אנדרו סקוט, זה כל הסיפור של הסדרה החדשה בנטפליקס

"ריפלי" בכיכובו של סקוט עלתה בסופ"ש לנטפליקס, והיא מתרחשת בשנות השישים • לא מדובר בעוד שחקן הוליוודי, אלא באנדרו פאקינג סקוט, כוכב בינלאומי שמשפריץ כריזמה וכישרון

אנדרו סקוט בתפקיד טום ריפלי. צילום: נטפליקס

הטלוויזיה כבר לא מסוגלת להמציא את עצמה מחדש. פשוט יותר לקחת קלאסיקה ידועה, לעדכן אותה ולרכוב על הצלחה מוכחת. לכן אנחנו מוצפים חידושים לסדרות קלאסיות, עיבודים לספרים, סרטים ומשחקי וידאו. את הגלגל הרי אפשר להמציא רק פעם אחת.

דמותו של טום ריפלי נכתבה לראשונה בסדרת ספרים, שחיברה פטרישיה הייסמית' החל מ־1955. ריפלי הוא אמן זיוף, רוצח סדרתי, מופנם, וגם שקרן במשרה מלאה. לאורך השנים נעשו עליו סרטים וגילמו אותו שורה של שחקנים מוערכים כמו אלן דלון, דניס הופר, מאט דיימון וג'ון מלקוביץ'. כעת הגיע תורו של אנדרו סקוט.

אנדרו סקוט ב"ריפלי", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

רוצה לומר, לא מדובר בעוד שחקן הוליוודי, אלא באנדרו פאקינג סקוט. כוכב בינלאומי שמשפריץ כריזמה וכישרון, ושייזכר לנצח בתור הכומר הסקסי מסדרת המופת "פליבאג" (או מוריארטי הנבל בסדרה "שרלוק"). בעבר ידע לברוא דמויות מרהיבות שנכנסו לפנתיאון, ועכשיו הוא נכנס לדמות שהיא כבר חלק מהפנתיאון.

"ריפלי" בכיכובו עלתה בסופ"ש לנטפליקס, והיא מתרחשת בשנות השישים. ריפלי נשלח לאיטליה על ידי איש עסקים אמריקני אמיד כדי להתערבב בחיי בנו ולשכנעו לשוב לארה"ב. אך לריפלי יש תוכניות סמויות, שכוללות עוקץ וגניבת זהויות.

הריפלי של סקוט אפל ומסתורי. הוא מוביל כמעט כל סצנה בשמונת הפרקים וסוחב עליו את הסדרה. דמותו מסתירה את כוונותיה האמיתיות, ועדיין סקוט מצליח לבנות עומק - מביישנות שעוטפת אותו בתחילת העונה הוא הופך לבעל ביטחון עצמי מופרז, מאדם אבוד וסגפן הוא גדל להיות בוהמיין אלגנטי ואנין טעם, והשדרוג בא לידי ביטוי גם בהבעות פניו ובתנועות גופו.

הצילום מרהיב, למרות ואולי משום שכולו שחור־לבן. האיטיות מכפילה את המתח ומרפררת להיצ'קוק. אלה גם הסיבות לכך ש"ריפלי" לא מתאימה לכל אחד - פרקיה ארוכים והפילם־נואר שורף בעיניים, אבל אנדרו סקוט בתפקיד טום ריפלי זה משהו שאי אפשר להישאר אדישים אליו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר