מותג גלידה חדש נולד, ואתם יכולים להיות חלק ממנו

לא, זו לא פרסומת למכירת זכיינות, אלא ראיון היכרות עם האנשים שמאחורי מותג גלידה בוטיק מסקרן במיוחד בשם "סטודיו ג'לאטו", שבעוד ימים ספורים יחגוג קמפיין מימון המונים מוצלח

סטודיו ג'לאטו, צילום: יאיר ולר

גלידה היא אחד המאכלים הכי כיפיים שיש בעולם, במיוחד בקיץ. אין הרבה דברים שמצליחים להתעלות על יום ישראלי חם שמקבל צינון משמעותי ומתוק בעזרת כפית (או כמה כפות, במקרה שלנו) של גלידה קפואה וטעימה.

מבחר הטעמים והסוגים הוא רב מאוד, ולמרות התחרות הרבה הקיימת בארץ – בקרוב צפויה להיכנס אליו שחקנית חדשה, "סטודיו ג'לאטו". יאיר רוט, אחד ממקימי ומבעלי החברה, סיפר ל"ישראל היום" על השוני של מוצרי החברה לעומת המוצרים הפופולריים כיום, על הבחירה לפתוח קמפיין ב"הדסטארט" למימון המונים ועל הפיתוח והייחוד של הגלידות החדשות.

סטודיו ג'לאטו, צילום: יאיר ולר

"לפני כשנה, התחלנו אני וליעד שמאלי, חבר ילדות שלי וחובב גלידה ענק בדיוק כמוני, לפתח את הדבר הזה, של ייצור גלידה איכותית – ג'לאטו במהות שלה, גלידה איטלקית עם כל המאפיינים שלה", הוא אומר. לדבריו, השניים רוצים ליצור את המוצר הכי איכותי שאפשר ולא למכור אותו בגלידרייה שיפתחו במיוחד עבורו, אלא להפיץ אותו לנקודות מכירה כגון מעדניות, מחלבות, קצביות איכותיות ומכולות בוטיק, שם אנשים יוכלו לקנות את המוצר ממש קרוב לביתם.

"עוד לפני שהתחלנו לפתח את הגלידה, טסנו לאיטליה וישבנו עם יועצים מהתחום, אפילו למדנו בבית ספר ללימוד ג'לאטו במשך תקופה", סיפר רוט. "אחרי שחזרנו לארץ, נפגשנו עם שני יועצים נוספים שעבדו איתנו על פיתוח הטעמים, ואז עשינו לכל המוצרים כל מיני סוגי מבחנים – כמו כמה זמן לוקח עד שהגלידה נמסה או כמה זמן היא יכולה להחזיק מהחנות עד הבית. אנחנו בודקים בצורה הכי יסודית שניתן לדעת כיצד אפשר ליצור את המוצר בצורה המדויקת והטובה ביותר שיכולה להיות, אנחנו רוצים שהוא יהיה ברמה סופר גבוהה".

ומה יהיה מבחינת הסיבה שלשמה הגענו, הטעמים? רוט אומר כי יהיו הגלידות של "סטודיו ג'לאטו" יהיו עשויות "מחומרי הגלם הטובים ביותר", ושבין הטעמים הצפויים להופיע בקרוב על המדפים שלנו נוכל למצוא גלידה אחת בטעם חמאה חומה שהחברה מבשלת בעצמה עד שהיא מתקרמלת, גלידה נוספת בטעם יוגורט ודבש, אחרת בטעם מסקרפונה עם גרידת לימון ועוד שלל טעמים שגורמים לנו להזיל ריר.

הפצה כמעט מחתרתית

רוט מספר כי העובדה שהוא ושמאלי מעוניינים למכור את המוצר לחנויות ולא לפתוח גלידרייה נובע מהרצון להעניק ללקוח בשורה חדשה ומעניינת: "יש הרבה חברות גלידה מצליחות בארץ, כולן טובות ויש מקום לכולן, וזה הרגיש לנו שהשוק קצת רווי – אז חשבנו מה נוכל לעשות כדי שאנשים יאהבו את השוני. במהלך התהליך נוכחתי לגלות כמה הכיוון שאליו פנינו מאוד קשה לעשייה, גם מבחינה רגולטורית".

סטודיו ג'לאטו, צילום: יאיר ולר

לדבריו, הבחירה לפתוח קמפיין למימון המונים ב"הדסטארט" הגיע בשל הרצון להביא את המוצר למעין מסע טעימות בקרב אנשים שהם לא רק בני משפחה וקרובים, שכבר חוו בעצמם את טעימות הגלידות שהחברה הספיקה לייצר. "רצינו לעשות מין הפצה מחתרתית, לשווק את הגלידות קודם כל לאנשים שהם לא קרובים אלינו ולייצר קהילה של אנשים שיכירו את המותג עוד לפני שהוא יוצא בצורה מסודרת לשוק".

וכעת, כש"סטודיו ג'לאטו" צפויה להפיץ את הגלידות המפתות שלה כבר בקיץ הקרוב, רוט מעז לחשוב על העתיד: "בימים אלה אנחנו מסיימים את תהליך המיתוג שלנו, מזמינים את הפיינטים של האריזות מאיטליה ונכנסים לתהליכים של לקראת ייצור. אנחנו מקווים שהגלידות יהיו על המדפים כבר בחודש אוגוסט ומחכים כבר שהקהל שלנו ייהנה מהן אחרי כל העבודה הקשה שהשקענו".

לתמיכה בפרויקט מימון ההמונים של סטודיו ג'לטו לחצו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר