שוקעת באיטיות: מה לעזאזל קורה ברשת 13?

ככל שחולף הזמן הערוץ מאבד עוד ועוד אנשי צוות שנמלטים מהספינה הטובעת • מספרים שאין אדם בבניין של חדשות 13 שלא קיבל הצעה לעזוב • נראה שעד שהמנכ"ל החדש יחליט לאן מכוונים את המפרשים - לא תישאר ספינה • בלי צופים, טאלנטים ואסטרטגיה עתידית - לאן פניו מועדות?

צבי יחזקאלי. נמלט מהספינה. צילום: מתוך רשת 13

רשת 13 היא כמו ספינה טרופה ששטה לשום מקום. מתנגשת בקרחונים, נתקעת בדולפינים ושוקעת באיטיות.

יודעים מה, רשת 13 היא בעצם הטיטאניק, וככל שחולף הזמן היא מאבדת עוד ועוד אנשי צוות שנמלטים מהספינה הטובעת. רשימה חלקית כוללת את אברי גלעד, אמנון לוי, צביקה הדר, דני רופ, תמר איש שלום, גאולה אבן, ניב גלבוע ואורי קואל, ותוסיפו את שרון גל, שהסכים לחזור אך התחרט ונשאר ב־14.

עוד חבטה לא נעימה בספינה הרעועה, צילום: מתוך רשת 13

אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. מספרים שאלון בן דוד, חזי סימנטוב, מוריה אסרף וולברג ואחרים מחוזרים על ידי המנכ"ל לשעבר ישראל טוויטו (כיום ב־i24News), ואין אדם בבניין של חדשות 13 שלא קיבל הצעה לעזוב. אפילו המנקה שוקלת את צעדיה.

בקיצור - הסיפון התרוקן, המים הרטיבו את לוח השידורים, ומקצצים כדי להפחית משקל (למשל, מהדורת שישי התפרקה לחצי, ושידורי הצהריים הוחלפו בשידורים חוזרים). בספינה לא נותרו טאלנטים מושכי קהל כדי לבסס עליהם לוח שידורים, אלא אם אתם חברים במועדון המעריצים של אלי ראכלין, שהרוויח מהמצב וקיבל תוכנית יומית בהנחייתו.

הטאלנטים מחוזרים על ידי המנכ"ל לשעבר ישראל טוויטו. ערוץ i24News, צילום: יהושע יוסף

אולי אייל ברקוביץ' קוסם - אבל הוא לא מסוגל להחזיק תוכנית, אז לבנות עליו שיוביל את הערוץ לאליפות זה חלום באספמיה. רשת שוקעת ושוקעת, מפסידה ברייטינג לערוץ תעמולה חובבני, ועד שהמנכ"ל החדש יחליט לאן מכוונים את המפרשים - לא תישאר ספינה. יישאר רק רביב דרוקר שט לבדו על דלת צפה, כמו בסצנה המפורסמת מהסרט "טיטאניק".

אתמול החזיר את המפתחות הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי, שריד עתיק מימי חדשות 10. לאבד את יחזקאלי לערוץ המתחרה זו לא טרגדיה ולא משבר, אבל זו כן עוד חבטה לא נעימה בספינה הרעועה.

לבנות עליו שיוביל את הערוץ לאליפות זה חלום באספמיה. אייל ברקוביץ', צילום: צילום מסך

בניסיון למצוא זהות, ערוץ 13 זגזג בשנים האחרונות בין ימין לשמאל, בין טראש לעוד יותר טראש, ובסוף חזר לנקודת ההתחלה - אבל בלי צופים, בלי טאלנטים ובלי שום אסטרטגיה עתידית. אז בינתיים סופרים לאחור עד שיתחיל "האח הגדול", ושהאחרון יכבה את האור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר