לא האמנו שזה בלי בשר: סקירת המבורגרים טבעוניים למנגל ביום העצמאות

גם אנשים שוויתרו על מזון מן החי יכולים ליהנות מ"על האש" • עובדה, לקראת החג הלאומי שלנו, טעמנו את המוצרים הטבעוניים המובילים בשוק – וזכינו להפתעות • איזה הילדים הכי אהבו, מה היה תפל ואיזו קציצה הכי ישראלית? כל הפרטים

לא האמנו

הרמנו מנגל, התארגנו על נפנפים וגייסנו נבחרת נסיינים מגוונת של צמחונים אדוקים, קרניבורים מושבעים וסתם כאלה שאוכלים הכל (בתנאי שזה טעים), בקרב הצוות היו גם שני ילדים (שבאופן כללי, מוכנים להסתפק רק בקטשופ, אבל הובטח להם קינוח תמורת ביס).

את כל אלו שאלנו מה דעתם על תחליפי הבשר המובילים, שעשויים לתפוס בחג את מקומם של ההמבורגרים המסורתיים. תוצאות המדגם לפניכם.

הרמנו מנגל, צילום: דורון פרידמן

המשימה הייתה פשוטה: מציאת ההמבורגר הטבעוני האולטימטיבי לקראת יום העצמאות, מוצר שיעניק גם לנמנעים מאכילת מוצרים מהחי סיבה להצטרף למנגל המשפחתי בחג - בלי שיחזרו הביתה מתוסכלים ורעבים. הצוות שלנו איתר ארבעה מוצרים מהצומח שהתחרו ראש בראש על התואר: ההמבורגר של רידיפיין מיט, ההמבורגר של טבעול סנסשיונל, ההמבורגר של ביונד מיט וההמבורגר של אינסטד בורגר - שחקן חדש בשוק המקומי שהושק בישראל לאחרונה.

כל הקציצות הוכנו ונטעמו באותו אופן בדיוק: הן נצלו על אותו גריל לפי עובי, הונחו בלחמניות זהות עם ירקות ורטבים תואמים ונטעמו גם ללא תוספות כלל להשלמת המבחן.

נטעמו גם ללא תוספות, צילום: דורון פרידמן

תוצאות הדירוג

הממצאים, ברובם, אומנם היו חד-משמעיים, אבל גם המוצרים שהגיעו למקומות האחרונים הציגו כמה יתרונות מפתיעים על פני המנצחים.

"בורגר צמחוני" של טבעול סנסשיונל, צילום: דורון פרידמן

מקום 4: "בורגר צמחוני" של טבעול סנסשיונל - "הילדים אהבו"

ההמבורגר הכי סולידי מתוך הארבעה, שלא הותיר עלינו חותם אמיתי. המרקם היה סביר, אבל הטעם די תפל ולא כל כך "בשרני". עם זאת, הילדים אהבו יחסית, שכן מדובר בקציצה לא עבה במיוחד, שהזכירה להם מקבילות דקות מרשתות פאסט פוד. עם הלחמנייה, הירקות והרטבים הנלווים, היה לילדים אחלה. נקודת זכות משמעותית ומפתיעה: אריזת המוצר היא היחידה שלא התנוסס עליה אפילו סימון אדום מרתיע ומתריע אחד (שומן רווי או נתרן בכמויות גבוהות). בשל כך ניתן אולי להסיק שההמבורגר של טבעול, לפחות על הנייר, הוא הכי "בריא" מכולם.

מחיר לאריזת שתי יחידות בשופרסל אונליין: 37.90 שקלים. מיוצר בצ'כיה.

"בורגר מן הצומח" של אינסטד, צילום: דורון פרידמן

מקום 3: "בורגר מן הצומח" של אינסטד - "מתובל ופיקנטי"

הדעות כלפי המוצר החדש הזה היו חלוקות, ואפילו התגלעו בגללו ויכוחים ערים בין חברי הפאנל, שבדרך כלל מסתדרים זה עם זה: קודם כל, זה ההמבורגר הדק מכולם. אפשר לשכוח מביס בשרני, שכן תנגסו בלא פחות לחמנייה מקציצה. דבר שני, זה גם המוצר הכי מתובל ופיקנטי מתוך הארבעה, ולאחדים מהנסיינים הוא היה חריף מדי. אפשר היה להבחין בקלות בחתיכות הבצל שעורבבו בהמבורגר. התיבול העז העניק לקציצה, כך לדברי הקרניבור שדווקא חיבב, מראה כתמתם ו"טעם בסגנון קבב מזרחי" - זאת בניגוד לאספירציות האמריקניות של ההמבורגרים האחרים. חיסרון בולט: ההמבורגר של אינסטד נושא שני סימונים אדומים: שומן רווי ונתרן בכמויות גבוהות, שהופכים אותו כנראה להכי "בעייתי" מבחינה בריאותית.

מחיר לאריזת שתי יחידות באתר "מחסני הטבעונות" (המוצר לא מוצע כרגע בשופרסל אונליין): 29.90 שקלים. מיוצר בהולנד.

"רידיפיין בורגר קצבים" של רידיפיין מיט, צילום: דורון פרידמן

מקום 2: "רידיפיין בורגר קצבים" של רידיפיין מיט - "הכי ישראלי"

המבורגר עבה, עסיסי ובשרני - שהסתפק במקום השני מבחינתנו. ברידיפיין מיט זיהו את פונטציאל תחליפי הבשר לקראת חג המנגלים והשיקו בימים אלה מארז מהדורה מוגבלת ופטריוטית במיוחד של "בורגר קצבים" - עם תוספת שומן שמתאימה במיוחד לעל האש. התגובות, ככלל, היו חיוביות (למעט הילדים שהעדיפו, כאמור, קציצות דקות יותר). למעשה, החיסרון היחיד של ההמבורגר הזה, אם בכלל אפשר לקרוא לו חיסרון, הוא שהמתחרה שהתברג למקום הראשון - פשוט היה לנו, הנבחרת, טעים יותר. עדיין, רידיפיין בהחלט מספקת אלטרנטיבה ראויה. עוד נקודת זכות: מדובר בהמבורגר תוצרת כחול לבן, אז תפרגנו. סימון אדום: כמות גבוהה של שומן רווי.
מחיר למארז שתי יחידות המבורגר + שש יחידות קבב בשופרסל אונליין: 54.9 שקלים. מיוצר בישראל.

"ביונד בורגר" של ביונד מיט, צילום: דורון פרידמן

מקום 1: "ביונד בורגר" של ביונד מיט - "עבה, עסיסי, טעים"

בלי להתלבט, ההמבורגר הטבעוני של ביונד מיט לוקח את כל הקופה. כל הנסיינים הבוגרים דירגו אותו בפה מלא (המבורגר, כמובן) ובאופן חד-משמעי במקום הראשון. הקציצה עבה, עסיסית וטעימה מאוד, עד לרמה שאם לא היינו יודעים מראש שמדובר במוצר מן הצומח והיינו אומרים לנו קודם שהקציצה בלחמנייה עשויה מבשר בקר אמיתי - אולי היינו מאמינים. ההמבורגר נראה מפתה גם על המנגל, ואפילו הנסיין הקרניבור הספקן והחשדן הודה שגם הוא "לא בטוח היה שם לב להבדל - לפחות בביס הראשון". מה נגיד? שיחוק. סימון אדום: כמות גבוהה של שומן רווי, כי לא הכל בחיים מושלם.

מחיר למארז שתי יחידות בשופרסל אונליין: 34.90 שקלים. מיוצר בארה"ב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר