"לא היה לי ספק שזה הדבר הנכון לעשות": השף שעזב מסעדות בברלין ונלחם בעזה

שמעון רוחלין, שמחזיק שלושה עסקים בבירת גרמניה, סיפר ל"ישראל היום" על הרגעים שחווה עם פרוץ המלחמה, רגע לפני שפתח את מסעדתו החדשה Mirari • "טסתי לארץ מבלי שהוזמנתי למילואים", אמר והוסיף: "אמשיך להילחם למען העם והמדינה שאני כל כך אוהב"

השף שמעון רוחלין ברצועת עזה. צילום: שמעון יעיש

מאות אלפי החיילים שהתגייסו למילואים מאז שפרצה מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר השאירו מאחוריהם משפחות, מקומות עבודה, עסקים ועוד. אחד מאותם מילואימניקים הוא שמעון רוחלין, שף ישראלי שמחזיק בשלוש מסעדות בברלין. את החודשים האחרונים הוא העביר במלחמה בתוך רצועת עזה.

בראיון מיוחד ל"ישראל היום", אותו קיים באחת המסעדות שלו בבירת גרמניה, הוא סיפר סיפור שמדגיש את עוצמתו של עם ישראל. "במהלך חודשי האביב והקיץ של השנה שעברה, עבדתי על פתיחתה של Mirari, המסעדה השלישית שלי בעיר, שהייתה אמורה להיפתח בתחילת חודש אוקטובר", סיפר. "בימים שבהם ערכנו את כל ההכנות לקראת הפתיחה, התרחש אחד האסונות הגדולים שהיו לעם ישראל. לא חשבתי הרבה, קניתי כרטיס טיסה בכמעט 1,000 אירו וטסתי ארצה מבלי שמישהו הזמין אותי למילואים – קודם כל, הגעתי".

מסעדת Mirari בברלין, צילום: שמעון יעיש

מאז שגויס, המסעדה נפתחה ופועלת בלעדיו. הוא בזמן הזה נלחם בעזה מבלי לחזור לגרמניה, כשבחלק לא מבוטל מהזמן, הוא כלל אינו יודע מה קורה עם עסקיו בברלין. "ברגע שזה קרה, היה לי ברור שאני עושה את זה. אני אומנם גר בגרמניה ומנהל את העסקים שלי פה, אבל אני ישראלי לכל דבר", הוסיף. "שירתי כלוחם ואמשיך להילחם למען העם והמדינה שאני כל כך אוהב, לא היה לי ספק לרגע שזה הדבר הנכון לעשות. אפילו לא קיבלתי החזר על הטיסות ששילמתי בעצמי, זה פחות חשוב. מה שחשוב הוא האחדות בעם ואיך שהמדינה הזאת מתגבשת בזמן אמת. אין את זה באף מדינה בעולם".

מסעדת Mirari מגישה אוכל ישראלי עם שילובים בינלאומיים. בתפריט המסעדה ניתן למצוא, בין היתר, גם קובנה, לאבנה, טחינה ירוקה ועוד לא מעט מנות ישראליות, לצד בשרים ודגים מעולים וקינוחים ים-תיכוניים כמו מלבי קוקוס עם תפוז דם ופיסטוק או הלוקומדס, כדורי הבצק המטוגנים והטעימים שרבים מהישראלים מכירים מחופשותיהם ביוון.

"קודם כל, הגעתי". רוחלין בעזה, צילום: שמעון יעיש

אפשר להגדיר את המסעדה כסוג של שיפודיה שמשולבת עם פיין דיינינג. כל המנות שטעמנו היו מאוד מוקפדות, עשויות ברמות מדויקות. גם השירות במקום הוא ברמה גבוהה מאוד. רוחלין מקפיד להעסיק לא מעט ישראלים במסעדות שלו, ואכן רבים מהעובדים במקום שאיתם שוחחנו אכן היו ישראלים ודוברי עברית. חשוב לציין כי לא מדובר במסעדה כשרה. טווח המחירים בה נע באזור של כ-70-50 איגור לאדם לארוחת ערב, מחיר שעשוי להשתנות בהתאם למנות הנבחרות.

מנות במסעדת Mirari בברלין, צילום: שמעון יעיש
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר