הסניף הפך למאורת סמים? תביעה של 15 מיליון נגד זכיין ברגר קינג

מסעדת ההמבורגרים של ענקית המזון המהיר בניו יורק הפכה למקום ש"סוחרים מקצועיים מוכרים בה את מרכולתם", כך לפי הקטגוריה • הזכיין: "אני לא זה שמוכר את הסמים"

ברגר קינג (אילוסטרציה) // צילום: יחצ // ברגר קינג (אילוסטרציה). צילום: יח"צ

זכיין של סניף ברגר קינג בניו יורק, הממוקם לא רחוק מבניין העירייה המפורסם, עומד בפני תביעה אסטרונומית של 15 מיליון דולר. הסיבה: מסעדת ההמבורגרים שבבעלותו, שכתובתה המדויקת היא רחוב פולטון 106 במנהטן, הפכה לכאורה למאורת סמים שבה כעשרה "סוחרים מקצועיים מוכרים בה את מרכולתם - אם בכניסה למקום, או במקרים של מזג אוויר סוער גם בתוך המסעדה עצמה", כך לפי כתב התביעה.

התביעה הוגשה לבית המשפט במנהטן על ידי אדם בשם קווין קאופמן - מפיק טלוויזיה בן 69 המתגורר בשכונה הניו יורקית במשך 20 שנה. "כבר ניסינו הכל, והיחידים שבאמת מקשיבים לנו ומגיבים הם השוטרים", אמר קאופמן, שמיהר לסייג את דבריו: "המשטרה עושה הכל כדי להיפטר מהאנשים האלה, אבל שיטת השחרור בערבות האידיוטית הזו קושרת להם את הידיים. השוטרים עצרו כמה אנשים, אבל הם חזרו למסעדה תוך 24 שעות".

עיתון ה"ניו יורק פוסט", שאליו התראיין קאופמן, יצא לבדוק את המתרחש בסניף ברגר קינג המושמץ, ולכאורה מצא אמת בהאשמות. יש לציין גם כי מאז ינואר 2023 התקבלו במוקד החירום 911 כ-150 תלונות על הנעשה בסניף, כך לפי נתונים של משטרת ניו יורק. 

לפי העיתון, לפחות שמונה גברים ואישה אחת התקבצו בימים האחרונים ליד דלת המסעדה וחסמו את הכניסה אליה. עוד פורסם כי אחד מאנשי הקבוצה נראה לוקח כסף מגבר מוזנח, מכניס את הסכום במהירות לכיסו ונותן לגבר בתמורה משהו שיכול היה להיות סמים. כמו כן, כמה מאותם סוחרים-לכאורה נצפו על ידי אנשי העיתון נכנסים ויוצאים מהמסעדה, אך לעולם לא הזמינו משהו לאכול. במקביל, אדם שהצטייר כמנהיג הכנופייה תועד יושב ליד שולחן, לוגם מכוס של דאנקן דונאטס ונראה כאילו שהוא מקיים "פגישות עבודה". בנוסף, אדם אחר ישב ליד חלון ולכאורה פיקח על הנעשה בחוץ תוך כשהוא מגלגל ג'וינטים, כאשר לא פעם התגלעו מחוץ למסעדה ויכוחים קולניים אשר הפכו לתגרות.

"זה ממש מעבר לפינה של ראש העיר, המשרד שלו ממש כאן! כאילו אחי, תנקה את השכונה שלך!", התלונן תושב ותיק אחר, שביקש להישאר בעילום שם. "המסעדה הזו אף פעם לא מלאה, והאנשים היחידים שנמצאים בה הם עניים, חסרי בית או סוחרי סמים. אף פעם לא רואים בפנים אנשים רגילים מהשכונה", הוסיף התושב.

שכנים נוספים המשיכו לתאר את הנעשה בסניף, ותהו מדוע ברגר קינג לא עושה מאומה כדי לתקן את המצב. "אף אחד לא באמת אוכל שם. אלה אותם גברים שנמצאים פה כל היום", הדגישה שכנה שלישית.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Burger King‎‏ (@‏‎burgerking‎‏)‎‏

כאן נכנס לתמונה הזכיין של הסניף, מהגר אפגני בשם ללמיר סולטנזדה, שאותו כאמור תבע קאופן מחוסר ברירה. מר סולטנזדה, יש לציין, הוא גם זכיין של עשרות מסעדות מזון מהיר אחרות, והינו הבעלים של סניפי פופאייז (Popeye’s - שמתמחה בעוף מטוגן), ושל דאנקן דונאטס רבים. "הוא פשוט מסרב לקחת אחריות ומטיל אותה על השוטרים - במקום להעסיק אנשי אבטחה משלו", מאשים קאופן את סולטנזדה, ודורש מבית המשפט להכריח את ברגר קינג "להפסיק להשליט בשכונה שלו טרור ולהפוך את רחוב פולטון לבזאר סמים".

ומה טוען הזכיין? ובכן, לדברי סולטנזדה בן ה-66, העסקת מאבטחים פרטיים היא פשוט עניין יקר מדי. "זו לא הבעיה שלי, אלא של המשטרה. אני לא זה שמוכר את הסמים. אם אסגור את החנות, מי יפצה אותי על כך?" תהה איש העסקים האמיד, שמנקודת מבטו הוא בעצם הקורבן. "הם מתנחלים פה, הורסים את המקום, ואפילו היכו כמה פעמים את אחד המנהלים שלי. זו לא אשמתי. לכו לדבר עם הממשלה, עם המשטרה, עם ראש העיר, עם המושל. הם חייבים למצוא פתרון לבטלנים האלה", סיכם סולטנזדה נחרצות. מי יודע, אולי בית המשפט ימצא את הפתרון הזה במהרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר