Warner Bros Discovery, החברה האם של HBO ו-CNN, הודיעה השבוע על החלטה לפצל את עצמה לשתי חברות נפרדות, כחלק מניסיונה להתמודד טוב יותר עם האתגרים של עידן הסטרימינג. חברה אחת תכלול את עסקי הסטרימינג והסטודיו יחד עם HBO, בעוד החברה השנייה תכלול את רשתות הטלוויזיה בכבלים כמו CNN.
דיוויד זסלב, המנכ"ל הנוכחי, ימשיך להוביל את חטיבת הסטרימינג והסטודיו לאחר הפיצול, בעוד גונאר וידנפלס, המנכ"ל הכספי הנוכחי, יעמוד בראש יחידת הרשתות הגלובליות הכוללת את נכסי הכבלים.
"על ידי פעילות כשתי חברות נפרדות ומותאמות לעתיד, אנחנו מעצימים את המותגים האייקוניים האלה עם הפוקוס החד והגמישות האסטרטגית שהם צריכים כדי להתחרות בצורה הכי יעילה בנוף התקשורתי המתפתח של היום", הסביר זסלב.
תעשיית התקשורת עוברת מה שמנהלים בתחום מכנים "הפרעה כללית", כאשר מיליוני מנויים נוטשים את הטלוויזיה בכבלים, שפעם הייתה רווחית מאוד, לטובת פלטפורמות הסטרימינג. מצב זה מפעיל לחץ על החברות לייצר באופן עקבי תוכן אולפני מצליח על מנת להגביר את הרווחיות.
כבר בדצמבר החברה הניחה את היסודות לאפשרות של מכירה או הפרדה של נכסי הטלוויזיה בכבלים המתדרדרים, כשהודיעה על הפרדה מפעילות הסטרימינג והסטודיו. הפיצול יהווה יישור קו של החברה עם קומקאסט, שגם היא מבצעת הפרדה של רוב רשתות הטלוויזיה בכבלים שלה כמו MSNBC ו-CNBC.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
