פוד טראק קפה לה בוסתן | צילום: הילה דודאל

לשנות את הקצב: פוד טראק חדש הוקם בבוסתן מסקרן

כרבע שעה מרעש ערי המרכז הקימו תושבי יישוב מזור גן קהילתי נגיש יפיפה עם גינה מוזיקלית וגינת ירק • ממש בסמוך אליו תמצאו פוד טראק שיציע לכם מכל טוב הארץ • בהמשך תוכלו לטייל בין משקים חקלאיים באזור, שיחברו אתכם לאדמה ולאנשיה

לאן נוסעים?

יום אחד לפני כארבע שנים הגיעה כל קהילת מושב מזור לאדמת-בור שעמדה בשיממונה במשך עשרות שנים במרכז של הישוב, והחלה לבנות במו ידיה גן קהילתי. הילדים חפרו, בני הנוער שתלו עצים, שכן אחד שהוא מסגר - פרזל, שכן אחר שהוא נגר - יצר פינות ישיבה. כך נוצר "בוסתן קהילתי מזור" ובו "גן חושים" עם גינה מוזיקלית וגינת ירק. אבל חשוב מכך, המקום מותאם ללקויי ראייה ומשמש גם את עמותת "מדריך נגיש" הפועלת עם אנשים עם מוגבלויות. קיימת בו האפשרות לערוך סיורים נגישים עם כיסויי עיניים שמדמים את החוויה. ממש בסמוך אליו הוקם לפני כארבעה חודשים הפוד טראק "קפה לה בוסתן".

הפינה הפסטורלית נמצאת במרחק רבע שעה בערך מפתח תקווה ואור יהודה, בחלקו הצפוני של חבל מודיעין. לפני הכניסה למושב, תחלפו על פני שדה דלעת מקסים, אז אולי כבר תתחילו להרגיש שהגעתם למקום עם קצב אחר, כזה שמספק הפוגה מהעיר הסואנת.

הצצה לפוד טראק "קפה לה בוסתן" // צילום: הילה דודאל

מה אוכלים?

בדף נייר שעל גביו ציורים של צמחים, מפורט תפריט המקום ובו כריכים מלאי כל טוב, סלטים טריים, פיצות, מאפים ושייקים טבעיים. את הספיישלים תמצאו כתובים בגיר על לוח. "הדגש שלנו הוא על חומרי גלם טריים, איכותיים ועל הכנה במקום", אומר אלי אלחלל שהקים את העגלה ומוסיף ש"חומרי הגלם שאנחנו עובדים איתם הם מיצרניים ישראלים, למשל, רוב הגבינות שלנו מגיעות ממחלבת הבוטיק 'הגבנייה' שממוקמת בניצני עוז. אם אדם מזמין כריך, אנחנו פותחים את הלחם הטרי, מחממים לו, שמים את הגבינה וחותכים את הירקות והוא מקבל הכל טרי". אלחלל מדגיש כי מדובר בפוד טראק חלבי כשר ומציין: "פתחנו את העגלה הזאת בשביל הקהילה. כששאלו אותי: 'מה עם שבת?', אמרתי: 'גם אם רק עשרה אחוזים מהמשפחות באיזור שומרות כשרות, יהיה לא הוגן אם הם לא יכלו להגיע לכאן". המקום, אגב, מציע גם מנות ללא גלוטן.

סלט בוראטה,

טעמנו כריך מפנק עם גבינת עיזים, סלק מבושל, עלי רוקט ואגוזי מלך (32 שקלים). ניסינו גם סלט בוראטה שהגיע עם המון עגבניות שרי חצויות טריות, בצל סגול, זיתי קלמטה ועלי רוקט. הוא היה עטוף עם מעט שמן זית ובלסמי מצומצם חמצמץ ועליו הונחה גבינת בוראטה רכה מבפנים ונגיסה מבחוץ. את התפריט יצר אלחלל בעצמו. "לא הגעתי מתחום המזון. אני בא מאהבה לאוכל", הוא אומר.

אלי אלחלל בפוד טראק,

איפה מטיילים?

במושב נחלים הסמוך למזור ישנן שתי מחלבות מצוינות "דורון מן הטבע" היא מחלבה המייצרת גבינות עיזים משובחות ויוגורט. "מחלבת מרקוביץ" מייצרת גבינות כבשים הנעשות בעבודת יד ומכילות 100% חלב כבשים מפוסטר. כל אחת מהן מפעילה גם חנות גבינות ומוציאה לפועל ימי טעימות, מפגשים וסיורים אחריהם אפשר לעקוב בדפי הפייסבוק. אפשר להגיע אליהן לחווית טעימות או סיור גם בתיאום מראש. במושב מזור עצמו פועל "משק לוין" שמייצר שמן זית ישראלי זוכה פרסים בינלאומיים. המשק שייך לחקלאי שמולין לוין בן ה-90, איש אדמה שמחובר לכל זית במשק והוא אחד המשקים היחידים שעדיין נותרו במזור ועוסקים בחקלאות. ניתן לבקר בו בתיאום מראש לטעימות שמן זית וסיור במטה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by מחלבת מרקוביץ (@markomilk)

יומן מסע:

"תקופת הקורונה עשתה לי שינוי בנפש", מספר אלחלל ומוסיף: "עד אז הייתי מנהל מכירות בחברה, אבל תמיד הייתה לי גישה לאוכל. תמיד הייתי מסוג הבחורים שעושים את המנגל או יודעים מאיפה להביא את הגבינות והדברים המיוחדים מליוינסקי (השוק), תמיד הייתי מארח. אלחלל, בן 46, נשוי ואב לשניים, החליט בתקופת הקורונה לעזוב את העבודה ויצא לחופשה. "חיפשתי את עצמי. החלטתי שאני משקיע בבריאות שלי. התחלתי לרוץ כל יום בים, לאכול בריא", הוא מספר "לדוד שלי יש עגלת קפה בניצני עוז. בתקופה ההיא הייתי הולך ושותה אצלו קפה. יום אחד הוא קיבל הצעה לפתוח עגלה נוספת ליד נתניה וזה קסם לי". השניים החלו לחפש מקום לפתוח בו פוד טראק בקרבת מקום מגוריהם. לבסוף, לפני כשנתיים וחצי הקימו את פוד טראק "קפה בכפר" במושב משמר השבעה. מאוחר יותר פנה מושב מזור לאלחרר והציע לו לפתוח את "קפה לה בוסתן".

פוד טראק "קפה לה בוסתן", צילום: ליטל אוסטרובסקי אליהו

כתובת: מושב מזור ("לה בוסתן" בוויז)
זמני פתיחה: ראשון עד שישי 14:00-8:00, שני עד רביעי 21:00-16:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר