כשאופירה אסייג מתעוררת בבוקר - אין צורך שתתאמץ יותר מדי כי היא כבר מותג. אז היא רק שוטפת פנים ומזכירה לראי מולה: "מה ששלי - שלי". יחד עם זאת, זה לא סיפור שלגייה פה, והמראה שעל הקיר של אופירה לעולם לא תעז להתווכח או לומר לה שיש מישהי יפה ומוכשרת יותר בעיר. כי אופירה מותג, ולא סתם מותג אלא מותג המתעצם ומתפתח ככל שקשת מעניקה לה עוד ועוד זמן מסך.
כיום אסייג כל כך גדולה ומפורסמת, שבעונה החדשה של "הזמר במסכה", בין תחפושות גנריות של אבטיח, דחליל, פנדה ומסטיק, השחילה ההפקה גם מתחרה שמחופשת למותג. כן, בתוכנית שבה אסייג שופטת יש אחת שמחופשת ל"האופירה", וכתוצאה מכך - וגם בלי קשר - אופירה היא מרכז היקום הטלוויזיוני, והיא עפה על זה ממש. "אני חיה בגבוה, מה ששלי שלי, צרחות", חיקתה אותה האופירה במסכה, ואופירה האוריגינל כמובן היתה בעננים מהמחווה.
איזה מין עולם לחיות בו - כזה שהשמש אשכרה זורחת לך מהתחת בפריים־טיים. אבל איך הגענו למצב שאופירה התגלגלה למקום שבו ערוץ הטלוויזיה המוביל במדינה שם את כל היוקרה, הכבוד והכסף שלו על כתפיה של עיתונאית פופוליסטית, אינטרסנטית וקולנית שעושה המון רעש וצלצולים אך לא עושה כמעט עיתונות אמיתית (התשובה, אגב, תסתכלו על ינון מגל ועמית סגל ותבינו לבד מה מצליח היום).
מבחינת קשת 12, וגם מבחינת איך שאסייג מציגה עצמה, אופירה היא בעצם פרזנטורית של "נשיות חזקה ולא מתפשרת". אבל זה מלאכותי כל כך - כי היא יותר כמו מוצר עממי מלוטש שעשו לו מרקטינג מוצלח מאשר אמת עם קבלות.
אופירה שואלת את "השאלות הקשות" רק כשזה נוח לה, והיא לא תתפשר על תשובות רק אם זה יתאים לה מבחינת האינטרסים. הרי ב"הזמר במסכה" היא נוהגת לציין שמות של אנשים שהיא בביף איתם - כי סכסוכים מתוקשרים הם חלק מהמותג. אופירה כל כך התאהבה במותג שלה, שכבר שנים היא מתחזקת קריירה שכולה תעופה עצמית מופרזת ופלרטוט עם גורמי כוח וכסף. זה המותג.
אין כמעט יום שבו אופירה לא שורפת את המסך. תוכנית שבועית עם חיים לוינסון, נוכחות דומיננטית ב"הזמר במסכה", ובשישי האחרון גם חצי שעה ראיון עם ריטה ששודר ב"אולפן שישי". זאת היתה כתבה על ריטה, אבל אופירה היתה חלק מהותי מהסיפור. היא רקדה על הבמה באמפי כשריטה זימרה לה שיר, הן שוחחו על גירושים ואימהות או נעליים (כולל קלוז־אפ על נעלי העקב של המראיינת). אחר כך, כשריטה פגשה לוחם בשיקום, שנפצע אנוש בעזה - המצלמה נדדה הצידה כדי לתעד את אופירה בוכה בסיטואציה.
זו היתה כתבה על אישה חזקה שפוגשת אישה חזקה ושואלת אותה "איך זה מרגיש להיות אישה חזקה". איך זה להיות מותג.
נורא בקלות יוצרת הטלוויזיה "מותגים אנושיים", ואנחנו הצופים קונים הכל. ואופירה? כשהמראה תמיד מחזירה תשובה בסגנון "זה ברור שאת הכי יפה ומוכשרת בעיר" - איך אפשר שלא להשתכנע?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו