הטיקטוקרית הישראלית: כאן תצולם העונה הבאה של "הלוטוס הלבן"

אחרי שלל הספקולציות ברשתות על הלוקיישן של העונה הרביעית, שני פרץ טוענת שהיא יודעת היכן הוא יהיה – וגם יש לה ראיות

"הלוטוס הלבן". צילום: יחצ

"הלוטוס הלבן" של HBO היא לא עוד סדרה. מדובר בניסוי חברתי-תרבותי, מלווה בניתוחים אובססיביים, תיאוריות קונספירציה והשפעה כלכלית ממשית על יעדי תיירות ברחבי העולם. זו תופעה תרבותית, חומר גלם למחקרים אנתרופולוגיים ומקרה בוחן מרתק בהשפעת המדיה על תרבות הצריכה והחוויה.

מייק וייט, היוצר, לוקח את הצופים בכל עונה למלון יוקרה אחר - בהוואי, סיציליה ותאילנד - ומציב בהם דמויות של עשירים, נרקיסיסטים ומבולבלים, שכל אחד מהם מחפש משהו אחר. אף אחד לא יוצא נקי והמלון עצמו הופך לזירה שבה כל כוס מרטיני מסתירה רעל חברתי.

העונה הרביעית של "הלוטוס הלבן" עדיין לא נכנסה להפקה, אבל כבר עכשיו היא הפכה למשחק בינלאומי של בלשים חובבים: היכן יתקיימו הצילומים הפעם? נורווגיה, מצרים או אולי דווקא הריביירה הצרפתית?

הפעם, טיקטוקרית ישראלית בשם שני פרץ טוענת כי העונה הבאה תצולם במאוריציוס. הראיה שלה: אתר מלון Four Seasons במדינת האיים האקזוטית פרסם הודעה כי המלון ייסגר ל"שיפוצים נרחבים" מנובמבר 2025. הסרטון הפך לוויראלי, המעריצים החלו לחקור והרשתות החברתיות התמלאו בשאלות: האם זו סתם ספקולציה או שמא מדובר ברמז אמיתי לתסריט העתידי?

@shaniperetz.tv

הסדרה שהפכה לקאלט תרבותי

שלוש עונות של הסדרה הפכו אותה לקאלט תרבותי, עם קהילה של מעריצים שמנתחים כל פרט - מהבגדים, דרך הדיאלוגים ועד פרשנויות עומק. הפורומים גועשים, הרשתות גדושות בדיונים וההשפעה על תיירות היוקרה ברורה: כל יעד שמופיע בסדרה זוכה לזינוק בהזמנות, חשיפה תקשורתית ואפילו שינוי בתדמיתה של המדינה. אחרי כל עונה, המלונות שבהם צולמו הסצנות הופכים ליעדים מבוקשים והמעריצים של הסדרה, כת בפני עצמה, מתחרים על הזמנות של אותם החדרים שבהם התרחשו הדרמות הגדולות.

מעניינת הבחירה האסטרטגית של וייט לצלם כל עונה ביעד אקזוטי אחר - אך תמיד במלון של רשת Four Seasons. זה לא מקרי וזה לא רק עניין של יוקרה: מדובר בהצהרה אמנותית, שיווקית ותרבותית.

בכל פעם המלון עצמו הופך לדמות מרכזית בעלילה. הוא לא רק תפאורה, אלא מרחב שבו מתרחשות הדרמות, התשוקות והמאבקים, והוא משקף את המאפיינים התרבותיים של היעד. Four Seasons היא רשת שמזוהה עם יוקרה, פרטיות וחוויה מותאמת אישית. זו רשת שהייתה מוכרת עד לאחרונה בעיקר לבעלי אמצעים אך לא בהכרח לקהל הרחב, עד שהסדרה הפכה אותה לנחלת הכלל.

השותפות בין HBO ל-Four Seasons היא אבן דרך בשיווק דיגיטלי ותרבותי: מלונות הרשת הפכו לסמל של תרבות פופ והסדרה הפכה את חוויית הלינה בהם לפנטזיה נגישה, גם אם לא תמיד אפשרית כלכלית. סמנכ"ל השיווק של הרשת, מארק ספייכרט, סיפר בראיונות כי בעקבות הופעת המלונות בסדרה נרשמה עלייה של מאות אחוזים בביקורים באתרי המלונות ובהזמנות, והמותג זכה לחשיפה בפני קהלים חדשים - בעיקר דור ה-Z והמילניאלס שציינו כי הם שוקלים לבקר באתרים שמופיעים בסדרה.

העובדה שכל עונה מתרחשת במלון אחר של הרשת, אך תמיד באותו מותג, יוצרת תחושת המשכיות וציפייה: הצופים יודעים שהם עומדים לחוות יוקרה, אבל גם את הייחודיות של היעד. זו הצהרה על כוחה של רשת מלונות להפוך לסמל תרבותי ולשמש כמראה לחברה המערבית - שבמקום לחפש את הבלתי ידוע, מחפשת את הבלתי נגיש בתוך מסגרת מוכרת.

האמת היא שאף אחד לא יודע מה יהיה היעד הבא. אנשי ההפקה שומרים את הקלפים קרוב מאוד לחזה, כולל כמובן וייט ו-HBO שמקפידים על סודיות כמעט צבאית. פרנצ'סקה אורסי, סמנכ"לית HBO, אמרה ל"דדליין" כי יש סיכוי שהעונה תצטלם באירופה, אך מיד חזרה בה וציינה שלא יהיה מידע רשמי עד צאת הצוות לסיור לוקיישנים. המפיק דייוויד ברנד התבדח כי הוא מהמר על 100 אלף דולר נגד יעד קר כי וייט לא אוהב שלג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר