ירוק יורד, ירוק עולה: המהפך הגדול של ספרייט

תאגיד הענק "קוקה קולה" החליט על צעד שאולי ייראה לכם שולי, אך הוא די משמעותי, בכל הנוגע לנראות והצבע של משקה הלמון-ליים האייקוני • כך זה הולך להיראות, בקרוב גם בישראל?

בקבוק ספרייט (אילוסטרציה), צילום: יהושע יוסף

בקבוקי הספרייט הירוקים, יש שיגידו האייקוניים, נעלמים מהמדפים - לטובת עתיד ירוק יותר. חברת קוקה קולה, יצרנית המשקה הקל, הודיעה כי החל מ-1 באוגוסט, כל בקבוקי הספרייט שיופצו בארה"ב יהיו שקופים לגמרי - ולא ירוקים.

הסיבה לכך היא שבקבוקי פלסטיק שקופים עדיפים יותר למיחזור לעומת בקבוקים צבעוניים, ובקוקה קולה מעוניינים למתג את ספרייט כמשקה ירוק גם בהקשר הסביבתי, ולא רק בגלל טעם הלמון-ליים שלו.

יש לציין שכבר בשנה שעברה, 47 מדינות ברחבי העולם עברו לייצר ספרייט בבקבוקים שקופים, ומספר המדינות צפוי לנסוק ל-70 בסוף השנה הנוכחית, כאשר ארצות הברית היא החשובה שבהן.

"הוצאת צבע מבקבוקים משפרת את איכות החומר הממוחזר, והשינוי הזה יעזור להגדיל את היצע ה-rPET (פלסטיק שמוחזר וזמין ליצירת מוצר חדש - ד"פ) האיכותי לתעשיית המזון", אמר ג'וליאן אוחואה, מנכ"ל חברת המיחזור האמריקנית R3cycle, שעובדת עם קוקה קולה. "ניתן למחזר בקבוקי ספרייט שקופים ולהפוך אותם לבקבוקים אחרים, ולקדם בכך כלכלת פלסטיק מעגלית", הוסיף אוחואה.

המהלך מתבצע כחלק ממיזם "עולם ללא פסולת" שמקדמת קוקה קולה, מיזם שבמסגרתו שואפת החברה להפוך את כל האריזות של מוצריה לניתנות למיחזור עד שנת 2025; להשתמש בחומרי אריזה ממוחזרים עבור 50 אחוזים מהמשקאות שלה עד 2030; ולהציע לפחות 25 אחוזים מהמשקאות שלה באריזות שניתנות למילוי חוזר עד אותה שנה.

ומה לגבי צבע הבקבוקים בישראל? מהחברה הישראלית לייצור משקאות קלים נמסר: "בספרייט ישראל לומדים את הנושא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר