שעות לפני השידור המתוכנן: ארגון בצלמו דורש לעכב את עליית התוכנית "ווארט"

במכתב שכתב מנכ"ל הארגון שי גליק לרשות השנייה, הוא דורש לעצור את שידור התוכנית עד לסיום בירור התלונות כלפי השדכן יעקב אהורינאן • "ככל שאכן נעשו, יש לגנוז את התוכנית לצמיתות"

ווארט. צילום: צילום מסך

מנכ"ל בצלמו שי גליק, שלח היום (שני) פנייה דחופה לרשות השנייה בבקשה לעצור את שידורה של תוכנית השידוכים החדשה "ווארט", שתשודר בערוץ 13. זאת בעקבות הפרסום ב"ישראל היום" כי אחד השדכנים המלווה את התוכנית, שדכן חרדי בשם יעקב אהורינאן, מטריד את הנשים שנמצאות אצלו במאגר.

השדכן יעקב אהורינאן מתוכנית ההיכרויות "וורט", צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

אהורינאן שלח הודעות מטרידות ומשפילות לבנות שנמצאות אצלו במאגר הנשים אותן הוא מציע לשידוך לבחורים חרדים אחרים. בין היתר נטען כי דיבר בבוטות לבחורות, העיר להן על מראה גופן, התחיל עם מי שמוצאת חן בעיניו, וחילק להן ציונים .

לאחת המשודכות, כתב על תמונתה ששלחה עבור המאגר: "הרגליים פה סקסיות וזה טוב, עומדות יפה, מחוטבות, מושכות כזה". לאחר מכן, שאל אותה: "מה התכנונים שלך למחר? לכן אני פה". לבחורה שנפגעה מהצעת שידוך מעליבה, ענה: "יקירתי, עם התמונות ששלחת, זה הרמה, אין מה לעשות". בנוסף  שהגיע לידינו עולה כי הוא ניסה לנשק בחורה אחת  בכוח ולגעת בה באופן בלתי ראוי לאחר שהזמין אותה "להמשך ראיון".

כאמור, בעקבות כך פנה מנכ"ל בצלמו בדרישה לעצירת שידורי התוכנית. במכתבו הוא כתב בין היתר כי התחקיר חושף שהשדכן שעומד מאחורי התכנית הטריד ואף ניסה לפגוע מינית באותם רווקות לכאורה.

הודעות ווטסאפ של השדכן בתוכנית ההיכרויות "ווארט", צילום: ללא קרדיט

"לא ייתכן שהתכנית הזו תעלה כאשר מי שמלווה אותה במהלך אותם דברים פגע מינית בנשים לכאורה" כתב גליק.  "לאור חומרת הדברים אני קורא לך לעצור מידית את עליית התכנית עד לבירור העניין. אין חולק שפגיעות מיניות הינם ברמת חומרה הגבוהה ביותר. וחובה על כולנו למגר את התופעה הזו.

"אין חולק כי העלאת התכנית תגרום להם פגיעה קשה אחרי הפגיעה הקשה שהם עברו. אני קורא לרשות השנייה לעצור מידית את העלאת התכנית עד לסיום הבירור וככל שאכן הדברים החמורים אכן נעשו יש לגנוז את התכנית לצמיתות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר