חובבי בירה? תמשיכו לשתות: היתרונות שלא הכרתם במשקה האהוב

אחד המשקאות האלכוהוליים שאנחנו הכי אוהבים לשתות הוא בירה, אבל האם ידעתם שיש לו גם לא מעט יתרונות בריאותיים? • אילו ויטמינים תוכלו למצוא בה, האם היא טובה ללב ומה הסיכונים בשתייה מופרזת?

בירה וחבית. צילום: Getty Images

בירה היא משקה פופולרי העשוי מדגנים מותססים, בעיקר מהדגן שעורה – לכן לא פעם עולות שאלות בנוגע לערך התזונתי שלה. אכן, המשקה אינו כמו כל משקה אלכוהולי אחר וניתן למצוא בו שלל חומרים מזינים.

איילת גור אריה, דיאטנית קלינית במחוז דרום במכבי שירותי בריאות, השיבה לנו על כמה שאלות בנוגע לבירה, כמו: מהם הערכים התזונתיים שלה, האם היא בריאה ללב, מהם הערכים הקלוריים שלה, ובעיקר – האם היא באמת בריאה לנו.

שיהיה לחיים - אבל אל תשכחו לשתות באחריות, צילום: Getty Images

שומרת אפילו על המעיים

בשל העובדה שכל בירה שונה מהאחרת, בשל הסוג והמותג שלה, מספר הקלוריות בה משתנה – אך בממוצע, כוס שליש בירה מכילה 200-150 קלוריות. אם תהיתם בנוגע לפחמימות, אז דעו שמכיוון שהיא עשויה בעצם מדגן, תוכלו למצוא בשליש בירה כ-15-10 גרם פחמימות. אם חשקה נפשכם גם בחלבון, צר לנו לאכזב אתכם – באותה כוס תמצאו בממוצע 2-1 גרם חלבון בלבד.

אם אי פעם תהיתם אם בירה מכילה בתוכה ויטמינים ומינרלים, אז דעו שהתשובה לכך חיובית, גם אם מדובר בכמויות קטנות של ויטמיני B (כגון B6 ופולאט) ומינרלים כמו מגנזיום, אשלגן וזרחן. בבירה תוכלו למצוא גם נוגדי חמצון, שהן תרכובות מועילות שעשויות להיות בעלות השפעות הגנה מפני דלקות ועקה חמצונית (מצב שבו ישנו חוסר איזון בגוף בין הרדיקליים החופשיים ובין נוגדי החמצון).

הבירה מסייעת במניעת מחלות לב (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

בבירה תוכלו למצוא בדרך כלל תכולת אלכוהול העומדת על 4%-6%, אבל ישנן בירות שיכולות לכלול אחוזי אלכוהול גבוהים יותר. זה ידוע כי צריכת אלכוהול בהתאם להמלצות לשתיית אלכוהול, למשל שתיית בירה, נקשרה בסיכון מופחת למחלת לב במספר מחקרים, וזאת הודות לנוכחות תרכובות מסוימות בבירה שעשויות לשפר את בריאות הלב. ישנם גם מחקרים שהצביעו על כך שבירה בכמות מסוימת עשויה להיות קשורה גם לצפיפות מינרלים גבוהה יותר בעצמות, מה שעשוי להפחית את הסיכון לאוסטאופורוזיס ושברים במבוגרים. מחקרים אחרים מראים כי שתיית בירה בכמות המומלצת עוזרת לשימור חיידקי המעי, התורמים לבריאות שלנו.

אם אתם רוצים לשמור על המשקל שלכם, אז דעו כי שליש בירה יכולה להיות משקה המתאים לכך, במיוחד בהשוואה לקוקטיילים ומשקאות אחרים, שאחוז האלכוהול בהם גבוה.

עם זאת, כמובן שיש לשים לב לצריכה מופרזת של המשקה, שעלולה לתרום לעלייה במשקל – ויותר מכך, הדבר עלול לגרום נזק לכבד, כולל לכבד שומני, דלקת כבד אלכוהולית ושחמת הכבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר