ממתקי חלפיניו חריפים-מתוקים? הכל על כוכב הטיקטוק החדש ואופן הכנתו

עם יותר מ-17 מיליון צפיות בשלל סרטונים סביב המאכל הלא שגרתי - אין ספק שזה כבר הפך לטרנד • רוצים להכין בבית? לא תאמינו כמה זה קל

חלפיניו חמוץ מתוק. צילום: GettyImages

אתם רעבים ובא לכם לנשנש משהו. אתם ניגשים למגירה במטבח או למזווה, ומושיטים את היד לחטיפי החלפיניו שהכנתם מבעוד מועד. רגע, מה? ממתקי חלפיניו?

אז כן, מדובר בפלפל חריף שהפך מעוד תוספת שמשדרגת מנות מאתגרות חך לממתק. כראוי לכזה הוא גם שודרג למעמד כוכב טיקטוק כשהוא מוביל טרנד עם מאות סרטונים ומיליוני צפיות (יותר מ-17 מיליון מהן, נכון לכתיבת שורות אלה) של גולשים המתעדים את עצמם מכינים את הממתק בווריאציות שונות וטועמים אותו.

הטרנד, שזכה באנגלית לכינוי Cowboy Candy או Candied Jalapeños, בעצם פשוט מאוד: במקום להכניס פלפלי חלפיניו לצנצנת ולהפוך אותם לפלפלים כבושים, פשוט מכניסים אותם לצנצנת והופכים אותם לממתקים שאפשר לנשנש (כמובן, שכמו כל ממתק הראוי לשמו, גם כאן המרכיב הדומיננטי הוא סוכר, ולא מעט ממנו).

זהירות עם החריף. פלפלי חלפיניו, צילום: Getty Images

כמות הסוכר הגדולה ומיעוט המים מקנים לפלפלים טעם פריך. מתיקות הסוכר מתערבבת ומשתלבת עם חריפות הפלפל, והכל שוחה בתוך סירופ מרוכז שנותן לכם קיק בפה והופך חגיגת טעמים של ממש.

אז איך הופכים לקאובויז של כבוד ומפתיעים את החברים בנשנוש הייחודי הזה? שלושה מרכיבים בסיסיים, ואתם מסודרים – פלפלי חלפיניו, חומץ וסוכר.

ברוב המתכונים שתמצאו, כמות הפלפלים המומלצת לשימוש ביתי היא בין חצי קילו לקילו. את הפלפלים נטולי הגבעול (ואם אתם רגישים לחריף, אז גם נטולי הזרעים) יש לחתוך לעיגולים בגודל של מטבע ובעובי של כ-6 מילימטרים. בחרו את סוג החומץ שתרצו (אבל דעו שהפופולרי ביותר הוא חומץ תפוחים). בגזרת הסוכר, ניתן לבחור בסוכר לבן או בתערובת של סוכר לבן וחום, וכדי להעצים את המתיקות (ולהרגיע את החריפות) – אפשר להוסיף גם מעט דבש (ביחס של חומץ לסוכר שעומד על 2-1 או ל-3 ל-1).

באשר לתבלינים נוספים (שממש אינם בגדר חובה), ניתן להוסיף זרעי סלרי, אבקת שום, אבקת צ'ילי, ג'ינג'ר וכורכום.

כמה מתוק בא לכם אותו? הכנת הממתק המפתיע:

@sugarandbryce#cowboycandy#candied#jalapenos♬ original sound - Mallory Bryce

עכשיו כשיש ברשותכם את כל המצרכים, קחו סיר קטן, והביאו את החומץ והסוכר לנקודת רתיחה. הוסיפו את פלפלי החלפיניו והמשיכו לערבב במשך כ-5 דקות או עד שנדמה לכם שהפלפלים ספגו את הנוזל שהתקבל וקיבלו גוון מבריק.

קחו כף מחוררת, והעבירו את הפלפלים בזהירות לצלחת כדי לאפשר להם להתקרר מעט (אם אתם מאוד רגישים בעיניים ובריריות האף, כדאי שתיזהרו שכן האדים החריפים שנותרו בפלפלים עלולים לגרום לכם לדמוע ולהתעטש).

אפשרו לנוזל שנשאר בסיר להמשיך לרתוח עד שמתקבל סירופ סמיך. קחו צנצנת נקייה בגודל סביר, הוסיפו את הפלפלים ושפכו את הסירופ על הפלפלים בצנצנת. השאירו אותה פתוחה להצטננות עד שתגיע לטמפרטורת החדר. כשהצנצנת ותכולתה מגיעים לטמפרטורת החדר, סגרו את הצנצנת והעבירו אותה למקרר.

את החטיפים ניתן לנשנש לבדם או כתוספת למגש גבינות/בשר. אפשר גם לשדרג איתם המבורגר, להוסיף אותם לבצק של לחם ולקצוץ אותם ולתבל איתם סלט טונה או עוף. יש גם כאלה שעושים שימוש בסירופ כבסיס להכנת רוטב ברביקיו או לשדרוג מרגריטות.

באשר לתוחלת המדף של חטיפי החליפיניו – אם הם יאוחסנו בתנאים המתאימים (כלומר בקירור), הם יכולים להחזיק עד חודש. שיהיה בתיאבון!

טרנד של ממש. צעירה מכינה ממתק חלפיניו:

@homewithhayli#homewithhayli#cowboycandy#canning#canningrecipe#grabyourballsletscan#jalapeno#jalapenos#candiedjalapenos♬ original sound - HomeWithHayli

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר