דרמת המתח החדשה של קשת 12 תסחוף אתכם עם העלילה והמשחק המצוין

סצנת הפתיחה של "פאלו אלטו" הציגה לנו פרטים שחושפים את העתיד לבוא, ולא הועילה לבניית הסיפור והדמויות • התוצאה היא תעלול שנועד לשמור את הקהל במתח - אך התגלה כמיותר • למרות שהיא איטית למדי, הסדרה מביאה סיפור ששווה להישאר בשבילו

אזרזר ב"פאלו אלטו". משחק מצוין. צילום: מתוך קשת 12

כדי שאף אחד לא יעזוב את "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו", הדרמה החדשה של קשת בחרה לפתוח את הסדרה בסצנה שמקדימה את זמנה וחושפת את העתיד.

ניידת משטרה אוספת שני ילדים מבית הספר, בטיעון כוזב שאמם השוטרת (מגי אזרזר) ביקשה להביא אותם לתחנה. אבל היא בבית, חותכת עגבניות ושורפת מגבת בטעות. כשילדיה קולטים שהשוטרים סוטים מהדרך - הם נרתעים, מנסים להימלט ומגלים שהדלתות נעולות. הילד מחייג לאמא, אך חוטפים ממנו את הטלפון. בינתיים, האם מקבלת שיחה ונוטשת בבהלה את המטבח.

בשלב זה חוזרת הסדרה שבוע לאחור ומתחילה את העלילה, בלי קשר לאותה סצנה סופר־דרמטית ומפחידה שקיבלנו הצצה אליה. מכאן אנו לומדים שאזרזר עובדת במשטרת חיפה, ושמכריה לא סובלים אותה בשל אופייה הקודר והאדיש, וגם כי הלשינה עליהם למח"ש.

מגי אזרזר וגברי בנאי ב"אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו", צילום: באדיבות קשת 12

היא מעדיפה להיבלע בחקירות רצח מאשר לבלות עם משפחתה, וכתוצאה מכך חייה מתפרקים: בעלה (שלומי שבן) עזב ודורש משמורת מלאה על הילדים, ואביה הדמנטי (גברי בנאי) זקוק לסיעוד, אך נאלץ להיסחב איתה ועם הפיליפיני הצמוד שלו לזירות רצח.

מצפייה בשני פרקים ראשונים, "פאלו אלטו" עושה סימנים של סדרה מצוינת. אך בראייה מסחרית היא סוחבת בעיה - היא איטית למדי, ולכן קיים חשש מזליגת צופים. הואיל וכך, הפתרון התסריטאי היה לפתוח אותה בסצנה לא כרונולוגית, שחושפת דרמה שתתרחש מתישהו בהמשך.

אך הפרטים שנחשפו לא מועילים בכלום לבניית הסיפור והדמויות, והתוצאה היא טריק חלול שנועד לשמור צופים במתח, עד שתגיע שוב הסצנה שבה נראה את אזרזר חותכת עגבניות, ונדע שהנה - הולכים לחטוף לה את הילדים. או שלא.

משחק את בעלה של מגי אזרזר. שלומי שבן (ארכיון), צילום: קוקו

פרק הבכורה של "פאלו אלטו" לא באמת היה צריך את הטיזר הנ"ל. הסדרה מעוררת עניין ומתח גם בלי הבטחות ריקניות. היא חושפת בהדרגה תעלומה של רצח כפול, שמצית מלחמת כנופיות בין משפחות פשע ואנשי נדל"ן. היא אף נהנית ממשחק מצוין ומשכנע של כל המעורבים.

יותר מזה - חיפה מעולם לא נראתה כה מרהיבה כמו בצילומי הרחפן והלוקיישנים שמשתקפים על המסך. נדמה שלא מומלץ לעזוב את "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו".

אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו | קשת 12, 21:30

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר