לא ישנים, לא מתנתקים, דבוקים למסך - שבוע לאחר פרוץ הלחימה מול איראן, חברות yes ופלאפון מפרסמות היום (חמישי) תמונת מצב עדכנית על הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים, והתמונה ברורה: כולנו במסך מתמשך.
לפי נתוני yes, נרשמה עלייה של כ-40% בזמן הצפייה הכולל בטלוויזיה, עם ממוצע יומי של כ-14 שעות מסך למשק בית - כארבע שעות יותר מבשגרה. מדובר בנתון שמזכיר את דפוסי הצפייה מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" באוקטובר 2023. 76% מהצפייה מתמקדת בערוצי החדשות - עלייה לעומת 71% באותה תקופה בשנה שעברה.
גם תכני הילדים, שהפכו שוב לבייביסיטר לאומי עבור בתים עם ילדים שנשארו בבית, רושמים עלייה של 15% בצפייה.
הפתעה נוספת מגיעה משעות הלילה: בין 1:00 ל-4:00 לפנות בוקר נרשם זינוק של 94% בצפייה בטלוויזיה בהשוואה לשבועות שקדמו למלחמה.
ומה קורה בניידים? לפי נתוני פלאפון, השימוש באפליקציית טלגרם זינק ב-85% בממוצע במהלך השבוע האחרון. בזמן אזעקות, הנתונים מזנקים פי שניים ואף עד כ-600%, עם עלייה דרמטית בצפייה בסרטוני נפילות וקבלת עדכונים חיים ממוקדי האירועים.
השגרה החדשה כוללת גם יותר עבודה מהבית: השימוש בזום קפץ ב-95%, ובוואטסאפ וב-X (טוויטר לשעבר) נרשמה עלייה של 34% כל אחת.
מנגד, אפליקציות ניווט כמו Waze ומוביט רשמו צניחה של 55% ו-54% בהתאמה, ככל הנראה בשל ההנחיות להימנע מיציאות לא חיוניות. גם השימוש באינסטגרם ירד השבוע ב-13%, בעוד השימוש בפייסבוק דווקא נותר יציב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
