דבר אחד ברור: יוצרי התוכנית הזאת הבטיחו את מקומם בגיהינום

ריאליטי הזוגיות החדש בנטפליקס, "האולטימטום", הוא פורמט שמשפיל את מתמודדיו וגורם להם חרדות נטישה, ונשאלת השאלה מי לעזאזל אישר פורמט כזה?

"האולטימטום", צילום: נטפליקס

בנטפליקס עלתה השבוע סדרת ריאליטי זוגיות ששוברת את שיאי הצפייה וה"וואט דה פאק", ויש שיגידו שאת שיאי ה"וואט דה הל" ויאחלו למי שהמציא את הפורמט לגמור בתור שיפוד בוער בגיהינום.

מה החידוש? לקיחת בעלות על רגע הדיל ברייקר של זוגות, שבו אחד מהם מכריז "חתונה עכשיו או פרידה אחר כך", והסכמה לזרוק את החצי השני ואת עצמו לניסוי ההוא שרוס ורייצ'ל הביאו לעולם תחת התירוץ "היינו בהפסקה". כלומר, להיות עם אחרים.

מחלקת הליהוק מצאה זוגות אמריקנים יציבים דיים, אם כי מדובר בצעירים בשנות ה־20 להתפתחותם הרגשית, ושכנעה את אחד מבני הזוג להיות מחולל האירוע, בפורמט שמהר מאוד יגרום לו להרגיש שהרגע חולל.

הרעיון צמח ממצוקת "לחוץ החתונה", שהתחיל לאבד את זה מול הצד האדיש או המוליך שולל. הסיבות שמשמיעים מסרבי החתונה מגוונות: "אני מחפש יציבות פיננסית" או "הכי טוב שאכניס למיטה רווקים רותחים שההפקה סידרה לי, כדי ממש לדעת שאנחנו זה 'זה'".

הייתם חושבים שריאליטי "מפרק משפחות" לוקח את זה קצת רחוק מדי כשהוא מתיר למתלבטים שבוע של התנסויות? ב"האולטימטום" החליטו שכל אלה יתקיימו מול הפרצוף המבועת של זה שהרגע שלח אותם. אחרי שבוע שבו האולטימטומים בוחרים פרטנר חדש כדי לבצע וידוא הריגה סופי ליחסים המקוריים - הם נשלחים לגור שלושה שבועות יחד. אחר כך הם עוברים לגור במשך אותו הזמן הזה עם בן הזוג ההוא - ואם נותר משהו מהזוגיות שאיתה הגיעו, הם נאלצים לבחור אם פניהם לחתונה עם המקורי, החליפי או לפרק את הקואליציה.

ב"האולטימטום" הזוגות הגיעו מרצונם החופשי, ואין שני פסיכולוגים שאפשר להאשים בבחישה אסורה בליבם של המתמודדים, אבל המניפולציות המטורפות שמובילה ההפקה עושות את שלהן. בשלב מוקדם מאוד כרטיס הכניסה לגיהינום מנוקב בלא מעט כאב לב של הנשים והגברים, חלקם חווים חרדת נטישה, חלקם קולטים את הפח שטמנו להם, ולא בטוח שהעובדה שהושפלו מול חצי יקום של מנויים עוזרת לעניין.

בקיצור, מישהו בנטפליקס לא אמר לעצמו "אני בטוח אגמור בגיהינום", אלא "איך אני מוודא שאני בטוח מגיע לשם?"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר