"אף אחד לא מדבר על זה": לירון ויצמן חושפת את השפעת המלחמה על הזוגיות

בסרט דוקומנטרי חדש בשם "בחזרה מעזה", ויצמן פוגשת את המילואימניקים שחזרו הביתה ואת בני משפחותיהם, ושומעת על הקושי לחזור לשגרה ועל ההשפעה של המלחמה על החיים שאחרי • בנוסף, היא חושפת גם את ההתמודדות הפרטית שלה עם בעלה, אורי סמיט, מילואימניק שחזר מעזה

"בחזרה מעזה", סרטה של לירון ויצמן - הצצה | רשת 13

מאז 7 באוקטובר, מאות אלפי מילואימניקים לוחמים בחזית. חלקם נחשפים למראות קשים ומתמודדים עם סכנת חיים יומיומית, אבל מה קורה כשהם חוזרים הביתה לשגרה?

בסרט דוקומנטרי חדש, "בחזרה מעזה" (רביעי אחרי החדשות, רשת 13), לירון ויצמן פוגשת את המילואימניקים שחזרו הביתה ואת בני משפחותיהם, ושומעת על הקושי לחזור לשגרה ועל ההשפעה של המלחמה בעזה על החיים שאחרי. בסרט לירון חושפת גם את ההתמודדות הפרטית שלה עם בעלה, אורי סמיט, מילואימניק שחזר מעזה.

"האמת, בחיים שלי ושל הרבה אנשים שאני מכירה, שמתי לב שחזרת המילואימניקים מהלחימה הביתה וכל ההשלכות של החודשים האלה לא מקבלות פוקוס בכלל. זו תופעה שהיא בכלל לא מדוברת", מספרת ויצמן על הרעיון לסרט.

"שלחתם אנשים לשדה הקרב במשך ארבעה חודשים עד חצי שנה, ובתוך שבוע מצפים שהכל יחזור להיות בול כמו שהיה, כשהצו הבא כבר בדלת. איזו ציפייה מופרעת זו, וכמה זה מוזר שאף אחד לא מדבר על זה שבאמת של החיים - שום דבר אצל האנשים האלה הוא לא אותו הדבר".

לירון ויצמן, צילום: שי פרנקו

כמה זמן בעלך היה במילואים?
"בעלי היה במילואים ארבעה חודשים, מתוכם חודשיים בעזה. אלו בערך הזמנים, כי אני מודה שבשלב מסוים הפסקתי לספור. היה מאוד קשה ומאתגר, כמובן. נכנסתי בשלב די מהר למוד מאוד הישרדותי, ופשוט שרדתי את התקופה בלי לחשוב מה יהיה".

הוא התלבט אם להתראיין?
"אם להיות כנה, זה די קרה מעצמו. או כמו שהוא מגדיר את זה - 'נקלעתי לסיטואציה'. אורי מאוד לא אוהב חשיפה, ומעולם לא הסכים להשתתף בשום דבר. זה נושא מאוד חשוב ומשמעותי עבורו, ולכן הוא השתתף".

קשה שלא לשאול אותך על העונה החדשה של "האח הגדול" וכיצד היא תיראה בימי מלחמה.
"שאלה טובה. ברור שהעונה החדשה של 'האח הגדול' תחיה לצד המלחמה והמצב בארץ. היתרון הגדול שלה הוא שמדובר בתוכנית היחידה שמהרגע הראשון משודרת בלייב. כולנו בהפקה עובדים קשה בכדי לאפשר תוכנית רלוונטית שלא מנותקת מהמצב, אבל גם נותנת לצופה את חווית 'האח הגדול' שהוא מצפה לה. אנחנו גם מבינים שבכל יום יכולים לקרות אירועים שמשנים את המצב מקצה לקצה וערוכים להתמודד עם כל שינוי שיידרש".

לירון ויצמן וגיא זו-ארץ ב"האח הגדול" (ארכיון), צילום: רשת 13
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר