מתי נראה אותן בישראל? אלו רשתות הפאסט פוד האהובות על האמריקנים

למרות שהייתם מצפים ממקדולנד'ס להתברג בעשירייה הראשונה של רשתות המזון המהיר החביבות על הסועדים בארה"ב, כנראה שתופתעו מהמקום שבו הרשת מוקמה • מי במקום הראשון ולאיזה מקום הגיעו הרשתות שקיימות בארץ?

פאסט פוד קלאסי. צילום: Getty Images

ארה"ב ידועה כמולדת הפאסט הפוד - מעצמה שבה מאות רשתות מזון מהיר, מכל הסוגים, הגדלים והטעמים מתחרות על הלב, על הבטן ולא פחות חשוב - על הארנק של הצרכנים הרעבים, שמחפשים נשנוש זול (יחסית) ומשביע במינימום זמן. אבל מהן הרשתות האהובות על האמריקנים? סקר חדש שנערך מטעם מכון מחקרי השוק הבינלאומי "YouGov", עיבד את הנתונים ודירג את מותגי המזון המהיר ובתי הקפה לפי תפיסתם של המשתתפים. לא מדובר בהכרח ברשתות הגדולות או המוכרות ביותר (אחרת מקדונלד'ס הייתה במקום הראשון), אלא ברשתות שהנסקרים אמרו עליהן דברים חיוביים. ככל שתפיסת הרשת בעיני הנסקרים הייתה טובה יותר, כך טיפס המותג במעלה הדירוג.

למקום הראשון העפילה רשת הגלידריות הידועה “בסקין רובינס” (Baskin-Robbins) שנוסדה לפני כ-80 שנה ומפעילה כ-8,000 סניפים ברחבי העולם - אבל עד כה, לא פתחה סניף בישראל. 75% מסך המשתתפים בסקר אמרו דברים חיוביים על הרשת, מה שהספיק לה לכבוש את הפסגה.

במקום השני, עם 73%, התמקמה "דיירי קווין" (Dairy Queen) בת ה-83, שאמנם התחילה את דרכה כרשת שהציעה מעין קינוח חלבי קפוא שדומה לגלידה אמריקנית, אך מאז הרחיבה את התפריט שלה ומגישה גם שייקים סמיכים במיוחד שאוכלים בכפית, ואפילו המבורגרים וצ'יפס. הרשת מונה כ-7,000 סניפים ברחבי העולם, אך גם לה אין נוכחות בישראל.

למקום השלישי הגיעה רשת ההמבורגרים הידועה וונדיס (שפעלה בישראל לפני כמה עשורים והתקפלה), עם 71% פרגון מצד הנסקרים. במקום הרביעי אפשר למצוא את רשת סינבון עם 69% (שלא הספיקו לה להישאר בישראל, למרות השקה מבטיחה ב-2011); ואילו למקום החמישי התברגה רשת הדונאטס "קריספי קרים" (Krispy Kreme) - גם היא עם 69% אחוזים.

בהמשך העשירייה הפותחת: טאקו בל ו-KFC עם 67% לכל אחת, סאבוויי עם 66%; רשת המסעדות האיטלקיות העממיות "אוליב גארדן" עם 66%, ודאנקן דונאטס, אשר סוגרת את העשירייה עם 65%. ומה עם רשתות מוכרות נוספות, שאפשר (או היה אפשר) למצוא גם בישראל? ובכן, מקדונלד'ס נאלצה להסתפק במקום ה-16 עם 63%; פיצה האט רובצת במקום ה-20, גם היא עם 63%; דומינו'ס פיצה שורצת במקום ה-28 עם 60% - כמו גם פאפא ג'ונס שבמקום ה-31. מיד אחריה, במקום ה-32, מדשדשת ברגר קינג עם 59%; ואילו סטארבקס זרוקה אי שם במקום ה-58 עם 51%; למקום ה-110 הלא מחמיא הגיעה רשת "סבארו" עם 40% בלבד של פרספקטיבה חיובית. בתיאבון?

סניף מקדונלדס (אילוסטרציה), צילום: איי.אף.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר