הכי טעימות, הכי מושחתות: יום הפיצה בדרך וזה מה שחייבים לטעום

אנחנו מכורים. תמיד היינו ותמיד נהיה, אבל היום הבינלאומי של המאפה הגאוני ביותר בעולם (איך לא, עם בצק, רוטב וגבינה מותכת?) הוא התירוץ הטוב ביותר להתפרע עם המאכל • הנה מה שהפיצריות ארגנו לנו השנה

דומינו'ס פיצה. צילום: דן פרץ

עבה או דקה, פטריות או זיתים (אולי אננס?!), רוטב עגבניות או שמנת, עגולה או מלבנית - רק תבחרו. יום הפיצה הבינלאומי יצוין בסוף השבוע ברחבי הגלובוס, וגם בישראל מחממים טאבונים לקראת סערת הסלייסים המסחררת. אספנו את מיטב הספיישלים הצ'יזיים, המבצעים המבעבעים ומיזמי רוטב המרגריטה המרגשים, הכנסנו אותם לתנור לבנים ואפינו במיוחד בשבילכם את הכתבה הזו. 

פיצרייה 180

בתזמון מושלם לקראת יום הפיצה, שחל בתאריך 9 בפברואר, הפך בית האוכל בוטיק 180 בטיילת תל אביב ל"פיצרייה 180". הסיבה לכך היא העובדה המצמררת שכמעט כל עובדי המקום גויסו עם פרוץ המלחמה בצו 8, מה שאילץ הבעלים, מעין שמחה, לחשב מסלול מחדש.

הפיצה של 180, צילום: דימיטרי פומזן סוכנות קרלה

התוצאה, כאמור, היא פיצריית משלוחים אורבנית שנפתחה לפני ימים ספורים ומספקת מגשים לוהטים תוצרת בית, מבוססי בצק שמורכב מחמישה סוגי קמחים.

לצד הפיצות הרגילות, גולת הכותרת כאן היא פיצות הספיישל - שכל אחת מהן קרויה על שם עובד שנמצא כרגע בעזה. "ספיישל מאור", למשל, מבוססת על פטריות ירדן, קרם פרש ובצל ירוק, ואילו "ספיישל עמית" מתהדרת במיקס גבינות - מוצרלה, אמנטל, צד'ר וגורייר (89 שקלים לפיצת ספיישל). כל הרטבים הינם תוצרת בית (לא לשכוח את דיפ השום!), ויש גם סלטים, קינוחים ונשנושים אחרים. משלוחים (כרגע) דרך וולט בלבד.

חדש על המגש, צילום: דימיטרי פומזן סוכנות קרלה

סילו

מעריכים ומאריכים. גם השנה, בין 7 ל-13 בפברואר, תקיים מסעדת סילו (פארק פרס, חולון) את שבוע "פיצה לפי מטר". בימים אלה תגיש המסעדה תפריט פיצות מיוחד שהרכיב הבעלים ברנרדו בלחוביץ' (מייסד פיצה מטר המיתולוגית), עם טוויסט דרום אמריקני מבצק מחמצת ש"נח" במשך 48 שעות (אל חשש, יש גם אופציות טבעוניות וללא גלוטן).

כמה דוגמאות: פיצה למבדה (רוטב עגבניות, ירקות צלויים, בלסמיקו, גבינת סנט מור, מוצרלה ועלי ריחן); פיצה דלעת ופורצ'יני (רוטב שמנת טרטופו, דלעת צלויה, פטריות פורצ'יני, מוצרלה וגבינת גרנה פדנו); ופיצה סמבה (רוטב רוזה, בטטות מקורמלות, בצל צלוי וגבינות) - כולן באורך של כ-40 ס"מ. לצד הפיצות המלבניות יוצעו במהלך השבוע משקאות אלכוהוליים בסגנון דרום אמריקני, כמו גם קינוח ה"צ'אחה" המפורסם (קרם שנטילי, שברי מרנג, אפרסקים מקורמלים, ריבת חלב ושטרוייזל חמאה). תתחילו למדוד.

פיצות בסילו, צילום: ולדיסלב סבישץ׳

ברברה קפה

ברברה קפה בשוק מחנה יהודה שבירושלים משיקה שתי פיצות חדשות שיקריספו לכם את הקראסט: פיצה ברבריטה (רוטב עגבניות ובזיליקום עם גבינות גאודה ומוצרלה, בתוספת תירס, זיתים, עגבניות, בצל מקורמל ופטריות (55 שקלים); ופיצה ירוקה (רוטב שמנת-תרד, מוצרלה, גבינת עיזים ופירורי בולגרית - 60 שקלים). יש גם מבצע של מגש פיצה נוסף או צמד קוקטיילים בתוספת שקל אחד בלבד, כמו גם בונוס מיוחד: טעימות חינמיות של פיצת "מחניודה" המקומית והאניגמתית. כשר.

פיצות חדשות בברברה,

סה טו

תכל'ס, יום פיצה אחד לא מספיק גם לא יומיים או שלושה. לכן בפיצריית הרחוב הנפוליטנית "סה טו" (רוטשילד 43, ראשון לציון) משיקים כמה סוגי פיצות ספיישל למשך שבעה ימים, שיוגשו במקום בין 7 ל-14 בפברואר. שריינו לכם את השבוע, בין היתר, עם פיצת קרם שמנת שחור (בטטה, גמבה אדומה, מוצרלה ופטרוזיליה); פיצת גבינה כחולה ומייפל (רוטב שמנת, מוצרלה, גורגונזולה, מייפל, פקאן ואורוגלה; ולקינוח - פיצת קרם טופי (עם מרשמלו שרוף וזילוף שוקולד).

סה טו, צילום: יחצ

סרפינה

סמנו לעצמכם V, או ליתר דיוק P, על שתיים מפיצות הספיישל החדשות של סרפינה האיטלקית (אינשטיין 10, תל אביב) שיוגשו בתאריך 9 בפברואר: פיצה סלמון פסטו (רוטב פסטו, סלמון מעושן, צלפים, בצל מוחמץ ואורוגולה - 86 שקלים); ופיצת ים תיכון (רוטב בטטה, פלפל קלוי, בצל סגול, בטטה, אורוגולה וגורגונזולה - 84 שקלים).

סרפינה, צילום: יחצ

איל גוסטו

פטריות, זיתים, אננס או דווקא אנשובי? למה לא כולן? איל גוסטו האיטלקית (דרך שמחה גולן 54, חיפה - הגרנד קניון) חוסכת לכם את דילמת הטופינגס הנצחית עם תוספות חינם וללא הגבלה בהזמנת פיצה משפחתית ענקית (80 שקלים) ב-9 בפברואר. רגישים לגלוטן? הכל טוב. המקום גם מציע פיצה מקמח תפוחי אדמה. כשר.

אל גוסטו,

מאפה נאמן

כשעולמות פחממתיים נפגשים. ברשת מאפה נאמן חוגגים את יום הפיצה עם קולקציית מיני-פיצות חדשה וממכרת שמגיעה בטעמי זיתים, עגבניות וגבינה בולגרית, חצילים וגם ללא תוספות - למי שמעדיף פיצה נקיה עם רוטב וגבינה בלבד. היתרון במיני-פיצות? ככה אפשר לדגום כמה סוגים ללא (יותר מדי) ייסורי מצפון, כמובן. 12 שקלים למיני-פיצה, או שלושה ב-30 שקלים.

על הדרך גם נודיע שנאמן הרחיבה את קולקציית הפוקאצ'ות - בנות הדוד של הפיצות - בטעמים חדשים כמו תירס, בצל ופטריות. 19 שקלים לפוקאצ'ה. כשר.

מהקולקצייה,

פאפא ג'ונס

הרשת הגדולה מפרגנת במבצע מיוחד ליום הפיצה: תמורת 99 שקלים תקבלו משפחתית קלאסית, שתי תוספות וקינוח לבחירה. לגמרי במקרה, יום הפיצה נופל השנה על יום המשפחה (ל' בשבט), כך שהרעיון של פיצה משפחתית באותו תאריך סוגר פינה כפולה.

לכל המשפחה,

דומינו'ס פיצה

גם דומינו'ס פיצה משלבת בין יום המשפחה ליום הכי צ'יזי בשנה, ויוצאת בין 7 ל-9 בפברואר במבצע של 1+1: קונים פיצה משפחתית אחת ומקבלים פיצה נוספת ללא תשלום נוסף - לרוכשים באיסוף עצמי בלבד. מבצע נוסף במשלוחים: שני מגשים משפחתיים ב-110 שקלים (לא כולל תוספות).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר