טרנד המגולגלות: למה דווקא במלחמה ואיך תכינו גם?

בימים הלא פשוטים שפוקדים אותנו צמח טרנד מתוק במיוחד, אולי דווקא מתוך העצבות והרצון לפנק חיילים • אם עדיין לא נחשפתם - הכירו את המגולגלות • ויש גם מתכון של הבלוגרית קארין בנולול

מגולגלות קינדר. צילום: קארין בנולול

בימים הלא פשוטים שעוברים על אזרחי המדינה קשה לחשוב על רגעים מתוקים, על אחת כמה וכמה, לדבר עליהם כשבחוץ הלחימה הקשה נמשכת ועצב ממלא את הלב. ובתוך כל הקושי, נדמה כי רגעי הנחמה של רבים מגיעים מעשייה קולינרית, בין אם כתרפיה עצמית להפגת לחצים ומתח, ובין אם כחלק מהתגייסות למען מפונים וחיילים. דווקא מתוך העצב והרצון לפנק חיילים במשהו טעים, טרנד מתוק ממלא את הרשת - טרנד המגולגלות.

לרגעים זה נשמע כמו שם של מערכון ב"ארץ נהדרת" או אולי טריק לגלגול סיגריות, אבל מדובר בקינוח מתוק ופשוט באופן יחסי להכנה, כזה שמזכיר את עוגיות הרולדה הוותיקות ומגיע עם שורה של מילויים, בהם: ריבה, שוקולד, פיסטוק, תמרים, ממרח לבן, ממרח אגוזי לוז, פסק זמן, שוקולד לבן, ממרח בלונדי ועוד. המילוי המוביל על כולם בפער גדול מביניהם הוא שוקולד קינדר והוא גם זה שהחל את הטירוף. את המגולגלות אפשר להכין, אגב, בשתי צורות שונות: עם רול חיצוני כהה או רול חיצוני בהיר, כשסקירה מהירה ברשתות מראה עדיפות לגרסה הכהה.

המילוי המוביל הוא קינדר, צילום: קארין בונלול

עד כמה הטרנד ויראלי? בטיקטוק בלבד יש להאשטאג מגולגלות יותר מ-7.4 מיליון צפיות, וגם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם ניתן למצוא מאות פוסטים וסרטונים עם מתכונים לקינוח המתוק מחד ותהיות לגבי מקומות בהם ניתן להשיג אותו מאידך (וכמובן תמיד, כשיש דרישה ונוצר טירוף, המחירים מאמירים. עבור חתיכה בודדת תשלמו 6-8 שקלים בממוצע ורולדה שלמה יכולה לעלות כבר צפונה ממאה שקלים.

למה זה תפס במלחמה? כנראה שגם פה תמונה שווה אלף מילים (וקלוריות). זה קינוח טעים, מאוד "אינסטגרמי" (כשהוא מצליח), והכי חשוב - הוא מתאים מאוד לשליחה לחיילים שלנו.

אז איך תוכלו להכין מגולגלות ולהצטרף לטרנד? הנה מתכון של הקונדיטורית ובלוגרית האוכל, קארין בנולול (26), שצבר בטיקטוק שלה קרוב למיליון צפיות ובאינסטגרם מעל עשרת אלפים לייקים. בנולול בעצמה כבר שלחה חמישה מארזים של הקינוח לחיילים.

המתכון שצבר כמיליון צפיות,


מתכון למגולגלות של קארין בנולול

מצרכים לכמות של כ- 18-20 יחידות חתוכות (רולדה אחת)

120 גרם חמאה חתוכה לקוביות
50 גרם אבקת סוכר
220 גרם קמח
20 גרם קקאו
ביצה M/L

למילוי:
120 גרם ממרח חלב עם אגוזי לוז
4 אצבעות קינדר

אופן ההכנה

1. מדליקים תנור על 170 מעלות חום עליון תחתון.

2. בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבבים את קוביות החמאה יחד עם אבקת הסוכר עד לקבלת מרקם קרמי ולאחר מכן מוסיפים את הקמח והקקאו עד לקבלת מרקם פירורי וחולי. מוסיפים את הביצה ומערבבים עד לאיחוד (הבצק אמור לצאת במרקם פלסטלינה. אם הוא קשה מדי הוסיפו כף חלב / מים).

3. מכניסים את הבצק למקפיא ל-10 דקות או למקרר לחצי שעה עד שהוא קר. מוציאים ומרדדים על נייר אפייה למלבן דק. אין צורך להוסיף קמח לרידוד (אם הבצק לא נוח לעבודה, משאירים אותו עוד בקירור או מרדדים בין שני ניירות אפייה).

4. מיישרים את הקצוות ומורחים את ממרח אגוזי הלוז על כל שטח הבצק (ניתן לחמם אותו במיקרו לבין 20 ל-30 שניות לפני המריחה).

5. בקצה המלבן, מסדרים את אצבעות הקינדר בשורה לאורך ומגלגלים את הבצק בעזרת נייר האפייה לצורת רולדה. מכניסים להקפאה לבערך 30 דקות.

6. מוציאים את הרולדה מהמקפיא וחותכים את הרולדה לעוגיות בעובי הרצוי בעזרת סכין חדה ללא שיניים (בלי להפריד ביניהם. לאפות כרולדה שלמה).

7. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות לכ-20 עד 25 דקות.

8. כשהעוגיות מוכנות מומלץ לתת להן להצטנן כמה דקות ולפדר אבקת סוכר מעליהן.

9. מומלץ לאחסן בהקפאה ולהפשיר בחוץ חצי שעה לפני האכילה.

@karinbenolol#מגולגלות#מגולגלותקינדר#קינדר#עוגיות#ישראל#פוריו#foryou#פוריוישראל#פוריועולמי♬ יהיה טוב & מים שקופים - Omer Adam & Jasmin Moallem

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר