ'יפס יש 14% שומן מתוכם רק 1.4 גרם שומן רווי, כך לפי הנתונים של מקדונלד'ס.

המבורגרים, צילום: GettyImages

אם בינתיים חשקה נפשכם בפוטטוס, תוכלו להכין בבית עם מתכון בגרסה קצת שונה אבל בהחלט טעימה, באדיבות השף משה דביר.

מצרכים

1 שקית תפוח אדמה בייבי, 2 ענפי רוזמרין, 4 שיני שום, שמן זית (עדיף עדין ובהיר).

הכנה

-שוטפים היטב את התפוח אדמה, חוצים אותם, מביאים לרתיחה בסיר כמה שיותר גדול עם מים בטמפ' החדר וכף מלח, גובה המים לפחות 2 ס"מ מגובה התפוח אדמה. לאחר הרתיחה מנמיכים לאש בינונית ומכסים כ15-20 דקות, עד שסכין מטבח חודרת את תפוח האדמה בקלות יחסית.

-מסננים ומייבשים את תפוח האדמה על מגבת/נייר סופג, לאחר שיבש לגמרי מועכים מעט עם היד כל חצי תפוח אדמה, ומכניסים למקרר לפחות לשעתיים.

-מחממים תנור ל200 מעלות על טורבו, מכניסים מגש זכוכית עבה לתנור ל5 דקות, לאחר מכן מוציאים בזהירות 2 כפות שמן זית ומחזירים את המגש ל5 דקות נוספות. מוצאים את המגש המשומן בזהירות מהתנור ומוסיפים את התפוחי אדמה ביחד עם כף מלח גס והרבה ועלים מופרדים של רוזמרין, מערבבים עם כף עץ בעדינות את התפוחי אדמה עד שהשמן והמלח עוטפים היטב כל חתיכה ומחזירים לתנור ל20 דקות. לאחר מכן מורידים את החום ל160 מעלות על טורבו ומחזירים ל20-30 דקות נוספות תוך כדי ערבוב כל 10 דקות.

-מגרדים את שיניי השום על החלק העדין ביותר בפומפיה, ומערבבים אותם עם כפית שמן זית וכפית שמן קנולה. 

-מוציאים את תפוח האדמה מהתנור ומפזרים מעליהם מיד את שמן השום שהכנו, בוזקים עוד קצת מלח גס ולאחר 10 דקות שהם נחו במגש ניתן לאכול.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר