קרה לכם פעם שחלמתם על גלידה ואז נסטלה פשוט הוציאו אותה לשוק?

לאוהד ראוך, חובב פיסטוק מושבע, זה קרה, והוא חי בחלום • מאחורי השלגון החדש "קראנץ' פיסטוק שוקולד לבן" שיצא הקיץ במהדורה מוגבלת מסתתר סוג של סיפור סינדרלה בזכות אדם עקשן אחד וכמה פוסטים ויראליים • לסיפור המלא

צילום: יח"צ נסטלה

אוהד ראוך הוא בסך הכל חובב פיסטוק טיפוסי שלקח את התחביב שלו צעד אחד קדימה, או אלף. הוא מאוד אוהב פיסטוק, וכל דבר שקשור לפיסטוק, כולל דברים לא אמיתיים וכאלה שלא יצאו, אז לפני שנה וחצי פחות או יותר הוא פתח עמוד באינסטגרם וקרא לו "המגפה הירוקה" ובמקביל הקים קהילת פייסבוק בשם "אוהבים פה פיסטוק", שתיהן מאוד פעילות ודי משקפות כמה אנשים פה בארץ מאוהבים בפיסטוק.

הוא שיתף שם קטעים ויראליים מהרשת על פיסטוק וחטא בלחלום ולהשתעשע בפוטושופ עם גרסאות פיסטוק לחטיפי דגל ישראליים מצליחים, גם את החטא הזה הוא עשה טוב, עד כדי כך שלא פעם אנשים פנו ליצרניות הגדולות בשאלה 'איפה אפשר להשיג את הדבר הזה?'.

בזכות ראוך, ולא רק, טרנד הפיסטוק הלך וצבר תאוצה בישראל, עד כדי טירוף של ממש וביולי האחרון הוא החל לשווק מארז שכולל מוצרים רבים על טהרת הפיסטוק, ומה תגידו? היה ביקוש.

החטיפים והממתקים ה"מזויפים" של ראוך הפכו לוויראליים מאוד בין היתר בזכות קהילות האוכל הישראליות ברחבי הרשת, בדגש על "רעבים ברעבך", ואותה וויראליות, בין היתר, רקחה תסריט שראוך לא דמיין ובו אחד מאותם פוסטים צדו את עיני אנשי נסטלה שהחליטו פשוט לייצר את המוצר הזה בשיתוף פעולה איתו. כן, ככה פשוט.

קראנץ' פיסטוק שוקולד לבן של נוטלה, צילום: יחצ

מדובר בשלגון קראנץ' פיסטוק (לאוהבי הפירוט - שלגון שוקולד לבן ופיסטוק, בציפוי קראנצ'י של שוקולד לבן ושברי פיסטוק וליבת פיסטוק עשירה), אותו החליטו בנסטלה להוציא כמהדורה מוגבלת לקיץ הקרוב ובימים אלו ממש הוא מגיע לחנויות. ראוך, איך לא, קיבל את הכבוד הראוי לו כשגריר פיסטוק של כבוד והוזמן למשרדי החברה כבר בשלב העבודה הראשונית עליו ושיתף פעולה עם אנשי המקצוע שם בכדי לדייק את המוצר.

"לאחר שפרסמתי את הפוסט עם תמונה של הקראנץ' בטעם פיסטוק שעיצבתי, קיבלתי מאות לייקים, שיתופים ותגובות של המון גולשים שניסו להבין האם מדובר במוצר אמיתי ואיפה הוא נמכר", נזכר ראוך. "חלק מהגולשים שמכירים את הפוסטים שלי הבינו שמדובר בהדמיה והטרלה של 'המגיפה הירוקה' וכתבו שאם מוצר כזה אכן יצא, זה יהיה חלום".

"כשגלידות נסטלה יצרו איתי קשר שמחתי מאוד והתרגשתי לגלות שיצרנית כזו גדולה ראתה את ההתרחשות ברשת והחליטה להרים את הכפפה ולהגשים לאלפים את החלום. נפגשתי עם צוות הפיתוח והשיווק של גלידות נסטלה וזכיתי לטעום את המוצר עוד בראשית דרכו. בפעם הנוספת שהגעתי למפעל כבר זכיתי לטעום את המוצר המוגמר, בהתרגשות שאין לתאר, המילים הראשונות שיצאו לי מהפה באופן טבעי היו 'תביאו ברגע זה רב שיחתן אותי עם הדבר הזה'".

אני שמח מאוד לראות שמשהו שהתחיל בפוסט תמים ברשת הפך למוצר שנמכר בכל רחבי המדינה ואני בטוח שאוהבי הפיסטוק באשר הם, יאהבו אותו מאוד. אני קורא לכל יצרניות המזון להיות קשובות לצרכנים ויחליטו גם הן להרים את הכפפה. יש פוטנציאל אדיר בטרנד הקולינרי הזה והייתי שמח שיתנו לחומר הגלם הזה את הבמה הראויה לו", סיכם.

לאה ריינר מלמד, סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה: "אנחנו בגלידות נסטלה עוקבים לאורך כל השנה אחרי הטרנדים החמים ברשת וקשובים לבקשות הצרכנים והמגמות בשוק כדי לספק לצרכן הישראלי את המוצרים הגלידות הטעימות והמעניינות ביותר. כאשר זיהינו את השיח הרב ברשת סביב הפיסטוק והבקשות הרבות לקראנץ' פיסטוק החלטנו להרים את הכפפה ולהגשים את החלום למי שהעז ליצור בעצמו מציאות חדשה.

לאתר המגפה הירוקה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר