היהלומן ישראל אור בסדרה

הסדרה "חיים של אבא": גברים כתינוקות מגודלים

הדוקו־ריאליטי עוקב אחר אתגרי האבהות של גברים ישראלים פריווילגיים כמו השף עומר מילר, אורן חזן, קובי פרץ והיהלומן ישראל אור • אם ציפיתם לקבל סדרה שמערערת על חלוקת התפקידים המסורתית במשפחה - זה לא המצב

היהלומן ישראל אור מגדל את ילדתו בשיטת הארנק הפתוח. יש לה מטפלת צמודה, בריכה בחצר ומעיל מוזהב ללכת איתו לגן. "היא מקבלת יחס של הנסיכה דיאנה", הוא מסביר, ואנחנו נתעלם מהאירוניה שלפיה דיאנה קיבלה יחס מזעזע מהמשפחה המלכותית עד שבסוף נשבר לה וברחה.

"חיים של אבא" היא סדרת דוקו־ריאליטי חדשה בת חמישה פרקים על אבות מפורסמים שפותחים את חייהם בפני המצלמות ומשתפים בדילמות האישיות שנוצרות סביב האהבות שלהם. בפרק הבכורה אמש ראינו את אותו יהלומן מעמיס את הילדה לתוך מכונית פרארי אדומה ומבריקה, ומתגלגל איתה לגן בכבישים המחוררים והפקוקים של תל אביב.

את החלומות שלו הוא הגשים, ועכשיו האבא מעוניין להגשים את כל חלומותיה. "כל יום אני עושה לה הפקות. היא אומרת לי היום 'מסיבה', ויש לה מחר מסיבה'", הסביר, ושלף רעיון להרים "מסיבת חזרה לגן" עם הופעה פרטית של כוכבת הילדים מיקי מוכתר בחצר הווילה המפוארת שלהם.

בסצנה הבאה הוא יצא ממכונית ב.מ.וו לבנה ונוצצת, וגילה קטסטרופה. מיקי, כצפוי, לא התפנתה להגיע בהתראה של יום, בעוד רק ארבעה ילדים אישרו הגעה, ומה עושים עכשיו עם אוטובוס שנועד להסיע 32 ילדי גן למסיבה בלי סיבה?

"מה קשה להם לפרגן? איזה הורים שבורים", קובע היהלומן ומציל את הסצנה מחוויית "הקיץ של אביה" בזכות העובדה שיש לו הרבה כסף וחברים כדי לבנות תפאורה שהכל בסדר.

"חיים של אבא", ואפשר להבין זאת מהדו־משמעות של שם הסדרה, נועדה להעביר לצופים את המשמעות של להיות אבא, ואת הקושי שחווים גברים ישראלים בתקופת ההורות. מאורן חזן, דרך קובי פרץ ועד לשף עומר מילר.

"אולי אני מגזים איתה", תוהה לעצמו בסיום הפרק היהלומן שלוחץ יותר מדי, "אבל כשתהיה בת 25, אמא לילדים... אני מצפה מהגבר שלה שיעשה לא פחות ממה שאני עושה. ושיהיה גבר כמוני. חסר לו שלא".

לכל אחד יש הבנה מסוימת של מה זה "גבר", איך צריכה להיראות גבריות או מה הם תפקידי האבא הממוצע במשפחה הישראלית. הסדרה לא מערערת על דבר מכך, היא רק בוחנת זאת דרך עיניים של גברים פריוולגיים בתוך מציאות עכשווית. והמסקנה: גברים היו ויישארו תינוקות מגודלים, גם כשיש להם תינוקות משלהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו