המדענים קבעו: זה הסוד שיהפוך את האספרסו שלכם למושלם

אוהבים את הקפה שלכם חזק, אבל מרגישים שאתם לא מצליחים להפוך אותו למצוין? אל דאגה • מחקר חדש גילה מה אתם צריכים לעשות כדי ליצור את האספרסו המושלם – וזה מצריך מכם רק מעט מים

כוס אספרסו. צילום: Getty Images

הדרך הנכונה להכנת אספרסו נתונה לוויכוח רב בידי חובבי הקפה ברחבי תבל פחות או יותר מאז שהמשקה הפופולרי הומצא, אבל אם תשאלו חבורת החוקרים מאוניברסיטת אורגון האמריקנית – יש רק דרך אחת להכין אותו בצורה מושלמת.

על פי מחקר שבוצע באוניברסיטה ושפורסם בכתב העת Matter, אם תוסיפו מעט מים לפולי הקפה שלכם לפני שתתחילו לטחון אותם, תיצרו אספרסו עמיד ועשיר יותר בטעם. לדבריהם, כשפולי קפה עוברים טחינה, החיכוך ביניהם יוצר חשמול שגורם לחלקיקים להצטבר כגוש אחד במטחנה. המחקר החדש גילה כי הוספת המים לתהליך מפחית את תהליך החשמול, מה שמביא, בסופו של דבר, ליצירת כמות גדולה יותר (גם אם באופן יחסי) של קפה – וכמובן שגם לטעם חזק יותר.

מכונת אספרסו, צילום: Thinkstock Photos

החוקרים ביצעו את הניסוי שלהם על כמה סוגים של פולי קפה, ובחנו את ההבדלים בארץ המקור של הפולים ועל צבע הקלייה שלהם, בנוסף על כך שהם בחנו את תהליכי הטחינה שלו ולקחו בחשבון אם הפולים נשטפו, עברו תהליך שהפך אותם לנטולי קפאין – או שמדובר בפולי קפה רגילים לחלוטין. על פי המחקר, אין כל הבדל על רמת החשמול שנוצרת במהלך הטחינה.

בנוגע למחקר, כריסטופר הנדון, פרופסור לכימיה מאוניברסיטת אורגון, אמר כי המים לא רק מפחיתים את החשמול בזמן טחינת הקפה, אלא שיש להם גם השפעה גדולה על האינטנסיביות של המשקה, ובאופן פוטנציאלי גם על היכולת להשיג למשקה טעמים מרוכזים וחזקים יותר. "כעת, אנחנו יכולים להתחיל להבין אילו גורמים מביאים לשיפור בחושים בטעם הקפה", סיכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר