יין "הלל" שיוצר לזכר הבת שנרצחה בפיגוע זכה בפרס יוקרתי

הלל אריאל נרצחה בביתה שבקרית ארבע, אז חדר מחבל לחדרה והרג אותה במיטתה • אביה הקים את יקב "אריאל ביהודה" וגבר על יותר מ-18 אלף יינות מכל רחבי העולם בתחרות "Decanter" היוקרתית

עמיחי אריאל

יקב "אריאל ביהודה" שבקרית ארבע זכה במדליית כסף באחת מתחרויות היין הגדולות והנחשבות בעולם. היין, "הלל" שמיוצר על ידי עמיחי אריאל לזכר בתו, הלל, שנרצחה בפיגוע מזעזע ב-2016, בעת שהייתה במיטתה, גבר על יותר מ-18 אלף יינות מכל רחבי העולם.

18,500 אלף יינות מכל העולם הגיעו בחודשיים האחרונים לתחרות "Decanter" היוקרתית, בין היתר הגיעו יינות מדרום אמריקה, מדרום אפריקה, מצפון אמריקה, מאוסטרליה, מניו זילנד, מהמזרח הרחוק ומאירופה. תחרות היינות נחשבת אצל הייננים כתחרות מרכזית ביותר ומספר היינות הגבוה שמגיע לתחרות הזו מצביע על כך. 

הלל אריאל ז"ל נרצחה בביתה שבקרית ארבע בשנת 2016, אז חדר מחבל לבית המשפחה, הגיע לחדרה של הלל ורצח אותה כשהיא במיטתה. עמיחי אריאל הקים את היקב  מתחת לבית המשפחה בפאתי היישוב וכיום בין היתר מספר את סיפורה בפני קבוצות שמגיעות למקום.

הלל אריאל ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

"התחרות שבה זכינו במדליית כסף היא מאוד יוקרתית, היו שם יינות מיקבים בעלי מסורת של מאות שנים. תחרות קשוחה מאוד שאורכת כחודשיים וחצי של שיפוט" אומר אריאל ומוסיף כי השופטים מגיעים ממספר מדינות והם מקבלים את היין מבלי שהם יודעים מאיפה הוא מגיע.

"הם לא יודעים שמדובר ביין מישראל, בטח שלא מיישוב שנמצא ביהודה ושומרון, הם טועמים 'על עיוור' ורק אחרי מספר רב של טועמים במספר מקומות שונים הם מחלקים ניקוד, הניקוד הגבוה מזכה את היינות שזכו בו במדליית זהב, לאחר מכן במדליית כסף ובסוף ברונזה".

יין "הלל",

יין "הלל" הזוכה הוא ממסך של קברנה, פרנק ומרלו. עלות הבקבוק מגיעה ל-150 שקלים, ואפשר להשיגו רק ביקב בקרית ארבע. "אנחנו נחשבים ליקב מאוד קטן לעומת היקבים הענקיים שמגיעים לתחרות הזו מה שמעצים את ההישג".

אריאל מספר כי הוא בהחלט התרגש לשמוע על הזכייה בפרס היוקרתי. "התרגשתי כן, אבל יותר מרגש אותי שבני נוער ואזרחים אחרים מגיעים לכאן ושומעים על הלל ומי הייתה, זה יותר מרגש אותי מהזכייה וכל מה שאני עושה היום זה לזכרה, ובוודאי המדליה הזו היא לזכרה של הלל".

ראש מועצת קרית ארבע, חברון אליהו ליבמן, ציין כי "התרגשתי לשמוע על הזכייה של עמיחי אריאל, זה כבוד למועצה ולהתיישבות כולה, השורשים שלנו בעיר האבות נטועים בכל פינה ובכל תחום כאן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר