אורלי וילנאי וגיא מרוז | צילום: גדעון מרקוביץ'

אורלי וגיא שיתפו פוסט שרומז כי החיסון לקורונה הורג עוברים

קישור שהעלו זוג העיתונאים לפייסבוק קרא לאימהות שעברו לידה שקטה לאחר החיסון נגד נגיף הקורונה לספר את סיפורן • הגולשים הגיבו בזעם וטענו כי מדובר בהסתה והפחדה של הציבור

צמד העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז יצרו היום (שישי) סערה ברשת החברתית פייסבוק לאחר ששיתפו קישור לפוסט הקורא לנשים שעברו לידה שקטה כתוצאה מהחיסון לנגיף הקורונה לשתף את סיפורן.

מקור הפוסט הוא עמוד האינסטגרם "אימהות נגד הסתה", עמוד קטן עם פחות ממאה עוקבים. בעמוד פוסטים אחרים המאשימים את כלי התקשורת בישראל בהפחדת הציבור מפני נגיף הקורונה ומזהירים מפני הסכנות שבחיסון לנגיף.

"מאז גל החיסונים הראשון יותר ויותר נשים בישראל עברו לידה שקטה, או הפלה. הנתונים לא פורסמו באמצעי התקשורת ולא נאספו בצורה מסודרת. כעת, כשיותר ויותר נשים נחשפות לשינויים שצצו בחייהן ההורמונאלים, סביב הוסת והרחם בסמיכות לקבלת החיסונים, הבשילה העת להציף ולהעלות את נושא הלידות השקטות שנשים רבות חוו", נכתב בקישור ששותף.

הגולשים בעמוד הפייסבוק של הצמד הגיבו, ברובם הגדול, בזעם על הדברים. "מי שם אתכם לגעת בכזה נושא כאוב ורגיש ולהציג את עצמכם כמומחים גדולים? בדקתם נתונים שאתם מעזים לקשור בין הדברים?תחשבו מה עובר על האמהות ובני זוגם. איך אתם מעזים לשים עצמכם כמומחים דגולים?", כתבה גולשת אחת.

"כמה הריונית מתו עכשיו מקורונה כי לא לקחו חיסון? אז אולי יותר מסוכן לא לקחת חיסון?די עם ההפחדות המיותרות האלו. אורלי וגיא - לא מתאים לכם", כתבה גולשת אחרת.

זו לא הפעם הראשונה שאורלי וגיא מחוללים סערה בכל הקשור לחיסונים והתמודדות עם נגיף הקורונה. סרטם התיעודי של בני הזוג "ומה אם כל העולם טועה?" הכיל טענות קשות כלפי גופי בריאות בארץ ובעולם.

בעוד שהסרט התקבל יפה בקרב חובבי קונספירציות ומכחישי קורונה, ניכר שרבים לא רק שלא הסכימו איתו, אלא גם ראו בו לא פחות מגניבת דעת, מסמך מסוכן שיש להתעלם מממצאיו. "שרלטנות מסכנת חיים", הגדיר אותו בטוויטר משה בר-סימן טוב, עד לאחרונה מנכ"ל משרד הבריאות והאיש המזוהה עם הגל הראשון של הקורונה. "לכל המתעניינים למה הסרט של אורלי וגיא רדוד ומסוכן כל כך, עמותת מדעת ומכון דוידסון עשו את העבודה". בכך שיתף בר-סימן טוב את הציוץ של העמותה, שפועלת מאז שנת 2014 ללא מטרות רווח, "לקידום בריאות הציבור בתחומי הטיפול הרפואי והרופאה המונעת".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו