הסרט על הילדה ששוחררה משבי חמאס יתחרה בפסטיבל טלוויזיה בינלאומי נחשב

"שולחן לשמונה" של בן שני שהוכן עבור "עובדה", העוקב אחר חייה החדשים של אביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס, יתחרה בפסטיבל מונטה קרלו • רק לפני כשבוע פגשה הילדה את נשיא ארה"ב ביידן, שאמר עליה כי היא "יוצאת דופן"

אביגיל עידן. צילום: באדיבות המשפחה

"שולחן לשמונה", הסרט שבן שני הכין ל"עובדה" העוסק בחייה החדשים של אביגיל עידן, בת ה-4 ששני הוריה נרצחו בידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר והיא עצמה נחטפה לרצועת עזה, מועמד לפרס Golden Nymph Award בפסטיבל מונטה קרלו היוקרתי. הסרט יתחרה ב-17 תוכניות וסדרות נוספות.

מצלמות התוכנית המוערכת, המשודרת בקשת 12, ליוו את תמר, העובדת הסוציאלית שנשארה על הקו במשך 12 שעות עם מיכאל ועמליה, אחיה הגדולים של אביגיל שהתחבאו בארון כשהמחבלים פרצו לביתם, עד שאלה חולצו. הסרט אף ליווה את שני הדודים של הילדה, זולי ולירון, שהחליטו לאמץ את שלושת היתומים – ולהפוך את המשפחה שלהם למשפחה של שישה ילדים.

הנשיא ביידן נפגש עם אביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס, לפני כשבועיים // צילום: רויטרס

כזכור, אביגיל נפגשה לפני כשבועיים בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יחד עם שני אחיה ובני דודיה. "היא יוצאת דופן ומחלימה מטראומה בלתי ניתנת לתיאור. הזמן שלנו יחד היה תזכורת לעבודה שעומדת לפנינו, והיא להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה שנותרו", אמר ביידן לאחר המפגש.

ביידן עם אביגיל, צילום: מתוך הטוויטר הרשמי של נשיא ארה"ב

בפוסט שפרסם בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו, כתב הנשיא האמריקני: "לא אנוח עד שכל חטוף, כמו אביגיל, שנקרע ממשפחתו ומוחזק בידי חמאס – יחזור לזרועות יקיריו. יש להם את מילתי, למשפחות יש את מילתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר