בחדר אינטימי: הארוחה התאילנדית החדשה שחייבים להכיר

הביסטרו בר שיצר מנה לזכר קארין ז'ורנו שנרצחה בנובה והייתה לקוחה קבועה, החנות שהיא לונה פארק לאוהבי הממתקים מגיעה עד לפתח הבית, והמסעדה שחוגגת 29 עם מנות במחיר גילה • הנה הן מוגשות - חדשות האוכל של השבוע

הארוחה התאילנדית שחייבים להכיר. צילום: יונתן בן חיים

נינה ביאנכה מתחדשת

מסעדת נינה ביאנכה הכשרה שסמוכה לצומת ביל"ו, התחדשה בשף ובתפריט. ירין עמירה היה שותף לצוות ההקמה של המסעדה המוערכת וחזר לאחרונה לשמש בה כשף. התפריט משלב מנות מהמטבח הים התיכוני ומנות מהמטבח האירופאי הקלאסי, כמו ראשונה של קבב דג על לחוח, מנגולד בבישול ארוך עם טחינה ועלי טעם (89 שקלים); עיקריות כמו פילה דניס עם קונפי ארטישוק ירושלמי וחמאת לימון פרסי (142 שקלים); פסטות ובהן טורטליני סלקים עם רוטב תירס ופרג, אגוזי לוז וסלק צלוי (84 שקלים); והקינוח המיתולגי, שחזר לתפריט - קראק פאי של נינה עוגת שיבולת שועל חמה, קרם שמנת וקראמבל וניל (52 שקלים).

כתובת: בוסי סנט ג'ורג 9, מתחם ביל"ו

טורטליני סלקים, צילום: דויד מויאל

הארוחות הפרטיות של יריב מלילי

מסעדת "בית תאילנדי" הוותיקה של השף יריב מלילי מזמינה סועדים הרפתקנים לארוחה אינטימית שתיקח אתכם לטיול קולינרי במחוזות השונים של תאילנד. החוויה נערכת בחדר הפרטי של המסעדה "קואה קון לק" סביב שולחן משותף עם 14-16 סועדים שלא הכרתם לפני ומחירה 480 שקלים לסועד. מלילי יוצר את התפריט בקפידה ומשלב בו את מיטב המנות והמסורת של בית תאילנדי לצד מנות חדשות לטעימה. במהלך הארוחה הסועדים ייקחו חלק פעיל בהרכבת חלק מהמנות עבור עצמם. האלכוהול לארוחה נבחר מתוך רצון לתמוך בעסקים קולינריים ישראלים איכותיים.

הארוחות יתקיימו בכל יום שני החל מתאריך 4 במרץ בשיתוף פעולה עם עסקי קולינריה מקומיים. הראשונים להתארח במהלך הם "הקוורטט" – רביעיית יקבי בוטיק מהרי יהודה.

כתובת: בוגרשוב 8, תל אביב

מנות ממחוזות תאילנד, צילום: יונתן בן חיים

TASA +

אזהרת התמכרות לכל אוהבי הטרנדים הקולינריים והממתקים: חנות הבוטיק המדליקה TASA + של חברת ״טסה הבית של הממתקים״ נפתחת גם ברחוב אבן גבירול בתל אביב ומתווספת לשירותי המשלוחים של וולט. הרשת החדשה עתידה להתרחב ולפתוח סניפים נוספים ברחבי הארץ. סניף הדגל הראשון שנפתח ממוקם בתל אביב בשוק לוינסקי.

החנויות הן כמו לונה פארק לאוהבי הז'אנר. יש בהן גם בייקרי ובית קפה עם קינוחים מושחתים, ואפשר למצוא בהן מגוון חטיפים, ממתקים, מוצרים ומשקאות מיובאים יוצאי דופן.

לוינסקי 31 ואבן גבירול 54, תל אביב

קוקי פאי לוטוס אוראו, צילום: הילה דודאל

שצ'ופק חוגגת 29

שצ'ופק, מוסד הדגים התל אביבי ששוכן בקצה הצפוני של רחוב בן יהודה בתל אביב, חוגג יום הולדת 29 עם תפריט ספיישל לצד תפריט העיקריות הרגיל של המסעדה. הוא כולל מנות ראשונות על טהרת הים, כוסות יין מהיקבים המקומיים הרי גליל, רמת הגולן ורקנאטי, וקינוחים לסיום - במחיר 29 שקלים בלבד. החגיגות יערכו עד סוף חודש פברואר.

בין הראשונות תוכלו ליהנות ממרק אפונה ופורל מעושן, ארטישוק בגריל או מעורב דגי ים. לקראת סיום מחכים לכם הקינוחים המיתולוגיים של המסעדה, כמו הבוואריה וקרם הברולה הקלאסי. מלבד התפריט המיוחד מחכה לכם גם פתיחת השולחן המפורסמת של המסעדה, עם פוקצ'ה הנאפית במקום ושלל סלטים טריים במילוי חוזר.

כתובת: בן יהודה 256, תל אביב

אפשר להגיד מזל טוב, צילום: אפיק גבאי

תפריט חדש ברוטצ'

רוטצ' ביסטרו בר, שנפתח לפני כשנה וחצי ברוטשילד בראשון לציון, משיק מנות חדשות שמתאימות לבילוי במסעדה וגם לבילוי קליל יותר של נשנוש ואלכוהול. בהן: רוטצ'פורי – בצק חצ'פורי עם גבינה מותכת, ביצים עלומות, רוטב צ'דר, רוטב קיסר, גבינת פטה, בלסמי מצומצם ועירית (64 שקלים); צ׳יפס בלגי - פלחי תפו״א פריכים בצורת וופל בלגי עם איולי כמהין, רוטב צ׳דר ופטרוזיליה (42 שקלים); פרנקפורט – נקניקיית צ'וריסוס ענקית בקרואסון פרעצל, כרוב כבוש וחרדל שמוגש עם צ'יפס, פירה או אורז (62 שקלים).

גם הבראנץ' של המקום, שמוגש כל היום עד לשעה שמונה בערב, התחדש בכמה מנות כמו "בונז'ורנו" – לזכרה של קארין ז'ורנו שנרצחה בנובה והייתה לקוחה קבועה ברוטצ'. זוהי מנת קרואסון חמאה פתוח במילוי סלט, סלמון מעושן, לליק, עגבניה, בצל סגול וירוק 48 שקלים.

רוטשילד 64, ראשון לציון

בונז'ורנו, צילום: רוטצ'

אריא משיקה מנות בהשראת דרך המשי

השף מושיקו אברהם מחדש את תפריט מסעדת Aria, עם מנות שבהן נגיעות מהבית הבוכרי עליו גדל. יחד עם הניסיון שצבר בעשר שנותיו ב-Aria, משלב אברהם בתפריט בין טכניקות בישול מודרניות, חוויות שאסף מהעולם, חומרי גלם מקומיים ואוזבקיים, וטעמים מהבית ברמלה. בין המנות אפשר ליהנות מברוסקטה, מוחמה דג ים, לאבנה ולדר שושקה; דולמה לשון הפר; דושפרא מטוגן; צלעות טלה מפחם, דולמה כרוב, ציר טלה ומשמש אוזבקי.

נחלת בינימין 66, תל אביב

מנות חדשות באריא, צילום: גל זהבי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר