"לפני 20 שנה שחקן אסייתי לא יכול היה לקבל תפקיד כזה"

דניאל דיי קים ("אבודים") מגלם את התפקיד הראשי של סוכן FBI בסדרה "האזור החם: אנתרקס" שעולה בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק • "בתקופת 'אבודים' קיבלתי שני אודישנים בשנה כששחקנים אחרים עשו שני אודישנים ביום", הוא מספר

דניאל דיי קים בהאיזור החם: אנתרקס, צילום: נשיונל ג'יאוגרפיק

הערב ב־21:00 עולה בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק עונה חדשה של הסדרה העלילתית האנתולוגית "האזור החם". אם העונה הקודמת עסקה בהתפרצות נגיף האבולה ב־1989, העונה החדשה עוסקת בבהלת מעטפות האנתרקס, שהופצו בארה"ב מייד לאחר אסון התאומים.

במסגרת אותה מתקפה אנונימית, שאירעה בסתיו 2001, נשלחו מעטפות שמכילות את אבקת האנתרקס לאנשים בפלורידה, בוושינגטון הבירה ובניו יורק. האבקה הרעילה גורמת למחלה זיהומית מסוכנת, וחמישה אנשים נפטרו כתוצאה מקבלת המעטפה עם האנתרקס.

הסדרה "האזור החם: אנתרקס" כוללת שישה פרקים, והיא עוקבת אחר סוכן FBI שמתמחה במיקרוביולוגיה בשם מתיו רייקר, שאותו מגלם השחקן דניאל דיי קים ("אבודים"). הדמות היא פיקטיבית, אולם מבוססת על עדויות של סוכנים אמיתיים. דמות מפתח נוספת בסדרה היא של ברוס אדוארדס אווינס, (שאותו מגלם טוני גולדווין, "סקנדל"), מיקרוביולוג מבריק בצבא האמריקני שלוקח חלק בצוות החקירה.

עם מפיקי הסדרה נמנה הבמאי המוערך רידלי סקוט. בעונה הראשונה, ששודרה ב־2019 ועסקה בהתפרצות נגיף האבולה, כיכבה השחקנית ג'וליאנה מרגוליס ("האישה הטובה").

העונה החדשה זוכה לתשומת לב, בין היתר בשל העובדה שהשחקן הראשי בה, דניאל דיי קים, הוא ממוצא אסיאתי - דבר שאינו שכיח בטלוויזיה האמריקנית. בפאנל מקוון לקידום הסדרה אמר קים: "זהו תפקיד בסדר גודל שלא הייתי מצפה לקבל עד לפני כמה שנים. זה משהו שכנראה לא היה קורה בסדרה לפני 20 שנה, לכן מדובר בסימן להתקדמות שעשינו. משמח שמפיקי הסדרה חושבים שפרצוף אסיאתי־אמריקני יכול לייצג את ה־FBI".

קים, יליד דרום קוריאה, זכה לפריצה הגדולה שלו בתור ג'ין קוואן בסדרה הפופולרית "אבודים", ששודרה בתחילת שנות האלפיים. מאז הופיע בסדרות כמו "הרופא הטוב" והחידוש ל"הוואי חמש אפס".

לדברי קים, בעבר קיבל מספר קטן מאוד של הזדמנויות לשחק. "בשנה שבה הגעתי לאודישן ל'אבודים' היו לי שניים-שלושה אודישנים בלבד לאורך כל השנה", סיפר. "קולגות שלי עשו מספר כזה של אודישנים ביום. בסופו של דבר אני תמיד מזכיר לעצמי שלא חסרים שחקנים, בייחוד באמריקה, ובמובנים מסוימים רואים בך עוד פרצוף שצריך להוכיח שהוא בעל ערך כלשהו. אתה צריך להוכיח שיש לך משהו מעניין להגיד בצורה יצירתית ואמנותית. יש אמרה בהוליווד, שלפיה כשאתה לא מוצא לעצמך מקום בשואו ביזנס - מחובתך לייצר לעצמך אחד כזה. זו אמונה שמלווה אותי תמיד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר