אחרי סערת המזגן ויוסיאן: הפרסומאי טוען - "ליצנים הפכו לגיבורי השעה"

אליהו יוסיאן לוהק לפרסומת עבור מותג מיזוג האוויר, והמהלך לא עבר בשתיקה • הרשת התמלאה תגובות זועמות, וקריאות גם לחרם צרכנים בעקבות ציטוטים של יוסיאן נגד הציבור הליברלי במדינת ישראל • מנכ"ל חברת הפרסום מקאן, שאחראית לקמפיין, העלה פוסט לפייסבוק, שבו התייחס למהלך ולעתיד הפרסומת

אליהו יוסיאן. צילום: קוקו

פרסומת למזגן בכיכובו של אליהו יוסיאן עוררה השבוע תגובות נזעמות. מי שהיה בעברו פאנליסט ערוץ 14, התבטא בחריפות נגד ליברלים והציע לשטח את עזה, הוא דמות שנויה במחלוקת, וככזו גרר את הביקורת הקשה.

יוסיאן לוהק לצד דמויות מוכרות אחרות לפרסם את חברת המזגנים "טורנדו", כמו טל ברודי, ננסי ברנדס ועוד. אבל סביב יוסיאן וההתבטאויות שלו קמה צעקה ברשת, וקריאה להסירו מהפרסומות וגם קריאה לחרם צרכנים.

אליהו יוסיאן, צילום: אורן בן חקון

חברת הפרסום מקאן היא זו שאמונה על הפרסומות למותג, והבוקר (חמישי) פרסם עמית משיח, מנכ"ל קבוצת מקאן תל אביב, פוסט בפייסבוק בו ביקש להבהיר את מה שעמד מאחורי המהלך הפרסומי. "מקאן שגתה כשהציגה קמפיין בהשתתפות אליהו יוסיאן ל'טורנדו'. הטעות נעשתה בתום לב", כתב משיח, והמשיך עם דברי הסבר על השתתפותו של יוסיאן בפרסומת ."יוצרי הפרסומת ראו ביוסיאן תופעה משעשעת כשהציגו אותו לצד טל ברודי, ננסי ברנדיס וונסה וידל אביטל, כולם אנשים שמייצגים רבדים שונים בציבור הישראלי.

"הם התעלמו מהתוכן והמשמעות של דבריו ולא הבינו את הפגיעה שהוא גורם לחלקים בציבור. פרסום הוא מקצוע שתפקידו (בין השאר) לזהות תופעות וטרנדים תרבותיים ולהשתמש בהם כדי להעצים ולהדהד את עולם התוכן והמסרים של מותגים".

אליהו יוסיאן, צילום: קוקו

האווירה הציבורית ותפקידו של יוסיאן

משיח ממשיך וכותב: "השנים האחרונות מזמנות עבורנו אתגרים חדשים. השיח הרעיל, גזענות בוטה שמטיפים לה בגאווה לאור השמש, פשיסטים שהגיחו משולי החברה הישראלית למרכזה ומטיפים לשנאה ואלימות מכל במה, ליצנים שהפכו לגיבורי השעה, כל אלה יוצרים עבורנו הכרח לסמן את גבולות השיח הלגיטימי. את מה שנמצא מחוץ לגבולות אלה אסור לנו לנרמל", כתב והדגיש: "לא מדובר כאן על ימין ושמאל. חובתנו להביא דעות ולהשתמש בגיבורי תרבות מכל קצוות הקשת הפוליטית.

"תפקידנו גם לשמור על גבולות השיח הלגיטימי ובעיקר על מה שנמצא מחוץ להם. הכוח של פרסום לנרמל תופעות ולהפכן למיינסטרים אינו מותיר מקום לשימוש באנשים כמו יוסיאן ('חילוניזם וליברליזם הם סרטן בגוף האומה היהודית')".

לסיכום דבריו, על אף ה"הודאה בטעות", כתב כי בחברת המיזוג בחרו להשאיר את הקמפיין באוויר. "זו זכותם. באווירה המטורפת שנוצרה כאן בשנתיים האחרונות, גם העליהום מטורף. נראה כי כל אוחז מקלדת מרגיש צורך להיכנס ב'טורנדו' ובנעמי לבוב. זה מיותר. הטעות נעשתה בתום לב. השיעור נלמד. אפשר להמשיך להילחם ולעסוק בבעיות הגדולות שמעיבות כרגע על חיינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר