עימות חריף התפתח באולפן חדשות 12 בין המגישה עדי זריפי לבין שמואל בלוי, ממארגני מחאת החרדים, סביב שאלת הגיוס והתרומה למדינה. הריאיון, שהחל בשאלות נוקבות מצד המגישה, הפך בתוך שניות ספורות לדו-קרב מילולי מתוח על עצם לגיטימיות השאלות ואופי ניהול השידור באולפן.
"זה לא מונולוג, זה ריאיון"
המתח באולפן הגיע לנקודת רתיחה כבר בפתיחת הדברים, כאשר זריפי לחצה לקבל תשובות ברורות והטיחה בבלוי סדרת שאלות: "למה אתם לא תורמים למאמץ הזה? למה אתם לא תורמים למאמץ הזה? למה אתם לא תורמים לנס הגדול הזה? למה אתם בוחרים ללכת נגד?".
בלוי, שסירב להשיב ישירות לשאלות, תקף מיד את אופי הריאיון והטיח במגישה: "שאני אלך? מדובר בריאיון או שאת רוצה פשוט להמשיך לעשות את מה שאתם עושים?". זריפי קטעה את דבריו והשיבה: "לא, לא, עוד פעם, דמגוגיה זולה. לא, זה לא, זו שאלה... בבסיס השאלה יש כמה עובדות שהצגתי, אתה יכול להתווכח. בבקשה, אדוני. סליחה".
בלוי המשיך להלין על התנהלותה של המגישה וטען: "כל המונולוג הארוך, ולא הפרעתי לך", אך זריפי הדפה את הטענה מיד: "זה לא מונולוג, זה ריאיון. אני מבקשת לכבד את הבמה". בלוי השיב כי הוא מכבד את הבמה, אך חזר וטען כי ניתק הרצף: "רק נתת פה מונולוג ארוך, מבלי יכולת להגיב, מבלי יכולת להגיד שום דבר".
"אתה מגיב, אינך מגיב עכשיו, אדוני? אתה מגיב עכשיו. אתה מגיב עכשיו, אז התכבדנה", הבהירה זריפי נחרצות והוסיפה: "אני רוצה לשמוע את המהות ולא את הפידבק לדברים שאני אמרתי. אם אני מנהלת נכון או לא נכון. ברשותך, אדוני, מר בלוי, בבקשה, תגיב לדברים".
"עברנו את פרעה, עברנו הכל"
לאחר חילופי הדברים הטכניים על אופי ניהול האולפן, עבר בלוי להציג את התשתית העקרונית המנחה את המגזר החרדי ואת המפגינים, תוך שהוא משתמש בביטוי שהטיחה בו המגישה.
"אוקיי, אז הדמגוגיה הזולה הזו, אנחנו מאמינים בה, ולא רק אנחנו", הצהיר בלוי נחרצות. "יש מיליון וחצי נפש חרדים במדינת ישראל, בין אם אתם רוצים ובין אם אתם לא רוצים. עם ישראל חי אלפי שנים, עברנו הכל, עברנו את פרעה, עברנו הכל, ואנחנו מאמינים שהתורה הקדושה היא זו ששמרה עלינו".
השימוש במילים "אתם" ו"אנחנו" עורר את תמיהתה של המגישה, שבחרה לעצור את שטף דבריו כדי לבקש הבהרה: "רגע, רק תגיד, למי אתה מתכוון? אני קצת מבולבלת? מה זאת אומרת, מי אתם באתם? מה זאת אומרת?".
בלוי ביקש להמשיך בקו המחשבה שלו ואמר: "אם תיתני לי לסיים... אז אני אמשיך מאיפה שעצרתי. אנחנו מאמינים באמונה שלמה שתורת ישראל היא זו ששומרת עלינו, והיא זו שמגנה עלינו".
בסופו של דבר, המשדר הטעון נחתם ללא הבנות, כשהמגישה והמרואיין נותרו חלוקים לחלוטין הן על אופי ניהול הדיון והן על סוגיית השותפות בנטל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

