שווה לחכות לסופ"ש: הבראנץ' המושחת של חיים כהן חוזר

פסטיבל האוכל של מטה יהודה יוצא לדרך, רהט מזמינה לסיורים קסומים באירועי לילות רמדאן, קפה-קונדיטוריה אוסטרי נפתח בתל אביב ויש גם שני בראנצ'ים חדשים שאסור לפספס • הנה חדשות האוכל של השבוע

הבראנץ' המושחת חוזר. צילום: אסף קרלה

פסטיבל מטה יהודה

שלושה סופי שבוע של קולינריה, אנשים וטבע במטה יהודה יחלו בתאריך 21 במרץ וימשכו עד לתאריך 6 באפריל. השנה יהיה אירוע האוכל הוותיק בסימן חיזוק העסקים המקומיים, קידום עסקי מילואימניקים וחיבורים קולינריים מיוחדים עם אנשי קולינריה מהנגב המערבי. 87 עסקי אוכל מקומיים משתתפים בו השנה ומציעים מגוון עצום של מנות בסגנונות שונים ממטבחים מכל רחבי העולם. למעלה מ-15 מקומות חדשים יפתחו את דלתותיהם באירועים השנה, בהם ג'וליאנו ראש - שף וצייר המתמחה בבישול ברזילאי, שירלי משה - המלקטת ממוצא שתכין ארוחות ליקוט בשטח, וה"גינה של מיה'לה" באביעזר - שם יוגש בראנץ' טורקי-יווני. לצדם, ניצבים כבר שנים רבות בקדמת הבמה המבשלות והמבשלים הוותיקים, ביניהם: חוויה גיאורגית ביקב קדמא, אבי ויעל רוזנבוים שמגישים מנפלאות הגריל הארגנטינאי בשריגים, עליה גבאי עם תבשלי כבש ובשר ראש מהמטבח המרוקאי, ועוד ועוד. בימי שישי, כמיטב המסורת, יתקיימו "סיורים בין הסירים" – חוויה קולינרית אינטימית המפגישה את הקהל עם אנשי הקולינריה של המקום.

לפרטים מלאים

פתיח בארוחה אצל "נורה", צילום: איה דבורין תקשורת

בראנץ' בדיקסי

ארוחות הבוקר המפורסמות בדיקסי הושבתו מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. כעת, המסעדה הוותיקה של השף חיים כהן בתל אביב, מכריזה על קאמבק בראנץ' שבת מוקדם ומוגזם. זה אומר שתפריט הבוקר המיתולוגי חוזר במלואו והוא כולל תשע ארוחות נדיבות אמריקניות-ישראליות, שמוגשות בין השעות 9:00 ל-11:30 עם שתייה קלה או חמה. אומלט ענקי עם הום פרייז או סלט ירוק בצד (75 שקלים), שתי גרסאות בנדיקט עם תוספת (75 שקלים) או קומבינציית סטייק & אגס (סינטה 180 גרם, שלוש ביצים איך שתרצו, הום פרייז וסלט ארוגולה חריף, 115 שקלים) - הם רק חלק מהאפשרויות בנוסף לקינוחים מפנקים לסיום. חיים כהן: "ארוחות הבוקר של הדיקסי הן חלק בלתי נפרד מהדי אנד איי של המסעדה, ומוסד שהיה מאוד טבוע בה, שם דבר עוד מהימים שהיא עבדה 24-7. כעת, לאחר שבדקנו את השטח והקשבנו ללקוחות הוותיקים שלנו, החלטנו להחזיר אותן ולנסות לספק לכולם, וגם לנו, שבת טעימה יותר, מנחמת יותר, ומאוד נדרשת".

יגאל אלון 120, תל אביב

שווה לחכות לסופ"ש, צילום: אסף קרלה

לילות רמדאן

תפדלו - אירועי לילות רמדאן 2024 יוצאים לדרך. בכל שנה בחג הרמדאן מתקיימים אירועי לילות רמדאן ברהט. במסגרתן מוצעים לציבור הרחב סיורי ערב קסומים ביישוב הבדואי והרחובות בו מתקשטים ומתמלאים בדוכני ממתקים. השנה הפסטיבל יחול בסופי השבוע של חודשי מרץ ואפריל.
"לילות רמדאן הוא פרויקט שמיועד לחיזוק הקשר וההיכרות עם האוכלוסייה המוסלמית בישראל", מסבירים מובילי הפרויקט. החוויה הבדואית ברהט, מקדמת את האירועים זו השנה העשירית, והם מתקיימים בין השאר בשותפות קסם המדבר ועיריית רהט.

לפרטים מלאים

קטאייף בלילות רמדאן, צילום: החברה הכלכלית רהט

קפה קונדיטוריה אוסטרי בתל אביב

"שטפן", הבייקרי וגלידריית השף בבעלותו של השף שטפן מאכר - הופך לבית קפה קונדיטוריה אוסטרי בו ימכרו עוגות, מאפים וקינוחים בניחוח וינאי, מבית ילדותו. מאכר, שגדל בוינה, משחזר כעת מדי יום את המאפים והעוגות הווינאיים הקלאסיים במקום הקטן ששוכן במרכז רחוב טשרניחובסקי בתל אביב. בין הקינוחים המפנקים שמסתתרים מאחורי הוויטרינה: עוגת האסטהאזי - שכבות של מרנג שקדים וביניהם קרם חמאה-וניל, מעוטר בשכבת קרם סוכר ושוקולד מריר (38 שקלים) וקרדינל שניטה - שכבות של פסי עוגת ספוג ומרנג ושכבה דקיקה של ריבת פטל ביתית עוטפות קרם שנטילי וניל (34 שקלים).

בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 10:00-12:00, מוגשת ב"שטפן" גם ארוחת בוקר אוסטרית כהלכתה. במהלכה מצטרפות לתוצרת שבוויטרינה מנות מסורתיות, ובהן קייזרשמארן ("סמרטוטי הקיסר", בגרמנית) - חתיכות פנקייק תפוח ועבה המוגשות עם ריבת שזיפים וקצפת.

טשרניחובסקי 21, תל אביב

קפה קונדיטוריה אוסטרי, צילום: אמיר מנחם

בראנץ' חדש בנינה ביאנכה

מסעדת נינה ביאנכה, שנמצאת בסמיכות למתחם ביל"ו, משיקה בראנץ' חדש בהובלת השף ירין עמירה. במרכז המסעדה מוצב בופה אלגנטי שפתוח לאורך כל הארוחה וכולל לחמים ומאפים טריים שנאפים במקום, מבחר סלטים טריים, גבינות רכות ומיושנות ודגים. בנוסף לו מוזמן כל אורח לבחור עיקרית. בין המנות: שקשוקה אדומה, קרואסון צרפתי וסלמון מעושן, אבוקדו, עלי רוקט ובצל סגול; אגז בנדיקט תרד הולנד ופרמזן; או בריוש ביצה רכה, הולנדז ועירית. לקינוח אפשר לבחור ממגוון קינוחים מושחתים שמכינים במקום.

יום שישי בין השעות 8:30-14:30
מחיר: 260 ₪ לזוג כולל שתיה חמה או קרה לכל סועד
בוסי סנט ג'ורג 9, מתחם ביל"ו

אגס בנדיקט בנינה ביאנכה,

מידל איסט

מסעדת הסביח, החומוס והפלאפל הכשרה והמושקעת שקמה לפני כשנתיים ברחוב יגאל אלון - משיקה סניף נוסף במרכז תל אביב עם מנות חדשות ושירותי קייטרינג. המקום חרט על דגלו להגיש את המנות הלאומיות ברמה גבוהה עם חומרי גלם איכותיים ומבלי לוותר על טכניקות הבישול המסורתיות. בין המנות החדשות: פיתה שווארמה טבעונית (38 שקלים); סלט סביח (43 שקלים); ומבחר מנות חומוס.

מנחם בגין 29, תל אביב
ראשון – חמישי 10:00-20:00

חומוס במידל איסט, צילום: מורן אליאסף
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר