דו"ח חדש של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו שהוגש היום (שני) לערוצי הטלוויזיה השונים, מסכם את פניות הציבור של הצופים במשדרי הטלוויזיה במהלך מבצע "עם כלביא".
במהלך 12 ימי הלחימה, התקבלו בנציבות כ-1,100 פניות שעסקו בדיווחים על המלחמה עם איראן ובפרשנויות הקשורות במלחמה. לצד זאת, הצפייה המרובה, לעיתים במשך שעות ארוכות, הביאה למאות פניות שעסקו גם בתכנים אחרים ששודרו במהלך המלחמה, ובהם תוכניות ריאליטי ופרסומות.
במהלך ימי המלחמה, התקבלו 1,086 פניות - כאשר 978 מתוכן עוסקות בתכנים החדשותיים שליוו את המבצע הצבאי. הפניות שהגיעו בשעות הראשונות למבצע היו בעקבות דיווחים על מיקומים מדויקים של נפילות הטילים, דבר שעורר חרדה בקרב הצופים. בימים הבאים התקבלו פניות על אי־קליטת שידורים של מנויי עידן+, על אמירות פוגעניות ועל אי־שילוב נשים בפאנלים.
הרוב הגדול של תלונות הציבור שהתקבלו ברשות השנייה, היו נגד מגיש ערוץ 14, ינון מגל, שהתבטא נגד תושבי טמרה לאחר נפילת טיל איראני ביישוב. לא פחות מ-671 פניות התקבלו על מגל, שלבקשת הנציב, התנצל בשידור. במקביל, פתחה הרשות השנייה בהליך בירור ובהליך הפרה נגד הערוץ.
את האמירה נגד התושבים אמר מגל במהלך התוכנית ששודרה בערוץ 14 ביום 15 ביוני 2025, אחרי מתקפת טילים קטלנית מאיראן ובתגובה לדיווח על הנפילה בטמרה שהביאה למותם של ארבעה בני משפחה אחת, אמר מגל כי "רוב האנשים בטמרה הם, אתה יודע, לא אומר על כולם אבל יש הרבה אנשים שהם נגד ישראל".
כ־100 פניות התקבלו בנוגע לבעיות קליטה בשידורי עידן+, כאשר מבדיקת הפניות מול הגורמים המקצועיים, עלה כי מקור השיבושים הוא בפעילות צה"ל במהלך המלחמה.
57 פניות התקבלו על חוסר ייצוג נשים בפאנלים בכל האולפנים. מצפייה בערוצים במהלך המלחמה התברר כי נשים רבות השתתפו בדיונים באולפנים כמומחיות בתחומי המודיעין, הסייבר, איראן ועוד. עם זאת, הפניות הועברו לידיעת הערוצים המשדרים.
53 פניות התקבלו נגד חברות החדשות בנוגע לדיווחים על מיקום מדויק של פגיעות טילים. הנציב שוחח עם נציגי חברות החדשות וביקש שישוחחו על הנושא עם הכתבים.
39 פניות התקבלו על פרשן של חברת חדשות 12, ערד ניר, שכינה את אחת מנפילות הטילים מאיראן במרכז הארץ "תגובה איראנית ראויה לציון". בעקבות הפניות הבהיר הערוץ כי כוונתו של הפרשן הייתה כי מדובר באירוע שלילי חריג שהיה מקום לציין אותו. במקביל הביע הערוץ את התנצלותו על אי־הבנת הדברים.
מאות פניות התקבלו במהלך המלחמה על תכנים ששודרו במהלך המלחמה אך לא נגעו למלחמה עצמה. בין היתר התקבלו פניות רבות נגד תוכניות ריאליטי. הנציבות טיפלה בפניות במקביל לטיפול בפניות שעסקו במלחמה.
מניתוח תלונות הציבור שהתקבלו במהלך המלחמה עולה כי רובן נבעו מהרגישות הגדולה שגילו הצופים במהלך המלחמה לתכנים ששודרו. ראוי לציין שהגורמים המשדרים פעלו לטפל בתוך זמן קצר ביותר בליקויים שהעלו התלונות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו