סדרת נטפליקס על בית"ר: גיא עמיר וחנן סביון עשו את זה שוב

שני החברים טסים למשחק מכריע של בית"ר בפולין, נקלעים לקטטות עם ניאו־נאצים, סוחרי סמים וקוצרי איברים • למרות זאת, גיא עמיר וחנן סביון סיפקו לנטפליקס סדרה פשוטה ומשעשעת מהסוג שהם עשו שוב ושוב

באש ובמים. צילום: נטפליקס

מאז ימי "עספור" חלפו כבר 14 שנה, אבל חנן סביון וגיא עמיר עוד לא התבגרו. שיערם אולי מאפיר, בידיהם חוזה עם נטפליקס וסדרה חדשה אשר מספרת על שני חברי נפש מירושלים, שהמציאות כופה עליהם להתבגר, אך הם מתקשים להיפטר מדפוסים ישנים ומקולקלים. 14 שנה אחרי "עספור", סביון ועמיר (או קצר וניוטון, אם תתעקשו) עדיין מתקשים להיפטר מדפוסים ישנים ומאוסים.

הדמויות שהצמד מגלם ב"באש ובמים" הן בדיוק מה שהייתם מנחשים שיהיו מבלי לצפות בסדרה - פשוטי עם שמנהלים בר שכונתי וזקוקים למזומנים כדי להציל את הנכס. שגרת חיי הלילה שלהם משתנה כשאחד מתמסד ומקים משפחה, בעוד האחר מקבל בשורה רפואית שגורמת לו לפלרטט עם המוות.

באש ובמים,

ואף שהדמויות נמצאות בצמתים בחייהן, ועליהן לשנות הרגלים מגונים ולהמציא עצמן מחדש - שני החברים טסים למשחק מכריע של בית"ר בפולין, נקלעים לקטטות עם ניאו־נאצים, סוחרי סמים וקוצרי איברים, ובעיקר דבקים בדפוסים הישנים. הדפוסים המוכרים של עמיר וסביון ממלאים את "באש ובמים". היא פועלת כמו "עספור", "מכתוב" וכד' - באותו סגנון עממי של אקשן פרוע ודמויות לבביות. סטריאוטיפי עם רגשות (ודמויות נשיות רדודות).

עמיר וסביון סיפקו לנטפליקס קומדיה ישראלית קלאסית. סדרה פשוטה ומשעשעת מהסוג שהם עשו שוב ושוב. היא זמינה לצפייה בכל העולם, ויש מצב שבמדינות מסוימות יחוו אותה כהלם תרבות.

"באש ובמים", צילום: נטפליקס

"באש ובמים" אולי לא מבריקה, אבל משתפרת בחציה השני של העונה - כשהעלילה נודדת לקרקוב. בסוף, זו סדרה על גברים שמתעקשים להישאר שטותניקים, אף שהם בני יותר מ־40, שיערם האפיר וחייהם התקדמו. עכשיו, אחרי שהגיעו לנטפליקס, הגיע זמנם של סביון ועמיר להתבגר ולהמציא את עצמם מחדש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר