עוד מאותו הדבר: הסרט הדוקומנטרי על איימי וויינהאוס מיותר

הדוקו החדש של ה-BBC על הזמרת האיקונית יעניין את מעריציה המושבעים, אבל הוא לא מזכיר את המסמך המרתק של זה הקודם שאנחנו זוכרים מלפני שנים

איימי ויינהאוס , צילום: איי.פי.

"ממה אני הכי מפחדת? מעצמי", כך ענתה בראיון בשלוות נפש ובחיוך ממזרי איימי וויינהאוס, אחת הזמרות הגדולות והחשובות שידע העולם, והיא כנראה ידעה על מה היא מדברת.

סקס, התמכרויות ומערכות יחסים הרסניות - עשור לאחר מותה של הזמרת שפחדה מעצמה, זה מה שאנחנו זוכרים ממנה. אה, כן - וגרון אדיר של אישה לבנה עם קול שחור, שעד גיל 27 הספיק להכניס אותה להיכל התהילה של המוזיקה.

לציון עשר שנים למותה, החליטו ברשת BBC לחשוף את סיפור חייה המשפחתי של וויינהאוס בסרט תיעודי חדש, המושיב מול המצלמה את אמה ואת הקרובים אליה ביותר, במה שלא פעם נראה כמו האזכרה השנתית שאליה מגיעים מקורביה כדי לדפדף באלבומים ולהיזכר (המשפחה יהודית, אז זה בכלל עוזר).

אם הדוקו הבלתי נשכח "איימי", מ־2015, הביא את סיפור עלייתה ונפילתה והציג אותה כדמות חסרת ישע, קורבן למערכות היחסים ההרסניות שלה עם אביה ובעלה - הדוקו הזה מפגיש אותנו עם ג'ניס, אמה של איימי, לספר שהיתה גם איימי אחרת. ג'ניס וויינהאוס סובלת שנים רבות מטרשת נפוצה, וכעת המחלה כבר מאיימת למחוק מזיכרונה את איימי הילדה הפרטית שלה. לכן היא שיתפה פעולה עם יוצרי המסמך - כדי לשמר את זכרה.

ההישג המעניין בסרט היה דווקא להושיב את אביה של איימי, שהואשם לא פעם לאחר מותה שגרם להידרדרות במצבה, והוא מנסה, לא בהצלחה יתרה, לשפוך אור על מערכת היחסים שלו עם בתו.

בגדול, מדובר במסמך למעריציה המושבעים של הזמרת, והוא כולל חומרים שטרם נראו מהארכיונים של ה־BBC ומהמשפחה, אבל הוא לא מזכיר את המסמך המרתק של הדוקו ההוא שאתם זוכרים מלפני כמה שנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר