טבעונים? אל תתבאסו אם המוצרים החדשים האלה יותר מדי מזכירים בשר

מה משותף לסדרת גבינות חדשה מאירופה, לנקניקיה בווארית, לקערת מוזלי קראנצ'ית ולקובה אסלי? תתפלאו, אבל כל המנות והמוצרים החדשים האלה אינם מכילים רכיבים מן החי • עשינו סדר במטעמים הטבעוניים שעלו על המדפים • כתבה בלי בשר, אבל בקטע טוב

יש אסאדו חדש בעיר. צילום: אסף קרלה

נקניקיות קארי וורסט

כמעט כמו במינכן. מעצמת הפודטק רידיפיין מיט מרחיבה את סדרת מוצרי הבשר החדשה שלה ומשיקה לראשונה נקניקיות בראטוורסט (Bratwurst) בסגנון מחוז בוואריה, להכנה ביתית (עד כה הוצעו הנקניקיות רק במסעדות). הנקניקיות הנ"ל עסיסיות במיוחד, עשירות בחלבון ומגיעות באריזה בת חמש יחידות. 38 שקלים (מחיר מומלץ).

אבל זה לא הכל: לכבוד ההשקה חברו ברידיפיין מיט לאתר כרמלה ויצרו מארז "קארי וורסט", שכולל את כל המרכיבים להכנת המנה הגרמנית המפורסמת. תמצאו בפנים חבילת נקניקיות, תפוחי אדמה בייבי, רוזמרין, רוטב ווסטרשייר טבעוני, קארי טחון אורגני, פפריקה חריפה מעושנת וצמד בקבוקי בירה ווינשטפן. 154 שקלים.

נקנקיות בנוסח גרמני, צילום: יח"צ

קובה אסלי

סדר עולמי חדש בגזרת הקובות. בין מוצרי סדרת הקובות החדשה והעגלגלה של רשת מיטמן, גילינו להפתענו גם קובה סולת למרק במילוי מן הצומח - תערובת של תחליף בשר, ירקות ותבלינים. יובהר כי הקובה עצמה איננה מכילה חומרים מן החי, אך המוצר נעשה בסביבת ביצים ולכן עלול להכין שאריות שלהן (ולפיכך אינו מוגדר כטבעוני, אלא כצמחוני). 43 שקלים למארז קילו (20-15 יחידות).

הקובה, צילום: דר טאייב

חלב בננה וקרמל

שני טעמים חדשים מצטרפים לנבחרת תחליפי החלב על בסיס שיבולת שועל של אלפרו: בננה וקרמל. הם הולכים מעולה עם דגני בוקר, להכנת שייקים פירותיים, לשילוב בקפה בשביל טוויסט לא שגרתי (ניתן גם להקציף), וכן - גם לשתייה ישר מהכוס, א-נטורל. איזה שועלים שם באלפרו.

בננה וקרמל, צילום: סטודיו שטראוס

גבינות אירופאיות

מותג הגבינות הטבעוניות האירופאי Green Vie נחת בישראל ומציג קולקצייה בת לא פחות מ-20 מוצרים מקטגוריות צ'יזיות שונות: גבינות לצריכה יומיומית, גבינות פרימיום, ממרחים ורטבי פסטה. החדשנות של המותג מתבטאת בגבינות קשות כמו פרמז'ן, מנצג'ו כמהין, גבינה כחולה וקממבר – ואנחנו מזכירים שהכל טבעוני, כן? במקביל, מקימה בימים אלה רשת שופרסל בחלק מסניפיה מעדניות טבעוניות חדשות, המציעות את מוצרי Green Vie לפי משקל.

גם מנצ'נגו ופרמזן, צילום: Green Vie

מוזלי עם בננה

מנת ה-Vegan Bowl החדשה של רשת rebar היא בעצם ארוחת מוזלי טבעונית בקערה, שסוגרת (כמעט) כל פינה (שכן לקערות אין פינות). המנה מכילה בננה, מקפא פרוזן ונילה, חלב קוקוס, גרנולה קראנצ'ית וטופינגס לבחירה, כדי שתוכלו להעניק לה את הנגיעה האישית שלכם. 32 שקלים.

מוזלי, צילום: רונן מנגן

טורטיה אסאדו

כמעט כמו במקסיקו סיטי. טרנד האסאדו הטבעוני המפורק צובר תאוצה, והמנה מקבלת מקום של כבוד גם בתפריט החדש של רשת ביגה. הגרסה הזו כוללת מיני טורטיה, איולי צ'יפוטלה, אבוקדו, אסאדו מפורק של רידיפיין מיט, סלסת עגבניות, שום, פלפל חריף, שמן זית, חסה קצוצה וכוסברה, ומוגשת לצד נאצ'וס ומטבל חלפיניו אננס. 57 שקלים.

טאקו מקסיקני, צילום: אסף קרלה

אסאדו מפורק במחנה יהודה

פעם שנייה אסאדו טבעוני: מחנה אסאדה שבשוק מחנה יהודה בירושלים משגרת את מנת הרידיפיין מיט אסאדו שלה, שכוללת, ניחשתם נכון, אסאדו מפורק, טחינה, סלסת עגבניות פיקנטית, ירקות טריים ובצל - אבל דווקא מוגשת בלחמנייה. 58 שקלים.

יש אסאדו חדש בעיר, צילום: אסף קרלה

טורטיה נוטפת ועסיסית

הטורטיה הטבעונית החדשה של לוקו החיפאית (דרך שמחה גולן 54, הגרנד קניון), לעומת זאת, ממולאת בתבשיל פטריות ובצל, מטבלים לבחירה (פריחולס שעועית שחורה, חלפיניו שום וכוסברה, גוואקמולה), סלטים (סלסה, תירס, כרוב ועוד). 42 שקלים.

טורטיה עסיסית, צילום: יח"צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר