נטפליקס השיקה קטגוריה בשם "סיפורים פלשתיניים" המסיתים נגד ישראל וצה"ל

פלטפורמת שירותי הצפייה הישירה העלתה 32 סרטים בעלות תכנים קשים, ללא אזכור של הטרור הפלשתיני • יו"ר תנועת אם תרצו: "זהו ניסיון עלוב ושטחי לשטוף מוחות של מאות מיליונים, כדאי שיציגו את מה שקורה באמת במזרח התיכון" • נטפליקס: "השקענו בעשרות סדרות וסרטים ישראליים, מאמינים בחופש אמנותי ומשקיעים ללא הרף בסיפורים אותנטיים מרחבי העולם"

חברת נטפליקס , צילום: אי.אף.פי

תעמולה נגד ישראל? פלטפורמת שירותי הצפייה הישירה הפופולארית בישראל "נטפליקס"  השיקה אמש (רביעי) קטגוריה חדשה בשם "סיפורים פלשתיניים" ובתוכה 32 סרטים עם תכנים קשים, מסיתים וחד צדדיים נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל, ללא אזכור של הטרור הפלשתיני.

בהודעת החברה על השקת הקטגוריה נכתב כי מטרתם להראות אלטרנטיבה לסיקור אתרי החדשות. הסרטים מראים מצבים הנוגעים לסכסוך הישראלי-פלשתיני, בהם חקירה בידי שירותי הביטחון הישראליים וחיים במחנה הפליטים. כאמור, הסרטים מוצגים מנקודות חד צדדיות בהם הישראלים מוגדרים כדמויות הרעות בסיפור.

"אני שמח שסוף סוף יש סרטים פלשתינים אלטרנטיביים הנגישים לקהל הרחב באמצעות נטפליקס", אמר מיי אדהה, במאי הסרט "המעבר" בהודעת החברה הרשמית והוסיף: "כל תעשיית הקולנוע הפלשתינית השתקקה לשתף את הנרטיב שלנו עם העולם באמצעות הפקות יצירה אותנטיות כחלופה לדיווח החדשותי. אני לא יכול להודות מספיק לצוות בנטפליקס על המאמץ לגרום לכך לקרות".

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג התייחס להשקת הקטגוריה: "אם נטפליקס תעז להסית נגד ישראל היא תקרוס כמו הצפיות בעונה החדשה של בית הנייר. אם נטפליקס רוצה לספר את הסיפור הפלשתיני, שתתחיל בפנייה לאלפי משפחות שכולות שנפגעו כתוצאה מהטרור הפלשתיני הרצחני. נטפליקס הולכת בדרכם של בן אנד ג'ריס בניסיון עלוב ושטחי לשטוף מוחות של מאות מיליונים. התוצאה תהיה בדיוק כמו במקרה של בן אנד ג'ריס - הפסדים כספיים ענקיים".

עמוד הקטגוריה "סיפורים פלשתיניים", צילום: צילום מסך מתוך נטפליקס

פלג הוסיף: "נטפליקס לא משיקה מדור על הזוועות בסוריה שם מתו קרוב למיליון אזרחים בעשר השנים האחרונות, גם לא על הפשעים בסין רק ישראל היא הפושעת הגדולה. בכוונתינו לקרוא לציבור בישראל ולציבור תומך ישראל בעולם להחרים את החברה. לא נגיש את הלחי השניה מי שפוגע בנו יפגע".

לסיום אמר: "במקום לייצר תכני ריאליטי שטחיים לצד תכנים פרוגרסיביים, אולי כדאי שבנטפליקס יציגו את מה שבאמת קורה במזרח התיכון. תתביישו".

מנטפליקס נמסר בתגובה: "נטפליקס מאמינה בחופש אמנותי ומשקיעה ללא הרף בסיפורים אותנטיים מכל רחבי העולם. אוסף הסרטים הפלשתיני יציג את עומק ומגוון החוויה הפלשתינית, ויחקור את חייהם של אנשים, חלומות, משפחות, חברות ואהבה. מאז השקתה, נטפליקס השקיעה בעשרות סדרות וסרטים ישראליים ופרסמה לאחרונה הודעה רשמית בטוויטר ובאינסטגרם המתארת את עמדתה נגד האנטישמיות על כל צורותיה, כולל הגידול המדאיג בפשעי השנאה והכחשת השואה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר