הרבה יותר ממה שחשבתם: 6 טריקים בשימוש בתנור אפייה

הכנת פירות יבשים בקלות בבית, אורז בפחות מחמש דקות מאמץ וקליית כמות גדולה של פרוסות לחם בו זמנית - התנור יכול לשמש להרבה יותר ממה שנראה • הנה כמה טריקים וטיפים פשוטים

פירות יבשים בתנור. צילום: GettyImages

הכנת פירות יבשים בבית

אולי לא ידעתם, אבל פירות יבשים אפשר להכין בקלות בבית באמצעות תנור. כל פרי אמנם דורש טיפול אחר לטובת ייבוש בשל אחוזי נוזלים שונים. גם גודל פרוסות הפרי משפיע על משך זמן ההכנה, אבל העיקרון זהה - כל שעליכם לעשות כדי להכין פירות יבשים בבית הוא לפרוס את הפרי לרצועות דקות, להניח על תבנית הגריל, להפעיל את התנור על חום נמוך (60-120 מעלות) במצב טורבו ולהכניס למשך מספר שעות. ככל שהפרי מכיל פחות נוזלים - בננה למשל - יש לייבש אותו בטמפרטורה גבוהה יותר למשך זמן מועט יותר ולהיפך - פירות עתירי נוזלים כמו תפוח ואגס אפשר לייבש במשך 5-6 שעות בחום נמוך של 60 מעלות.

פירות יבשים בקלות בבית, צילום: GettyImages

אורז לבן בפחות מחמש דקות עבודה

עוד ועוד טריקים שונים ומשונים לבישול מתגלים בשנים האחרונות ברשתות החברתיות ובייחוד בטיקטוק. אחד מהם הוא הכנת אורז לבן בתנור במהירות שיא. כל שעליכם לעשות הוא למלא תבנית באורז, לשים מים ולתבל באיזה אופן שתחפצו. כסו את התבנית במכסה תואם או נייר אלומניום והכניסו לתנור המכוון לחום של 200 מעלות למשך 25-30 דקות. בהצלחה.

@pinchofmint#ovensteamedrice#rice#cookingrice#howtocookrice#cooking#food#recipe#recipes#recipevideo#foodtok#foodie#cook#cookinghacks#cookingtiktok#recipesoftiktok#recipesforyou#fyp#foryoupage#foryou#viral#viralvideo#viralfood#viraltiktok♬ original sound - Pinch of Mint Cooking Channel

קליית לחם לכמות גדולה של סועדים

טריק נוסף שהתגלה ברשת הטיקטוק הוא הכנת לחם קלוי לכמות גדולה של סועדים במהירות. לרוב, באמצעות מצנם ניתן לקלות בכל פעם 2-4 פרוסות לחם. בתנור תוכלו לקלות כמות גדולה של פרוסות בו זמנית במקום להמתין זמן רב. כל שעליכם לעשות הוא להכניס לתנות תבנית רגילה, מעליה להניח תבנית רשת וברווחים שלה להציב פרוסות לחם. כוונו את התנור לכ- 180 מעלות על מצב טורבו ועשו זאת למשך 7-10 דקות.

 

@cookistwow#method#learnwithcookistwow#toast#bread#kitchenhacks#cookistwow#cookistrecipe#cooking#kitchen#food#foodlover#easy#quick#fun#delicious#homemade♬ Cooking Time - Lux-Inspira

להחיות לחם יבש

לא הספקתם להנות מכיכר הלחם הטרייה במלואה והיא כבר התייבשה? אל תזרקו - אפשר להפוך את הלחם למנה מקסימה באמצעות התנור. תוכלו, למשל, להכין מהלחם היבש קרוטונים או ברוסקטות. על מנת לעשות זאת, פשוט כוונו את התנות ל-180 מעלות במצב טורבו, פרסו את הלחם בצורה מתאימה, משכו אותו במעט שמן זית עם שום כתוש, הניחו בתבנית מכוסה נייר אפייה והכניסו לתנור למשך 10-15 דקות.

ברוסקטה קפרזה, צילום: לירון אלמוג

להשיב את הפריכות לשאריות מזון מטוגן

נשארו לכם שאריות כמו כנפיים מטוגנות, שניצלים או פיש אנד צ'יפס? לרוב אוכל מהסוג הזה מאבד את הקריספיות שלו זמן מה לאחר שהוא נשאר במקרר מכיוון שהוא סופג לחות. כדי להשיב לו את הפריכות, פשוט חממו אותו למשך זמן קצר בתנור המכוון בטמפרטורה של כ-200 מעלות במצב טורבו. זהו מצב בו רק גוף החימום האחורי והמאוורר מופעלים. החיסרון בשילוב הזה הוא שהוא עלול לייבש את האוכל, אך במקרה הספציפי הזה החיסרון הופך ליתרון.

החזירו את הפריכות לאוכל המטוגן, צילום: GettyImages

הפיכת טורטייה לטאקו לפריך

הניחו טורטיות על רשת תנור בצורה בה הן תלויות, כוונות את התנור לחום של 200 מעלות על מצב טורבו ואפו במשך 5-7 דקות עד שהן מתקשות. מוציאים את הטורטיות מהתנור, מסירים בעדינות מהרשת ומצננים. בתיאבון!

@lisafindsaway2014#easyrecipe#easycooking#tacos#tiktokhacks#lisafindsaway2014#fyp#funcooking#ovenracks♬ Cumbia Buena - Grupo La Cumbia

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר