תפסיקו לאכול רק עם העיניים: הבלוגרית המפורסמת מגיעה לבית קפה בתל אביב

המלחמה שפקדה אותנו בשביעי באוקטובר גרמה לשיינא גרשוביץ לשבור את תקרות הזכוכית של עצמה ולממש לראשונה תשוקה שתמיד הייתה לה - להגיש את המנות המפתות והבריאותיות שלה גם לקהל הרחב • עכשיו אפשר לטעום מידיה בפופ אפ חדש ב"מתחת לעץ" • "רק התחלנו - זאת יריית הפתיחה", היא מבטיחה

שיינא. צילום: אלינור רותם

המתכונים של בלוגרית האוכל המפורסמת, שיינא גרשוביץ, יוצאים לראשונה מהאינסטגרם. גרשוביץ, שמככבת ברשתות החברתיות ופודקאסטים עם מתכונים בריאים "לחיים מאוזנים", כפי שהיא מגדירה, מתחילה בפעם הראשונה להגיש את המנות שלה גם לקהל בבית הקפה התל אביבי "מתחת לעץ". "מבחינתי זה פופ אפ עם פוטנציאל המשכיות", היא אומרת בשיחה שקיימנו איתה היום ומוסיפה: "אנחנו מתכננים לעשות את זה פעם בעונה ולהתפתח. רק התחלנו - וזו יריית הפתיחה".

מתרגשת?

"זו הפעם הראשונה שבה המנות שלי נמכרות פיזית. אני יוצרת תוכן של מתכונים, אבל אך אחד לא יכול לטעום את מה שאני מכינה וסוף סוף יש את האפשרות הזו. האוכל יוצא כחלק מהתפריט של מתחת לעץ - בית קפה מאד פופולרי. אז עכשיו הגירוי מהמסך יכול להגיע לכולם בבית הקפה ואפילו באמצעות משלוח עד הבית".

טורטייה, צילום: יעל בונפיס

שיתוף הפעולה מתחיל היום (ראשון) ויימשך חודש ימים לפחות. התפריט, שנוצר בהשראת הערכים של שיינא ומתחת לעץ, מורכב כולו ממנות טבעוניות וללא גלוטן. בין המנות אפשר למצוא למשל אורז עם קציצות מנחמות, סלט חסה מרענן, בודה בול או טורטייה מפנקת. מאחורי הליווי הקולינרי של הפופ אפ עומדת השפית נופר זוהר, שמוכרת כפיינליסטית תוכנית הריאליטי ״משחקי השף״ ומאחורי שיתוף הפעולה עומד היזם הצעיר, אור ארצי, שהוביל השנה גם את הפופ אפ המצליח של הלהיט "לחם חביתה".

לדברי שיינא למלחמה שנכפתה עלינו בשביעי באוקטובר הייתה השפעה מכרעת על ההחלטה לצאת מגבולות המסך. "היה לי מאוד קשה בתקופת המלחמה, כמו לכולם, והייתי חייבת להיות בעשייה כחלק מיצר של הישרדות", היא מספרת. "יש כאלה שהתחתנו והביאו ילדים. אצלי מדובר במימוש התשוקות ודברים שפחדתי לעשות ולהגיד אותם לפני כן. הכרתי את אור ארצי דרך חברי, עילי ברעם ז"ל, שנרצח בנובה וזה סוג של סגירת מעגל. אור ישר זרם איתי והוציא את זה לפועל. מדובר במנות שהן גם צמחוניות, ללא גלוטן וכוללות את כל אבות המזון. לכל מנה יש פן בריאותי מסוים וזה מה שרציתי להביא".

יוצאת מהמסך, צילום: יעל בונפיס

חולמת לפתוח מקום משלך?

"זו לא המטרה. המטרה שלי היא לתת את טביעת האצבע שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר