בזמן המלחמה: אלה המסעדות הישראליות שנכנסו לרשימת 50 Best היוקרתית

דירוג המסעדות הטובות ביותר בצפון אפריקה ובמזרח התיכון לשנת 2024 התפרסם וגם הפעם מככבים בו שפים מקומיים • רז רהב עם OCD נמצא במקום הגבוה מביניהם • ההפתעה של השנה היא שיראל ברגר

רז רהב בטקס בשנה שעברה. צילום: 50 BEST

ישראל רשמה היום (שלישי) הישג נוסף בתחום הקולינריה עם פרסום הרשימה הנחשבת של 50 המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון ובצפון אפריקה לשנת 2024. שש מסעדות ישראליות זכו להופיע בדירוג. OCD של השף רז רהב זכתה להתברג במקום העשירי ברשימה. השנה נכנסה לרשימה גם מסעדת OPA הטבעונית של השפית שיראל ברגר. הפתעה נוספת היא מסעדת נומי ששוכנת בכפר מונש בעמק חפר, שהתברגה למקום ה-25 המכובד.

מדובר ברשימה המתפרסמת מדי שנה באירוע חגיגי שנערך באבו דאבי. היא סוקרת 50 יעדי אוכל מצטיינים מתוך 19 מדינות: ממרוקו במערב ועד לאיראן ועומאן במזרח. בשנה שעברה זכו להתברג בה 6 מסעדות מישראל. בהן, מסעדת ג'ורג' וג'ון של השף תומר טל הוצבה במקום השישי ומסעדת OCD של השף רז רהב במקום ה-14. מסעדת OPA של ברגר זכתה בפרס המכובד "מסעדות ששווה לעקוב אחריהן".

שיראל ברגר על במת הטקס באבו דאבי, צילום: יח"צ סן פלגרינו

השנה התקבלה הודעה מטעם הארגון כי לא יערך טקס סביב המאורע בשל המצב במזרח התיכון על רקע מלחמת חרבות ברזל וכי פרסום הרשימה יתקבל בערוצים רשמיים אחרים.

הישגים לקולינריה הישראלית

המסעדה הישראלית שזכתה להישג המרשים ביותר בדירוג, כאמור, היא מסעדת OCD של השף רז רהב. מסעדת ג'ורג' וג'ון של השף תומר טל דורגה במקום 20 ברשימה. המסעדות הישראליות הנוספות שנכנסו לרשימה הן: מסעדת נומי מכפר מונש שבעמק חפר שזכתה במקום 25 ברשימה, מסעדת אנימר של הלל תווקולי שזכתה במקום 26 ברשימה, במקום 34 דורגה מלגו מלבר של השף מוטי טיטמן, מסעדת OPA של השפית שיראל ברגר דורגה במקום 43 ברשימה.

הצוות של מסעדת ג'ורג' וג'ון על במת הטקס 2023, צילום: יח"צ סן פלגרינו

שף תומר טל ממסעדת ג'ורג' וג'ון הממוקמת במלון היוקרה דריסקו: "בכל בוקר אני מגיע למטבח כדי לחדש, לשפר, לייצר חוויה קולינרית טובה יותר ולהביא לאורחים מסע של טעמים שלא חוו קודם. דירוגים כמו ה-50 בסט הם תוצר לוואי מבורך של העשייה הזאת, תזכורת והערכה בינלאומיים שתמיד נעים לקבל. אני זוכר ומזכיר גם לצוות שלי - זה חלק מתגמל מהדרך, אך לא המטרה לשמה אנחנו קמים בבוקר"

רשימת Best 50 Restaurants בחסות סן פלגרינו קיימת כבר שני עשורים ומהווה את אחד מהדירוגם הנחשבים ביותר בעולם הקולינריה. קובע אותה פאנל נבחר של יותר מ-1,000 מומחים מכל רחבי העולם והיא מציגה יעדים גסטרונומיים מובילים ומגמות בתחום. הרשימה המדרגת את המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון וצפון אפריקה נחנכה בשנת 2022 והיא שנתנה את הבמה גם למסעדות ישראליות. תת הרשימה האזורית נקבעת לפי חוויותיהם הקולינריות הטובות ביותר של 250 מומחים אנונימיים בתחום מרחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה.

המסעדות הישראליות שנכללות השנה בדירוג:

מקום 10: OCD של רז רהב
מקום 20: ג'ורג' וג'ון של תומר טל
מקום 25: נומי של השפים גדי בור ויוני דנון
מקום 26: אנימר של הלל תווקולי
מקום 34: מילגו מלבר של מוטי טיטמן
מקום 43: OPA של שיראל ברגר 

שלוש המסעדות הטובות ביותר בדירוג:

Orfali Bros Bistro בדובאי

Trèsind Studio בדובאי

Ossiano בדובאי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר